Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover III 2.9 TD 24V 177KM 130kW 2001-2010

Lata produkcji: 2001 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już na pierwszy rzut oka widać, że kawał byka z tego auta, dlatego najlepiej włożyć mu pod maskę coś, z czym nie będzie się męczył ani samochód, ani kierowca. Podstawowy diesel 2.9l ma 177KM i jest czymś w rodzaju zderzenia głosu Whitney Houston z głosem Mandaryny – nie ten poziom, nie pasuje. Oczko większy silnik wysokoprężny ma już 8 cylindrów, 3.6l i 272KM. Dzięki podwójnemu doładowaniu bardzo płynnie wykorzystuje gigantyczny moment obrotowy i wydaje się być wystarczający do tego wozu. Benzynowe 4.4l może mieć od 286 do 306KM, dysponuje świetną kulturą pracy i lubi sobie „chlapnąć” z baku – to normalne przy takiej masie i pojemności, wszystko i tak rekompensuje dźwiękiem. Przyspieszenie jest płynne, lecz rozczarujecie się, jeśli szukacie wciskania w fotel i przerażonych min pasażerów. W tym wozie wszystko jest wyważone i taktowne.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 88 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Mundek
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
Jak dla mnie to wspaniały samochód. W swoim życiu jeździłem już ponad 20 samochodami różnych marek i klas i twierdzę że to zdecydowanie najlepsze auto jakie miałem. Niewyobrażalny luksus podróżowania, przestrzeń,wielkosc,jakosc wykończenia. Dla mnie ideał.Oczywiście są pewne mankamenty ale dla mnie najważniejszy jest ten luksus.Po 700-800 km po polskich drogach wysiadam nie zmęczony !!Szkoda że fabryczne radio wg mnie odbiega trochę jakością od reszty. Będzie to jedyna rzecz jaką chcę zmienic chociaż boję się ingerowac w elektronikę tego samochodu.
4,7
~marcin_standerski@wp.pl
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
Samochód z charakterem, zaawansowany technologicznie, doskonałe właściwości jezdne, ciut za słaby silnik, sprawę ratuje chip. Nie można go porównywać z większościom plastikowych SUVów w których napęd na cztery koła włącza się jak jest już po sprawie i stoisz w głębokim śniego powieszony na podwoziu. Jadąc tym samochodem ciągle doceniasz geniusz osób które go konstruowały. Wnętrze rozpieszcza materiałami, najlepsza skóra i drewno oraz aluminium wszystko świetnie dobrane pod względem koloru i struktury. jak na swoją oryginalność i klasę nie jest drogi w utrzymaniu ze względu na technologię BMW ( silnik i skrzynia biegów )
3,6
~JAREK JAREK@NORDSTAR.PL
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
ZA TE PIENIĄDZE - TRAGEDIA, DRZWI ZAMYKAJĄ SIĘ Z TAKIM TRZASKIEM JAK W STAREJ WOŁDZE, SŁABE WYCISZENIE DOSŁOWNIE HUK W CZASIE PRZYSPIESZANIA ( POPRAWIONO W MODELU PO LIFTINGI ) OGÓLNIE TRAKTOR NIE SAMOCHÓD, PODOBNO TEN NOWY JEST O NIEBO LEPSZY. SYSTEM AUDIO POMIMO WIELKIEJ ILOŚCI GŁOŚNIKÓW GRA TRAGICZNIE, MATOWO CAŁKOWITY BRAK BRZMIENIA JAK BYLEJAKIE STARE SONY. W AUTACH 4 X TAŃSZYCH BYWA ZNACZNIE LEPIEJ. AUDIO POCHODZI OD BMW A CI NIE MAJĄ SIĘ CZYM CHWALIĆ.
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover III 2.9 TD 24V 177KM 130kW 2001-2010
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
Samochód waży swoje, stały napęd na cztery koła i szerokie opony - główne czynniki wpływające na wysokie spalanie. W porównaniu z innymi dużymi SUVami z podobnymi silnikami wychodzi porównywalnie. Zauważalny spadek spalania w trasie o ok 2l/100km po zmianie kół na węższe i mniejsze zimówki. W mieście nie udało mi się zejść poniżej 14l/100km. W trasie jadąc na 18-stkach spokojnie około 9, przy prędkościach autostradowych 12,5-13, z kolei na 20-stkach analogicznie 10,5 oraz 14,5-15.
11,3
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
ocena na 5 ponieważ spodziewałem się dużo wyższych wartości.Przy pokonywaniu dłuższych tras nie przekraczając 120-130 km/h pali poniżej 10 litrów !! Na trasie przy prędkościach 140-160 km/h spalanie nie przekracza 11 litrów !! Miasto to ok 12-12,5 litra jeżeli nie startujemy spod świateł z pedałem w podłodze. Zaznaczam że to spalanie jest po zmianie oprogramowania !! Wg opini fachowców dzięki temu spalanie jest niższe o ok 1,5-2 litrów.Polecam wszystkim chipowanie !
9,3
Land Rover Range Rover III
SUV 2.9 TD 24V 177KM 130kW
Spalanie spadlo po zamontowaniu chip box-a niemieckiej firmy. Ma on mozliwosc dostrajania mocy na potrzeby uzytkownika. Box mozna podkrecic na moment obr. do 490Nm oraz moc do 240KM. Moje ustawienia to wysoki moment i moc niewiele 210KM, za to zuzycie miele zaskakuje i jest ono nizsze przy tej wielkosci silnika o kolo 2 do 2.5l/100km przy spokojnej jezdzie 100-120km uzyskuje spokojnie 7,8l/100km a w miescie 8,5-9l/100km Duze i ciezkie auto staje sie szybkie i ekonomiczne. Tomek
Land Rover Range Rover III