Szukaj

Lexus RX III – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Lexus RX III

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2015, trzecia generacja Lexusa RX (oznaczona symbolem AL10) została zaprojektowana przez Masanari Sakae’go. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany dwa lata wcześniej, futurystyczny prototyp noszący nazwę LF-Xh (co jest skrótem od „Lexus Future-Crossover hybrid). Pod względem stylistycznym Lexus RX III stanowił kontynuację koncepcji L-finesse, którą zastosowano po raz pierwszy w Lexusie GS. Model powstał na platformie podłogowej Toyota K Platform, tak jak m.in. Lexus ES. Nie był już powiązany (przeciwnie do jego poprzedników) z Toyotą Harrier czy RAV4. RX III przeszedł facelifting w 2012 r..
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz

Oceny Lexus RX III

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,9
~Tadeusz
Lexus RX III
SUV 350 277KM 204kW
Swoją ocenę wystawiam po roku użytkowania (około 30 tys km). Poprzednim autem, jakim się poruszałem był Rx 400h, więc siłą rzeczy będę porównywał to auto do poprzednika. Całokształt oceniam na 5+, auto mimo lat (2009 rok) daje większy komfort i jakiś Ford Kuga czy Kia Sportage czy 2025 roku, daje poczucie dużego bezpieczeństwa - czołg na drodze. Posiadam Lexusa RX mk1, mk2 i mk3. MK2 400h w stosunku do mk1 300 jest jak auto po liftingu. RX mk3 to jest na prawdę spory przeskok technologiczny. Wyposażenie auta przede wszystkim dorównuje współczesnym samochodowym w 2025 roku, a m.in. jest to wyświetlacz na przedniej szybie head up z możliwością regulacji góra/dół oraz jasności podświetlenia; wentylowane fotele z wysuwającym się elektronicznie podparciem podudzia; telewizor w podsufitce z pilotem i słuchawkami; kamera boczna w lusterku i czujniki parkowania w standardzie; radar z tempomatem, fotele przednie wyprofilowane tak, aby zapewniały trzymanie boczne w zakrętach ( w mk1 i mk2 siedzi się trochę jak na taborecie i w zakrętach trzymają nas tylko podłokietniki kapitańskie).
Dodane 1 miesiÄ…c temu
4,9
~Tomasz
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Posiadam auto 5 lat,kupiłem 10cio letnie z przebiegiem 140 tys.km. obecnie mam na szafie 230 tys.km. Auto praktycznie bezawaryjne,poza kilkoma drobiazgami takimi jak: 1)Gumowa rurka olejowa na dole silnika zostala wymieniona na całą metalową(koszt rurki około 700 zł w aso),zalecam wymiane każdemu kto ma przedlifta i do tej pory tego nie zrobił bo można szybko zgubić olej w trasie i przez to załatwić silnik jak ktoś zbagatelizuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju. 2)Siłowniki klapy bagażnika w zimie przestały utrzymywać klapę w górze,sztuka około 220 zł w aso. 3) Jeden łącznik stabilizatora przód okło 250-300 zł. aso. 4)Tarcze i klocki z przodu wymienione z powodu bicia przy 150 tys.km na oryginalne koszt około 1600 zł.W tej chwili po przejechaniu 80 tyś. km. klocki może połowa zużucia i tarcze zero bicia. Ogólnie auto do wszystkiego,bardzo ekonomiczne jak na swoją pojemność silnika i rozmiary a gdy trzeba przycisnąć i wyprzedzić sznur samochodów w trasie to po wciśnieciu pedału gazu zrobi swoje zawyje,wciśnie w fotel i momentalnie jesteśmy z przodu peletonu.Dla mnie skrzynia e-cvt (nie mylić z cvt w innych autach) to wspanialy wynalazek,jest niezniszczalna i nie trzeba w niej nawet wymieniać oleju.Dzieki tej skrzyni autem jeżdzi sie jak elektrykiem.Niestety nie jest tak cicho jak w elektryku bo przy mocnym przyspieszaniu słychać wycie V6 ale da rady do tego sie przyzwyczaić. Samochód jest bardzo pakowny,wygodny i praktyczny.Potrójne ledy z przodu super oświetlają droge w nocy,potencjalnym nabywcą zalecam szukać wersji Prestige miedzy innymi za wzgledu na światła,wyświetlacz na przedniej szybie hud.,wentylacje foteli oraz audio Mark Levinson,koniecznie auto ma być bez pneumatyki bo to jedyna rzecz,ktora może w przyszłosci przyspożyc kosztów.
Dodane 8 miesięcy temu
3,9
~marek
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
No cóż...wpadły mi w oczy opinie na temat tego modelu więc może ja się wypowiem na temat użytkowania tego auta.Mam wrazenie jakby inni piszacy nei jeździli nigdy innymi autami albo przesiedli się z Clio (nie mam nic do tego modelu - to przykład) Auto kupione a raczej wziete w leasing po przygodach z Q7,po prostu audi mnie wymeczyło więc po jeździe próbnej RX wyladowął na podjeździe.Entuzjazm do tego auta topniał z kazdym dniem i juz tłumacze dlaczego.Po pierwsze -jazda.Auto prowadzi się jak ponton i to problem masy bo ponad 2 tony wazy każdy większy SUV ale zestrojenia miechów (nie wiem czy to się stroi) pneumatyki.Nie rresponsywne prowadzenie,zero czucia a do tego 4X4 to chyba jakiś żart.Myslałem użytkując kiedyś CRX-a ze to jest masakra ale tutaj dwukrotnie droższe auto a napedu jakby nie było.....Słowem -meczące toczenie się po mieście a nie jazda.Skrzynia CVT- tzw wyjec ,reaguje od razu ale jak pracuje -polecam sprawdzić...nie przeszkadzało mni słabe technicznie wyposazenie (widac było ze nie za swierze ale to nie moja bajka) czy słabe rostawienie cupholderów z przodu ale jazda autem nieprzystająca do rangi marki.....Obsługa w salonie Radość Warszawa -Lexusa -wzorowa - tak nawiasem pisząc.Kolejna sprawa to przełaczający sie napęd "prawie" niezuwazlnie tzn potrafił szarpnąć.Poza tym auto kiepsko wyciszone -to nie premium a materiały wnętrza po 60tys przebiegu miały wyraźne ślady użytkowania.no nie o to chodziło.Z plusów -auto bardzo wg mnie ładne,salon serwis pierwsza klasa,zero rdzy ,niewielkie spalania jak na gabaryt,bezawaryjnosć i wygoda kanapy...ale to miało być auto premium do jeżdzenia.....Oczywiście nasza przygoda trwała 3 lata z normalnym symbiolicznym przebiegiem więc nic sie złego nie powinno dziać i sie nie działo.Przed zakupem polecam serdecznie wziac auto na cały dzień na próbe bo jazda próbna to za mało zeby okreslic czy Wam pasuje taki babciowóz na codzien.Wielu osobom pasuje.Po RXie powrót do Niemca - genialny GLE i ostatnio Stelvio...Oba auta z innej galaktyki niż Lex....po prostu z innej.
Dodane 10 miesięcy temu

