Szukaj

Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Informacje o Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Stanczyk70
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
To już trochę inna mazda, od tych którymi jeździłem wcześniej (mazda 6b gh, mazda 3 bj) Prostsze zawieszenie, nie dające już tyle przyjemności i pewności, podczas jazdy po zakrętach, ale dające więcej pewności podczas jazdy z większymi prędkościami po prostej. Mniej podatna na boczne wiatry. Na plus większy komfort resorowania, nawet na 18 calowych felgach, jest wyraźnie miększa od 6, nie mówiąc już o 323. Bardzo dobra ręczna skrzynia biegów. Lepsza od poprzednich. Wspomaganie układu kierowniczego trochę lepsze niż 6, ale do 323 nie ma porównania (wraz ze wzrostem prędkości kierownica robiła się sztywna) Dwulitrowa benzyna, przy ręcznej zmianie biegów i łatwym wkręcaniu na wysokie obroty, daje radę. Do tego całkiem dobre spalanie. Przy oszczędniej jeździe, nie trudno w trasie zejść poniżej 5 litrów. Ergonomiczność na bardzo dobrym poziomie, jak to w Mazdzie. Wersja wyposażenia Hikari daje: - kamery 360 - oświetlenie adaptacyjne ale też trochę irytująco działających systemów bezpieczeństwa. Samochód daje nadzieje, na w miarę bezproblemową eksploatację, biorąc pod uwagę sprawdzony od lat silnik i proste zawieszenie. Ogólna ocena 4+, pomimo tego że to już nie jest mazda w starym stylu, gdzie na pierwszym miejscu była przyjemność z jazdy. Tutaj mamy krok w kierunku komfortu i wyglądu (lepsze materiały wykończenia wnętrza) W sumie to nie ma specjalnie alternatywy przy założeniu: - silnika wolnossącego o pojemności co najmniej 2 litrów - ręcznej skrzyni biegów
Dodane 1 miesiąc temu
4,0
~Tadeusz3
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Opinia po przesiadce z Megane IV 1.3 140 KM i CX-5 2.0 165 KM. Samochód godny polecenia pod warunkiem świadomości mankamentów i specyfiki japończyków. Świetny do jazdy mieszanej - wygodny w trasie i zwinny w mieście, dający dużo przyjemności z prowadzenia. Spalanie dobre zważając na pojemność silnika i automatyczną skrzynię. Po przejechaniu 90 tys km wady jakie są odczuwalne to szybkie rozładowywanie się baterii w kluczyku (warto dla spokoju co 4-5 miesięcy wymieniać bo samochód może nie "ostrzec" tylko po prostu nie odpalić) oraz problem z bezkluczykowym dostępem w szczególności na zatłoczonych parkingach (trzeba przykładać kluczyk do guzika start). Hamulce w mieście sprawiają wrażenie gumowych i przy tej masie i mocy powinny być mocniejsze - można powiedzieć że niepotrzebnie zastosowano mHEV - w cx-5 bez mild hybrid nie ma takich problemów. Najbardziej uciążliwe jest rozładowywanie się akumulatora - światła w bagażniku nie da się wyłączyć a budowa kluczyka powoduje czasami przypadkowe otwarcie klapy, a godzina wystarczy aby się rozładował. Mimo wszystko myślę że to jedna z lepszych propozycji w segmencie.
Dodane 3 miesiące temu
4,8
~Darek
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Bardzo lubię japońską motoryzację i przed Mazdą miałem trzy Hondy Civic i jedną Accord. Mazda ma podobną filozofię konstrukcji samochodów i montowania w nich wolnossących, wysokoobrotowych silników. Mnie to odpowiada. Decydując o wyborze auta próbowałem jazd próbnych samochodami z silnikami uturbionymi i niby wszystko jest ok, ale ja jakoś jednak lubię wolnossącą benzynę. Każdy musi znaleźć auto pod siebie. Natomiast to, co ostatecznie zdecydowało o wyborze Mazdy 3, to materiały zastosowane we wnętrzu! "Tu jest po prostu jakby ekskluzywne"
Dodane 9 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przedstawiam raport zużycia paliwa z okresu 36 miesięcy, na podstawie prowadzonego na portalu AC "Dziennika kosztów" (mam nadzieję, że daje to jakąś gwarancję rzetelności i, wraz z niniejszym komentarzem, okaże się dla kogoś rzeczywiście przydatne). Raport uwzględnia użytkowanie auta w temperaturach otoczenia od -5 do 30 °C, na dystansie niemal 40 tys. km (procentowy stosunek miasto/trasa: 39/61). Jazda w większości bez pasażerów, w stylu "umiarkowanym" (wg nomenklatury portalu AC), ze wskazaniem na "eco-driving". Prędkości "przelotowe" na drogach ekspresowych i autostradach w granicach 110-120 km/h. Rzeczywiste średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km, z czego w samym cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 km. Auto wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. System start & stop przeważnie włączony. Cóż... jak na 2-litrowy, wolnossący silnik sądzę, że Mazda okazała się zaskakująco oszczędna. UWAGA. Jako "Minimalne średnie zużycie paliwa" przyjąłem wartość rzeczywistego średniego spalania w cyklu pozamiejskim. Natomiast w polu "Maksymalne średnie zużycie paliwa" wprowadziłem wartość "z czapy", aby uzyskać rzeczywiste średnie zużycie paliwa z "Dziennika kosztów", tj. 6,2 l/100 km. Aktualizacja raportu: maj 2024
Dodane 4 lata temu
7,8
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przy bardziej ekonomicznej jeździe na pewno da się osiągnąć lepsze wyniki, jednak nigdy nie było to moim priorytetem.
Dodane 4 lata temu
6,4
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 13
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Dodane ponad rok temu
2 komentarze
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 IV Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów