Szukaj
Lexus
Lexus
4,5 (866 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lexus w pigułce

Test euroncap Lexus RX 450h, LHD

Lexus RX 450h, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2155 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.8 pkt | 91 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona większości obszarów ciała kierowcy była dobra, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca. Pomimo dopasowania standardowych napinaczy i ograniczników napięcia czujniki umieszczone na manekinie wykazały słabą ochronę klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu. Ochrona szyi była odpowiednia, pozostałych regionów ciała - dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego odnotowano dobre zabezpieczenie wszystkich regionów ciała, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała taki sam poziom zabezpieczenia. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście. System zdobył maksymalną liczbę punktów.

Uderzenie przodem
6,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.3 pkt | 82 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
21,3pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Lexus MINI ( ISOFIX )
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,3pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Lexus MIDI ( ISOFIX )
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28.7 pkt | 79 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona zapewniona miednicy była dobra. Maska w przewarzającej mierze zapewniła dobrą lub odpowiednią ochronę głowy pieszego, wyjątek stanowił obszar sztywnych filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano głównie słabą ochronę. Autonomiczny system hamowania awaryjnego rozpoznaje pieszego oraz pojazdy, funkcjonalność ta nie została jednak poddana ocenie przez Euro NCAP.

Głowa
16,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 77 %

Wszystkie pakiety bezpieczeństwa oceniane przez Euro NCAP są standardowym wyposażeniem modelu: elektroniczna kontrola stabilności; system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń; system wspomagający jazdę w pasie ruchu, który ostrzega kierowcę, gdy samochód zbacza z pasa ruchu i automatycznie, w razie potrzeby steruje łagodnie samochód. System wspomagania prędkości, wykorzystuje kamerę cyfrową i mapę, dzięki czemu wskazuje lokalne ograniczenia prędkości. Kierowca może odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości, lub system może to zrobić automatycznie. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest standardem.

Ogranicznik prędkości
0,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • PCS (Pre-Crash System) as part of Lexus Safety System +
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry