Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV BG 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Komorek
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Autko rewelacyjne, moje pierwsze, super się prowadziło, silnik 1.6 16v dynamiczny i jak dla mnie wystarczający jak na tego sedana, żadnych usterek. Przez 7lat użytkowania tylko naprawy eksploatacyjne, w dodatku zaznaczam TANIE, czasami aż śmiesznie tanie:) Madzia była powodem dla którego zacząłem stawiać japończyki na pierwszym miejscu, obecnie jeżdżę nowszym modelem, lecz jednak to nie jest to samo. Poprzednia to było coś, mała zwinna i według mnie miała duszę i niejednokrotnie wywoływała uśmiech na mojej twarzy:)))
4,7
~rafal.sowik@gmail.com
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
To mój pierwszy własny samochód kupiony za zarobione na emigracji pieniądze i wiem, że to dobry wybór. Nie żałuję i mam nadzieję, że nigdy nie będę. Samochód idealny dla młodych kawalerów, jak i dojrzałych, żeby nie powiedzieć emerytowanych ludzi ceniących prostotę, legendarną wręcz niezawodność i oryginalność. Szukałem odmienności od Golfa, Astry, Escorta i spółki. I znalazłem. Mazda zmieniła nawet mojego ojca, który od 28 lat nie jeździł samochodem żadnym innym niż niemiecki lub produkcji FSO. Teraz ojciec chce od syna pożyczać auto :D Komedia...
4,5
~Michał
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Jest to najmniej awaryjne auto ze wszystkich jakie maiłem do tej pory. Informacje o jakiś wielce drogich częściach do mazdy to tez bajka. trzeba po prostu trochę poszukać. W samym moim mieście różnice w cenie zakupu amortyzatorów do mazdy sięgają nawet do 250zł za komplet(na 1 oś). Ostatecznie zamontowałem Kayaby takie jak są w oryginale. cena 400zł/2szt
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV BG 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
8,0
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
No cóż, to nie Cinquecento 700, tylko japońskie 1.6 16V. Do abstynentów nie należy. W mieście w zimę wskazówka opada dosyć szybko, oczywiście dużo zależy od stylu jazdy. Pierwszeństwo na światłach kosztuje, a dynamika auta do tego zachęca :P Przy lżejszej nodze jest troszkę lepiej. W trasie jest trochę bardziej optymistycznie. Co do kosztów przeglądów i napraw... Prawie nic się nie psuje więc jest bardzo dobrze, wręcz znakomicie. Dawne historie zakochanych w niemcach kierowców i mechaników o braku lub kosmicznych cenach części do japończyków można włożyć między bajki. Przykład: komplet rozrządu - 115 zł (3 paski do wyboru, 4 napinacze) Więcej do Mazdy na razie nie dołożyłem. Badanie diagnostyczne - czysta formalność i miłe uczucie słyszeć od diagnosty, że jest pod wrażeniem stanu technicznego auta.
9,7
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to.... no cóż. Na początku paliła pięknie- w 8-9 literkach gazu zawsze się mieściła. Aż tu nagle zrobiło się 12! Wtedy przestałyśmy się lubić... Niskie ceny części- in plus oczywiście!
7,8
Mazda 323 IV
BG 1.6 16V 88KM 65kW
Najprostsza instalacja, chyba nawet bez komputera, zero wtyrsków, mixer na gaźniku. Zero problemów - REWELACJA. Nawet przy -30*C , odpala bez problemów 2 wstrzknięcia gazu ręcznie i odpala na gazie :)

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV BG