Szukaj

Informacje o Mazda 3 I

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 3 I

Liczba ocen: 342
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~BrutusFCB
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Zdecydowanie polecam wszystkim fanom klasycznych diesli, fajnie "klekocze", dobrze się zbiera, sama przyjemność z jazdy. No i do tego spalanie, rewelacja, bo można spokojnie na jednym baku zrobić ok. 830km. Wnętrze ładnie się prezentuje, minimalistyczne podejście czyni je eleganckim. Nie ma nadmiaru przycisków, wszystko na swoim miejscu. Awaryjność? Oprócz drążków stabilizatorów, które lubią się poluzować (na szczęście nie jest to duży wydatek), to pozostają standardowe naprawy typu hamulce, tarcze i wymiana oleju razem z filtrami. Czasami wypala się też oprawka od świateł do jazdy dziennej, ale kosztuje ona 10zł, więc to też żaden problem. Polecam wszystkim, którzy szukają czegoś pewnego i stosunkowo bezawaryjnego na kilka lat.
4,3
~kudys37
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Samochód jest bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu. Co pozytywnie zaskakuje to dużo przestrzeni na tylnej kanapie, dynamiczny silnik, gotowy niemal zawsze i dający namiastkę sportowych emocji, równie świetny i precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów chodzi ciężko ale bardzo przyjemnie i precyzyjnie i dosyć niskie spalanie jak na moc. Auto jest bardzo zwinne. Bezawaryjny. Na minus korozja drzwi, w innych miejscach na razie u mnie jest w miarę ok, ale może dlatego że robiłem konserwcje i co roku uzupełnienie. Do tego moto bierze olej, mimo regularnych serwisów i pewnej historii. Ponoć lubią zapiec się pierścienie w tych silnikach. Wyciszenie mogłoby być lepsze.
5,0
~Patryk
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 bk jest świetnym samochodem jak rodziny i sportowy posiada dużo miejsca schowki są bardzo pojemne.Jak ktoś dba o samochód nie ma śladów korozji.Swietnie się trzyma drogi jest rewelacyjna na zakrętach.Jest tanią w utrzymaniu.Silnik jest bezawaryjną wymieniam na bieżącą filtry oraz olej.Przejechalem duże trasy bez problemów silnik w zime mnie nie zawiódł ogrzewanie mega fotele podgrzewane elektryka świetnie działa.Ma też moim zdaniem dobre przyspieszenie jak na silnik 1.6 I małe spalanie.Polecam te auto i bym nie zamienił na żadne inne .

Raporty spalania Mazda 3 I

Liczba raportów: 441
Średnie spalanie dla Mazda 3 I
6,6 – 11,4
l/100 km
5,1 – 6,4
l/100 km
8,6 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Auto w posiadaniu 2.5 roku, przejechane kolo 60 tys km. Stosowane hamowanie silnikiem 90% czasu, minimalne uzycie hamulców przy hamowaniu. W miastach ile sie dało w eco driving. Opony letnie 16 cali, opór toczenia B. Opony zimowe 15 cali, opór toczenia D. Spalanie mierzone na długich dystansach, średnia spalania z 1000km minimum. 10l benzyny starcza na okolo 4000km, instalacja STAG. Pobór benzyny wzrasta przy prędkościach powyżej 130/h. powyżej 180 lubi połknąć nawet 4l PB Wersja auta z 2003 90/h autostrada za tirem (opony zimowe)- 7.65l/100 110/h autostrada (opony zimowe)- 9.56l/100 140/h autostrada (opony letnie)- 11.5l/100 180/h autostrada (opony letnie)- 13.5l/100 + 2l PB 110/h drogi krajowe (opony letnie)- 9-11l/100 zależy od ilosci zabudowań 90/h krajowe (opony letnie)- 8-10l/100 zależy od zabudowań Miasto: Ścisłe centrum, światła co 200m, korki, piesi- max 12l/100, średnio 10.5l Obrzeża, świateł brak, korków minimalnie- 8-9l/100 Warszawa: max 13l/100 średnio 11l Minimum z minimum uzyskuje przy 80/h, spada wtedy do okolo 7.20l/100, przeszkadzając jazdą wszystkim innym. średnia z 200km tylko
10,6
Mazda 3 I
MPS 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Przy normalnej jeździe 100-120km/h i co jakiś czas wyprzedzaniu sznurka TIRów z pedałem w podłodze paliła mi około 10 litrów. Jak chcesz się pobawić i po ścigać, palić kapcia na światłach to i do 20 litrów można dojść. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć na dojazdach do pracy - Trasa 50km w jedną stronę z prędkością 85-95km/h to 8,2 litra.
9,7
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Piszą ludzie ze pali 6 przy oszczędnej jeździe. Nigdy nie osiągnąłem takiego wyniku mimo się próbowałem. A jeździłem różnymi samochodami i wiem jak się to robi. Moja mazda pali między 8.3 a 13 l ale średnio 10 gdyż jazda na krótkich trasach i trochę miasta.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 36
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Przejechałem na gazie ponad 100 000km przez 5lat. Wszystko jest super. Mocy mam więcej. Tak mi ustawili chłopacy z Nochowa k. Śremu. Polecam firmę. Obsługa super. Komuperowiec ekstra ustawi tak jak chcesz. Oszczędnie, proszę bardzo, więcej mocy proszę bardzo. Instalacja działa bardzo dobrze. Sygnalizuje kiedy powienienem wymienić filtry 2 razy przeciągnąłem wymianę fitrów i...
4,8
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy 240 tys.km na liczniku. Do tej pory przejechałem ok 40 tys.km. Zakład montażowy odwiedziłem tylko na przeglądy i na sprawdzenie po montażu. Do tej pory zero problemów. Spalanie w normie, moc jest, przyspieszenie również. Przed montażem pojeździłem chwilę na Pb i tak na dobrą sprawę nie widzę różnicy w jeździe
Mazda 3 I