Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 223 KM (164 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 4200-5400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 90 x 98 mm
Dodatkowe informacje Moc maksymalna silnika spalinowego 181KM/6000RPM
Moc maksymalna silnika elektrycznego 143KM
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Komentarz po ponad roku użytkowania i przejechaniu 55 tys km. Całokształt oceniam bardzo wysoko; jest to najpewniejsze, najbardziej niezawodne, najwygodniejsze i najoszczędniejsze auto jakie do tej pory miałem, a było ich sporo. Za każdym razem jak do niego wsiadam, wiem, że bezproblemowo dowiezie do celu, a do tego w ciszy i komforcie. Jazda nim to czysta przyjemność i relaks; bardzo neutralne w prowadzeniu, tył napęd i dobre wyważenie robi swoje. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach, kierownica gruba, mięsista i miękka, aż chce się trzymać. Ergonomia na wysokim poziomie, duże przyciski i fajny joystick (niektórzy narzekają, ja go lubię). Trochę przestarzałe multimedia, ale przynajmniej nic się nie wiesza. Wygląd - rzecz gustu, ja w dalszym ciągu oglądam się na niego jak zostawiam na parkingu, cieszy oko i ma to coś, czego dzisiejszym samochodom brakuje. Jeżeli się zastanawiasz nad zakupem, z czystym sumieniem polecam!
4,9
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Lexus był zawsze moim marzeniem, które niedawno udało mi się spełnić. Jeżeli chodzi o całokształt, to jestem zauroczony tym autem praktycznie pod każdym względem. Piękny i ponadczasowy design, jakość wykończenia i wykonania wnętrza to bajka. Układ jezdny to idealny kompromis pomiędzy komfortem a sportem, natomiast wyciszenie wnętrza to już prawdziwy majstersztyk. Sam układ hybrydowy też mnie zaskoczył w pozytywny sposób; obawiałem się jazdy ze skrzynią CVT i wycia silnika, jednak inżynierowie Lexusa w tak sprytny sposób wyciszyli jednostkę napędową, że w żadnym wypadku nie jest to drażniące lub przeszkadzające. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!
3,5
~Arek
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto kupiłem tylko ze względu na opinie o niezawodności tej marki. Pierwsze 9 tys. km było dobrze. Na początku był zachwyt gadżetami i napędem hybrydowym. Ale potem zacząłem wyczuwać wibracje w napędzie. Potem doszły szumy z uszczelek okien, trzeszczenie w kilku miejscach. To mi wystarczyło aby pozbyć się tego auta. Gdzie ta niezawodność i jakość Lexusa? Gdyby nie to to bym dalej jeździł. Serwis starał się (tzn. robił to co producent nakazał) ale wibracje jak były tak zostały. Gdybym chciał wibracje to bym kupił Diesla!
Åšrednie spalanie dla Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Hybrydy trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do jazdy z takim silnikiem. Po pewnym czasie wiedziałem jak najskuteczniej wykorzystać zalety z jazdy hybryda i podczas 200km (drogi krajowe często przez miasta 60-110km/h) osiągnąłem 5.5l wynik dla mnie rewelacyjny patrząc na komfort wielkość i moc auta. Mieszkam w Krakowie, gdzie korki są gigantyczne jeżdżąc spokojnie, można osiągnąć 6.5-7l/100km. Bardzo dynamiczna jazda w trybie sport to nadal spalanie poniżej 10l/100km Nie jest to 4.5l które deklaruje producent, ale moim zdaniem to realną alternatywą dla diesla (bez klekotu, turbiny i DPF)
6,3
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto jest idealną alternatywą dla diesla, szczegółnie do jazdy miejskiej i krótko dystansowej. Brak turbiny, wysilonego silnika, dobra skrzynia biegów (może niezbyt szybka i nie każdy lubi specyfikę pracy E-CVT) ale auto potrafi dać frajdę z jazdy. Przy prędkościach autostradowych nie ustępuje zwykłym autom, a do tego wbrew opiniom nie pali wtedy też dużo :) Średnie spalanie w typowej miejskiej jeździe utrzymuje mi się na poziomie 7l. 800km na baku po mieście nie stanowi problemu. Przy delikatnej jeździe, pozwala na więcej, jednak nie mam lekkiej nogi więc tylko 800km :) Nie bójcie się hybryd - polecam.
7,2
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Zużycie paliwa było niestety powyżej danych katalogowych ale podawanie nierealnych wartości przez producentów samochodów jest nagminne i stało się naganną normą. Nawet przy bardzo delikatnej jeździe nie mogłem powtarzalnie uzyskać obiecanego zużycia paliwa - poniżej 5l/100km. To bardzo rozczarowuje i stawia pod znakiem zapytania inne dane podane przez producenta.Trochę się pośpieszyłem i zmieniłem opony na zimowe (premium); oczywiście zużycie paliwa natychmiast wzrosło o ok. 0, 6 l/100 km. co jest rzeczą całkowicie normalną.

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
ÅšciÄ…ganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan