Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~InRight
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Jeśli chodzi o jakość wykonania środka to jest po prostu przeciętnie, a mamy tu w końcu do czynienia z klasą premium. Plastiki skrzypią do tego dochodzi bardzo ale to bardzo ubogie wyposażenie w wersji podstawowej, która kosztuje niemało. Na duży plus wygląd samochodu, który jest dość zadziorny i samo prowadzenie. Na duży minus silnik i skrzynia biegów. Pomimo 245 KM samochód jest dość mułowaty a reakcja na dodanie gazu jest lekko opóźniona. Przy wyłączonej trakcji samochód daje już dużo więcej radości i szybko zapominamy o niezbyt żwawym silniku. Dużo miejsca w środku nie ma. Wyświetlacz trochę mało czytelny i oboli po oczach trochę jego jakość a konkretniej rozdzielczość jak i układ graficzny samego menu. Sama nawigacja dość intuicyjna ale widziałem lepsze rozwiązania. Samochód pod względem spalania i serwisowania nie ekonomiczny ale decydując się na tą klasę trzeba się z tym liczyć.
4,9
~krzysztof_osiński
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Auto jest fantastycznie zrobione. Nic w nim nie skrzypi ani nie trzeszczy. Zapewnia wysoki komfort bez utraty własności jezdnych. Jeśli chodzi o spalanie sprawa jest prosta. Jazda tylko w mieście (bez żadnych dojazdów spoza miasta) w trybie ECO - nie da się zejść poniżej 11,7-12 L. Przy dynamiczniejszej jeździe w mieście nawet do 15 L. Przy jeździe mieszanej można zejść do okolic 9,5 L. Na trasie przy 140 km/h spalanie 8,6 L. Najlepiej sprawdza się dla osób dojeżdżających do pracy spoza miasta. Wtedy spalanie jest w miarę normalne, użytkując tylko w mieście spalanie znacznie wzrasta.
4,8
~TG
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Panowie kapelusze z głów. Auto jest bardzo komfortowe i z osiągami. W cenie promocyjnej absolutnie bezkonkurencyjne. Odwiedziłem wiele salonów różnych marek (m.in. Mercedesa) a Lexus był ostatni w kolejce. Gdy się nim przejechałem nie chciałem innego. To była przepaść. To jest auto, które ma to coś. Zauroczył mnie bardzo cichy napęd, płynna i cicha skrzynia. Mimo iż benzyniak, to prowadzi się jak elektryk. Jazda tym samochodem naprawdę uzależnia i nie chce się wysiadać. Dodatkowo bardzo przyzwoity system audio Pioniera w standardzie.
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW 2016-2020
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
To nie jest auto dla oszczędnych i niespokojnych ludzi. Wystarczy być delikatnie spóźnionym gdzieś do przekroczenia 2,5 tys obrotów i zaczyna się wykładnicza jazda w górę. Przy zmianie biegów łopatkami między 1300/1600 w mieście można nawet zejść poniżej 10l co jest giiigantycznym osiągnięciem. Co ciekawe na tempomacie na autostradzie przy 220km/h spala tylko ok 10,5/11 l co jest pozytywnym zaskoczeniem. Jako że jeżdżę (żarcik dla wtajemniczonych) po Wrocławiu i okolicach to wyniki w mniejszych korkach do zbicia wydaje mi się o 2l nawet.
12,0
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Pali tyle, ile powinien przy tym zapasie. Mam do domu też Clio IV, 0.9 tce - trasa Łódź-Poznań z tempomatem na 166 wyszło 14,6 l .... Co tu więc porównywać. Passat 2.0 TSI palił więcej w trasie. W mieście mniej. Dla mnie to auto w trasie przy prędkościach rzędu 160 jest wręcz oszczędne
9,5
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
W trasie bez problemu przy 140 mozna spalic 7.5l/100 w trybie eko, przy 90 km/h jest to okolo 6.5-7l. W miescie od 10l do 11l w trybie normalnym przy delikatnym obchodzeniu sie z pedalem hamulca i gazu

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan Facelifting