Raporty spalania Lexus RX III

Liczba raportów: 24
Åšrednie spalanie dla Lexus RX III
9,6 – 12,0
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Liczba komentarzy: 3
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Przepraszam, ja tu tak trochę nie na temat. Ktoś napisała "Na autostradzie 10-11 przy przeciętnej 160/h". Toż to wierutne kłamstwo. Po co ludzie to robią? Wszedłem na stronę by sprawdzić zużycie RX450 h, bo rozważam zmianę mojego RX350 na hybrydę i chętnie dowiedziałbym się czy warto. Ale niestety informacje są niewiarygodne. Dlaczego ośmielam się zarzucać komuś kłamstwo. Bo jeżdżę RX350 (2009 r., 164.000 przebiegu) i wiem ile pali. Wiem też, że w trasie, RX450h pali więcej. Musi bo tez waży dużo więcej (akumulatory, silnik elektryczny itd). Przy przeciętnej 160 km/h, na autostradzie, przy małym ruchu (!!!) czyli bez ciągłego hamowania i przyspieszania mój spali około 15- 16 litrów. Nie ma chyba tak stromej autostrady w Alpach, by jadąc w dół dało się zejść do 10-11 l :). Mój pali średnio 13,6 litra (dystans około 60.000 km) - głównie miasto / mieszane [mieszkam 25 km od śródmieścia Warszawy więc jakieś 10 km wiejskiej drogi). Dla zainteresowanych zakupem dobra wiadomość jest taka, że moim zdaniem, jak na tę wielkość samochodu / silnika to pali mało.
Dodane 6 lat temu
12,3
Liczba komentarzy: 1
Lexus RX III
SUV 350 277KM 204kW
Najpierw dlaczego piszę. Bo rozważam zmianę na 450H i chciałem się zorientować ile mniej pali. I .... I nic z tych raportów nie wynika (moim zdaniem). Są niewiarygodne. Przeczytałem raport zużycia RX 350, którym jeżdżę i tu tylko jedna osoba napisała, że średnio 13 litrów, w co mogę uwierzyć. Moje średnie spalanie z dystansu ok. 60.000 km (przebieg auta 164.000 km) wynosi 13.6 l. Jazda dynamiczna. Głównie jazda miejska / mieszana - mieszkamy pod Warszawą (25 km do śródmieścia). Na trasie Wawa - Kraków, nocą, mały ruch, na odcinkach dwupasmówki prędkości 140-160, z całej trasy średnia 13.5 l. Wg mojej opinii pali zatem mało, jak na tak wielki samochód. Ale nie wiem co trzeba by zrobić żeby spalił tyle co wynika z zamieszczonych tu raportów (niby średnia 10,6l). I tak np. ktoś napisała "ktöry pali 15L/100km.W görach i na autostradzie przy szybkosci 200km/h " NIe pamiętam ile przy 200 bo, raz nie wiem czy on się do takiej prędkości wogóle rozpęczi a dwa tym mastodonetm trzeba dużo odwagi by sie do 200 rozpędzić., ale 15l to pali średni przy 150 km/h na autostradzie. Jako ciekawostkę mogą dodać raport ze spalania Lexusa NX 2 l benzyna (miałem 2 tygodnie jako zastępczy). Średnia o 14,5 (!)
Dodane 6 lat temu
9,8
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Spalanie w jeździe po mieście 7,5 do - tutaj chyba nie ma granic. Wszystko zależy od pory roku i stylu jazdy. Przy mojej spokojnej jeździe w mieście osiągam 7,8 - 9. Klima, ogrzewanie, temperatura na zewnątrz, robią swoje. W trasie ostatnio jadąc na tempomacie ustawionym na 130km/h osiągnąłem spalanie na poziomie 10,5. Trasa około 600km.
Dodane 4 lata temu
Lexus RX III

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów