Szukaj

Informacje o Mazda 3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 3

Liczba ocen: 661
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~A.
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Jest awaryjna jak diabli. Samochód mam niespełna dwa lata (kupiony od dealera z przebiegiem 25 000), teraz ma niespełna 51000 i właśnie kolejny - chyba 9 - raz stoi w serwisie, tym razem po awarii skrzyni biegów. ASO jeszcze nie wie, czy to usterka oprogramowania czy mechaniczna, w każdym razie w grę wchodzi zarówno wgranie nowego softu jak i wymiana skrzyni. Problem ze skrzynią pojawił się dosłownie kilka dni przed końcem fabrycznej gwarancji. Mam wykupioną dodatkową, ale raczej nie będzie mi dane jej przetestować - po tej naprawie sprzedaję ten samochód, szkoda nerwów. Częściej jeżdżę z tym samochodem do ASO, niż z wcześniejszymi złomkami jeździłam do mechanika, i to od pierwszego miesiąca posiadania tego samochodu. Przez te niemal dwa lata i jakieś 25 000 przebiegu jeździłam do ASO z zepsutymi lusterkami, klamkami (auto nie dawało się zamknąć albo otworzyć), kluczykiem (nie chciało odpalić bez przyłożenia kluczyka do guzika start, a sam kluczyk się połamał dość szybko mimo noszenia w etui), wadliwie działającymi czujnikami martwego pola (pokazywały na krzyż), nieprecyzyjnym pokazywaniem stanu baku ("to cecha a nie wada"). Do tego jedno ASO podpięło wiązkę na krzyż więc wariowały czujniki, a drugie przy którymś serwisie nie dokręciło klem na aku i później przez kolejne wizyty nie potrafiło tego zdiagnozować jako przyczyny gaśnięcia samochodu i świecącego się checka po odpaleniu. Samo ASO (przynajmniej te, z którymi miałam do czynienia) to niska jakość obsługi - o wszystko trzeba się wykłócać i dbać o swój interes, bo inaczej człowieka spuszczają na drzewo bez cienia żenady. W pierwszym ASO z którego korzystałam przez pół roku mnie zbywali z tymi kluczykami i lusterkami, twierdząc że za problemy z otwieraniem samochodu odpowiadają słabe baterie w kluczyku. Jak zgłosiłam jednocześnie klamki i lusterka, wymienili klamki (odpinając przy okazji wtyczkę od guzika blokującego zamki od wewnątrz), a lusterka stwierdzili że działają prawidłowo. W efekcie dwa dni później auto znowu było w ASO. W ogóle nie zgłębili tematu gaśnięcia i checka - inne ASO stwierdziło niedokręcone klemy akumulatora (dokręcili i samochód działa). Po wymianie kluczyków wydali mi nowe egzemplarze, ale bagnety zostały w starym komplecie i moja własna dociekliwość sprawiła, że dość szybko się zorientowałam. Zdarza się, że czujniki włączają się bez powodu (np. stoję w korku i nagle ostrzeżenie i kamera przednia się włącza). Bardzo źle działa tempomat podczas jazdy na łuku - auto wychwytuje samochód na pasie obok jako przeszkodę i zaczyna gwałtownie zwalniać. Nie wspominam już nawet o jakości plastiku na zegarach i piano black na tunelu środkowym, bo auto przy 51 kkm wygląda jakbym w środku woziła dzikie wściekłe koty. Te dwie gwiazdki tylko za wrażenia estetyczne, nagłośnienie i relatywnie komfortową jazdę. Podsumowując: nigdy więcej mazdy.
4,6
~Cezary
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Dobry do codziennej jazdy jak i na dłuższe trasy. Komfortowe i przytulne wnętrze, w którym chce się przebywać. Wygląd zewnętrzny, który przyciąga spojrzenia. Silnik stworzony raczej do spokojnej jazdy. Sprężyste zawieszenie. Świetne prowadzenie! Auto idealne dla dwóch osób. Szkoda, że nie 3-drzwiowe. Bagażnik akurat na 2 duże walizki. Dobra widoczność (szerokość słupka C zupełnie nie przeszkadza). Świetne wyciszenie wnętrza i nagłośnienie BOSE. Obsługa systemu rozrywki przy użyciu pokrętła i przycisków jest łatwiejsza niż gdyby ekran był dotykowy.
4,5
~O.G.
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólnie samochód spełnił moje oczekiwania i nie żałuje swojego wyboru. Moim zdaniem jest śliczna wystarczająco przestronna (zaliczyła podróż do Włoch w pięć osób plus bagaż ),skrzynia biegów rewelacyjna ,podobnie prowadzenie (felgi 18 cali) i bardzo oszczędna wyposażenie też rewelacyjne min head up czy matrycowe ledy. Lecz drażnią niedopracowane drobiazgi ,które psują nieco obraz całości. Materiały z których wykonano wnętrze są świetnej jakości jednak sama jakość montażu tu bywa rożnie do trzeszczenia niektórych plastików trzeba się przyzwyczaić dodatkowo w moim egzemplarzu drży szyba w drzwiach od strony kierowcy jest to mocno denerwujące. Brak podświetlenia czy nawet piktogramu na przycisku panelu klimatyzacji do zmiany kierunku nawiewy czy też włączenia obiegu wewnętrznego (jadąc nocą trzeba trafiać w ciemność pomiędzy siłą nawiewu a włącznikiem panelu ,które oczywiście są podświetlone) .Dodatkowo auto hold trzeba aktywować przy każdym uruchomieniu pojazdu a automatyczny ręczny aktywuje się sam przy każdym wyłączeniu zapłonu.( zostawiając samochód zimą na mrozie na kilka dni może być kłopot gdy zapomnimy go zwolnić. U mnie gdy o tym zapomniałem złapały hamulce i bardzo ciężko było ruszyć i nie pomagało zwolnienie go ręcznie ,w końcu puściły ale z głośnym metalicznym stukiem)

Raporty spalania Mazda 3

Liczba raportów: 860
Średnie spalanie dla Mazda 3
6,0 – 11,4
l/100 km
4,8 – 6,5
l/100 km
8,3 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Auto w posiadaniu 2.5 roku, przejechane kolo 60 tys km. Stosowane hamowanie silnikiem 90% czasu, minimalne uzycie hamulców przy hamowaniu. W miastach ile sie dało w eco driving. Opony letnie 16 cali, opór toczenia B. Opony zimowe 15 cali, opór toczenia D. Spalanie mierzone na długich dystansach, średnia spalania z 1000km minimum. 10l benzyny starcza na okolo 4000km, instalacja STAG. Pobór benzyny wzrasta przy prędkościach powyżej 130/h. powyżej 180 lubi połknąć nawet 4l PB Wersja auta z 2003 90/h autostrada za tirem (opony zimowe)- 7.65l/100 110/h autostrada (opony zimowe)- 9.56l/100 140/h autostrada (opony letnie)- 11.5l/100 180/h autostrada (opony letnie)- 13.5l/100 + 2l PB 110/h drogi krajowe (opony letnie)- 9-11l/100 zależy od ilosci zabudowań 90/h krajowe (opony letnie)- 8-10l/100 zależy od zabudowań Miasto: Ścisłe centrum, światła co 200m, korki, piesi- max 12l/100, średnio 10.5l Obrzeża, świateł brak, korków minimalnie- 8-9l/100 Warszawa: max 13l/100 średnio 11l Minimum z minimum uzyskuje przy 80/h, spada wtedy do okolo 7.20l/100, przeszkadzając jazdą wszystkim innym. średnia z 200km tylko
5,2
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Samochód bardzo oszczędny przy umiejętnej jeździe. Przy spokojnej normalnej jeździe 50/50% miasto/trasa spalanie 5,3l/100km. Robiąc krótkie trasy do pracy (ok. 6km) spalanie 6,5l. Najmniej spalanie wynosiło w moim przypadku 3,8l/100km. Uzyskałem je na trasie Nowy Targ - Tychy - ecodriving w czystej postaci (na miarę moich umiejętności). Co do maksymalnego spalania to wszystko zależy od stylu jazdy. Jakbym się postarał i jeździł rajdowo/wyścigowo to spalanie byłoby i nawet 20l, ale po co :)
5,5
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto mam dopiero od niedawna, ale juz moge co nieco opowiedziec o spalaniu. 4.4 l/100km osiagniete bylo w 1szym dniu jazdy po zakupie. jechalem stosujac zasady ecodrivingu (system start-stop wylaczylem). trasa wiodla przez wsie, w miare plynna jazda bez korkow. 5.5 uzyskalem jadac juz normalnie, ale jeszcze nie dynamicznie. 6.7 to typowo jazda miejska na krotkich dystansach. ogolnie jestem zadowolony

Usterki Mazda 3

Liczba wpisów: 45
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 49
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Przejechałem na gazie ponad 100 000km przez 5lat. Wszystko jest super. Mocy mam więcej. Tak mi ustawili chłopacy z Nochowa k. Śremu. Polecam firmę. Obsługa super. Komuperowiec ekstra ustawi tak jak chcesz. Oszczędnie, proszę bardzo, więcej mocy proszę bardzo. Instalacja działa bardzo dobrze. Sygnalizuje kiedy powienienem wymienić filtry 2 razy przeciągnąłem wymianę fitrów i...
5,0
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
4,8
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
Mazda 3