Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Lexus IS III Sedan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4665 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2800 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~TomekWawa
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Auto ma swój styl który polubisz lub nie. Nie jest przesadzone w środku jak wszystkie auta tego segmentu z 15 tabletami. Masą bezużytecznych przycisków i jakąś chińską tandetą jak w mercedesie bmw czy audi. Sam krój deski trzeba go poprostu polubić albo siedzieć od lat w japońskiej motoryzacji. Wrażenia z jazdy silnik w trybie sport dynamiczny ładnie się wkręca. Podobnie też w trybie normal chodź z bardzo delikatnym opóźnieniem. Tryb ECO dobry na pustą autostradę i utrzymania jednostajnej prędkości. Spalanie i teraz moje zdziwienie na codziennych dojazdach do pracy Warszawa 27 km w jedną stronę spalanie rzędu 5,6-5,8 l. Spalanie po ostatniej trasie prędkości rzędu 120-140 przepisowo, wyprzedzanie szybkie do 180km. Średnia 5,5l szok. Akurat użytkowałem wcześniej corolle diesla. Ktoś kto wyrobił sobie nawyk jazdy dieslem bez problemu osiągnie spalania do 6 l w maksie. Średnia z 2tys km. 5,8-5,9 l. Może Lexus ciut zaniża na wskaźniku czasowym ale to rząd około 0,2-0,3 l. Po paru przeliczeniach. Tyl troszkę słychać opony ale kwestia jeszcze fabrycznych zimówek z 17 r. Co go wyróżnia nie jest to kolejny seryjny gniot pokroju audi a3 a4 a6 . Czy bmw 3 5.w tych rocznikach że wszystko wygląda jak jeden pies. Plastiki mega spasowane. Zero szczelin zero trzeszczenia nawet zima przy minus 10. Materiał w środku jak w starej poczciwej motoryzacji nie zarysujesz od przeciągnięcia nogą po boczku na drzwiach. Kokpit miękki. Podłokietniki wygodne. Fotele ładnie trzymają i nie męczą. W tym aucie czujesz kontakt z drogą. Mimo tylnego napędu jak chcesz postawić go bokiem od razu ładnie prostuje trzeba się na prawdę ostro postarać. Nie jest to demon prędkości chodź dla mnie przyspiesza ok ale nie po to kupujesz Lexusa żeby upalać. W tym aucie się nie chce masz totalny chill, auto nie prowokuje. Jedziesz w ciszy słuchając muzyki. Do 65 km/h hybryda. Przy zwalnianiu hybryda. Na uatostradzie dwa silniki stąd spalania tego rzędu. Przy energicznej jeździe 8,5l ale trzeba się postarać i non stop opór.
4,9
~Kierowca
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Jeżdżę Lexusem IS300H jak na "małego sedana" w środku jest miejsca bardzo dużo. Przestrzeń na nogi jak w BMW5 a wymiary BMW3. Co ciekawe bagażnik większy niż w innych autach tej klasy i to spalinowych a już na pewno jeden z większych wśród aut hybrydowych - 450 litrów pojemności. Auto ma fantastyczne zawieszenie proszę oglądnąć filmy dziennikarzy motoryzacyjnych i poczytać opinie kierowców. System audio Mark Lewinson (przez specjalistów oceniany jako jeden z najlepszych zestawów car audio dostępnych na rynku) bije na głowę inne systemy takie jak BOSE. Wyciszenie w kabinie na najwyższym poziomie. Parę innych dodatków które czasami ciężko dostać u konkurencji typu wentylowane fotele. Do tego na koniec jako wisienka na torcie silnik hybrydowy, który może w tej 230 konnej wersji nie jest demonem szybkości ale jest bardzo elastyczny i świetnie przyśpiesza w każdym zakresie prędkości. Spalanie w mieście w korkach około 5.5 - 6.5 litra w trasie przy prędkościach autostradowych około 150 km/h spala poniżej 7 litrów. Przy ostrej jeździe w trybie sport udało mi się dojść parę razy do 8.0 litrów. W testach Lexus jest jednym z najmniej awaryjnych samochodów, konsekwentnie od kilku lat. Miałem okazję 2 tygodnie jeździć nową C klasą (końcówka 2019 roku) z tym dziwnym silnikiem 1.5T 185hp i może komfort jazdy nie był zły, wnętrze dość dobrze wyciszone ale nie tak dobrze jak w Lexusie to jednak ta szarpiąca przy zmienianiu biegów skrzynia i spalanie przy podobnej jeździe na poziomie 13 - 15 litrów benzyny to jakiś żart ze strony Mercedesa. Hybrydy niektórych marek zostały wyprodukowane po to żeby oszukać normy emisji CO2. Większość z nich spalała w normalnych (nie testowych) warunkach dużo ponad 10 lub 12 litrów paliwa. Lexus jest jedną z niewielu marek które podają w miarę prawdziwe wartości spalania w ich specyfikacjach technicznych. Dla przykładu podam VOLVO XC90 T8 - fantastyczne auto ale w specyfikacji chwalą się spalaniem w cyklu mieszanym na poziomie 2.5L/100km! W rzeczywistości kolega który podróżuje nim codziennie do pracy, przejeżdżając 25 km w jedną stronę 60% autostrada 40% drogi miejskie bez większych korków około 13 litrów, przy dynamicznej jeździe nawet do 16 litrów / 100km. Hybryda hybrydzie nie równa. Nie chodzi tutaj o porównanie gabarytów auta bo ktoś zaraz napisze, że przecież VOLVO jest ogromne i cięższe. Chodzi o parametry reklamowane przez producentów aut przez które niestety większość użytkowników zniechęciła się do aut hybrydowych a Lexus wiadomo jest marką, która nie ma zbyt wielu sympatyków.
3,4
~InRight
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Jeśli chodzi o jakość wykonania środka to jest po prostu przeciętnie, a mamy tu w końcu do czynienia z klasą premium. Plastiki skrzypią do tego dochodzi bardzo ale to bardzo ubogie wyposażenie w wersji podstawowej, która kosztuje niemało. Na duży plus wygląd samochodu, który jest dość zadziorny i samo prowadzenie. Na duży minus silnik i skrzynia biegów. Pomimo 245 KM samochód jest dość mułowaty a reakcja na dodanie gazu jest lekko opóźniona. Przy wyłączonej trakcji samochód daje już dużo więcej radości i szybko zapominamy o niezbyt żwawym silniku. Dużo miejsca w środku nie ma. Wyświetlacz trochę mało czytelny i oboli po oczach trochę jego jakość a konkretniej rozdzielczość jak i układ graficzny samego menu. Sama nawigacja dość intuicyjna ale widziałem lepsze rozwiązania. Samochód pod względem spalania i serwisowania nie ekonomiczny ale decydując się na tą klasę trzeba się z tym liczyć.
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan Facelifting
7,2 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
To nie jest auto dla oszczędnych i niespokojnych ludzi. Wystarczy być delikatnie spóźnionym gdzieś do przekroczenia 2,5 tys obrotów i zaczyna się wykładnicza jazda w górę. Przy zmianie biegów łopatkami między 1300/1600 w mieście można nawet zejść poniżej 10l co jest giiigantycznym osiągnięciem. Co ciekawe na tempomacie na autostradzie przy 220km/h spala tylko ok 10,5/11 l co jest pozytywnym zaskoczeniem. Jako że jeżdżę (żarcik dla wtajemniczonych) po Wrocławiu i okolicach to wyniki w mniejszych korkach do zbicia wydaje mi się o 2l nawet.
9,0
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
W zimie w mieście trzeba dodać ok 0,5 l. Przy szybkiej jeździe autostradowej 10-11 l. to standard. Nie liczyłem na deklarowane prze producenta spalanie ale realne zaskoczylo mnie na minus. Auto przjechalem 12 tys. km wiec juz dotarte.
12,0
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Pali tyle, ile powinien przy tym zapasie. Mam do domu też Clio IV, 0.9 tce - trasa Łódź-Poznań z tempomatem na 166 wyszło 14,6 l .... Co tu więc porównywać. Passat 2.0 TSI palił więcej w trasie. W mieście mniej. Dla mnie to auto w trasie przy prędkościach rzędu 160 jest wręcz oszczędne

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan Facelifting