Szukaj

Informacje o Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1489 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~fafik
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Ponadczasowy wygląd i to coś! To auto ma charakter i duszę. Jestem niesamowicie przywiązany do Madzi, która jest niezawodna mimo wieku i zapewne przygód poprzednich właścicieli, ponieważ muszę przyznać ona uwielbia wysokie obroty (zbiornik paliwa już tak za tym nie przepada) Jest kompromisem między wyścigówką a autem rodzinnym. Co prawda z trudem się tak nisko siada, ale warto to przeboleć za odrobinę miłości. Niestety ostatnio jest coraz więcej białego dymu, ale podobno silniki 1.5 takie już są. Polecane są silniki 1.8 i 2.0 no cóż może kiedyś wybiorę ją jeszcze raz...
4,9
~Gru_by1
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam..posiadam Mazdzinke z 98roku juz 7 lat..zostala zakupiona z Niemiec z przeebiegiem 198tys...dzisiaj ma juz 260tys i dalej smiga bez zadnych problemow..koszty utrzymania to sa naprawde drobne kwoty o ile nie odkladamy na pozniej...wymiana na biezaco czesci typu( klocki..oleje.paski..amorki.) jest naprawde tania z wiekszymi problemami sie nie spotkalem w moim modelu dltego daje mu ocene 5/5 za niezawodnosc i mimo swojego wieku brak korozji ( nadwozie ocynkowane) wiec jeszcze dlugo bede dumnie podjezdzal na swiatlach pod nowsze ale nie zadbane modele innych marek :)
4,0
~Krasik
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Kupiłem mazde z 1995 roku 1.5 benzyna za 3000 zł, co sie później okazało silnik była zalany motodoktorem lub innym tego rodzaju syfem i po wymianie oleju zaczął kopcić na zimnym silniku, do tego bral ogromne ilości oleju, gdy przyszła zima auto miało problemy z odpalaniem bo kompresja była w granicach 6-7 barów.. wstawiłem silnik używany z niemiec i jestem zadowolony z zakupu. auto pomimo swojego wieku prezentuje sie doskonale po za tym nadal cechuje się bezawaryjnością. zawieszenie jest dość twarde, słabe łączniki stabilizatora i tyle amortyzatory. nie ma co kupować zamienników bo to tylko kwestia kilku złotych więcej a mamy dostępne oryginalne części. Jednak co prawda to prawda japońskie auta są dopracowane aby służyły latami a nie jakieś wieśwageny, ople i inne fordy. Przymierzam się do zakupu drugiego japońca HONDY ACCORD ! pozdrawiam wszystkich miłośników japońców.
Średnie spalanie dla Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
7,8
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Minimalne spalanie na trasie przy prędkości do 110km/h na autostradzie, przy jeździe pozamiejskiej super spalanie przy jeździe 70-90km/h. Średnio w cyklu mieszanym około 7l/100km, przy dość zachowawczej jeździe. Spokojnie można jechać do 160km/h na autostradzie - nie boli bardziej z kieszeni niż jazda po mieście :), użytkuję już od ponad roku, po przesiadce z escorta w kombi rocznik 2000 znaczne odciążenie dla portfela - przynajmniej 5zł na każdych zrobionych 100km. Największa zaleta to sterowność auta - dobre opony + japońska technologia = niezwykle zwrotna i stabilna zabawka :)
6,5
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam. Madzioche posiadam okolo miesiaca wiec nie mam pojecia jak auto pali w chlodniejsze dni zima ale doradze jedno. Moze komus to sie przyda. Nie bojcie sie rozpedzac autka przy mniejszym biegu przy obrotach 2500-3500. Na poczatku po zakupie z przesiadki z diesla myslalem ze ekomicznie bedzie jak bede zmienial bieg przy max2500 obrotow. Wtedy mazda palila 8-9l. Troche mnie to przygniotlo finansowo.. Teraz jezdze tak: bieg1 2500zmiana 2-3500zmiana 3-3000-3500 zmiana 4-3000-3500 zmiana 5... Jazda jest znacznie dynamiczniejsza a pali mi srednio 6,5l . Dla tych ktorym mazda pali duzo wiecej polecam sprobowac te metode jazdy. Pozdrawiam
9,0
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mam sekwencyjna instalacje ale co do podzespolow to raczej jest sredniej jakosci, filtry wymieniam co 10kkm, ostatnio listwa wtryskowa poszla (po 4latach). Przy spokojnej jezdzie mozna zejsc do 8.3l. gazu w cyklu mieszanym ale zeby cieszyc sie jazda potrzeba minimum 9.5l. Po miescie w korkach max 11l. Cale spalenie jest w 100% realne- tankuje do pelna poznej wracam na ta sama stacje i znowu tankuje do pelna w ten sposob mam ilosc kilometrow i ile gazu bylo potrzeba zeby je przejechac. Dodatkowo wiem ze roznica jesli chodzi o jakosc gazu jest duza- potrafi nawet litr wiecej na setke wypic jak jest kiepski gaz, dlatego ja mam swoje sprawdzone stacje.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V F