Szukaj

Informacje o Mazda 323 V S 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1489 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kuba
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mazda 323 BA to naprawdę udane i trwałe auto. W środku jest sporo miejsca, wersja sedan dysponuje dodatkowo sporym bagażnikiem. Zawsze słyszałem że mazdy należą do trwałych aut i ten model wydaje się to potwierdzać. Z zewnątrz mimo swoich lat auto może się podobać i nie zdradza aż tak bardzo swojego wieku. W środku jest troszkę gorzej ale i tak nie narzekam. Niektórzy narzekają na silniki 1,5 ale ja ze swojego jestem zadowolony. Olej wymieniam co 10 tys km i między wymianami dolewam jakieś 200-300 ml. Nowe auta mają większe zużycie. Przez ponad rok użytkowania wymieniłem jedynie płyny i drążki stabilizatora. Ogólnie auto jest bardzo niezawodne i jeśli choć trochę się o nie dba to będzie jeździć i jeździć. Jedyny minus to blacha podatna na korozję. Szczególnie tylne nadkola i progi. Spalanie rzędu 8 litrów też mogłoby być nieco niższe ale tylu letnie auta tyle niestety palą. Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony i mimo iż mógłbym zmienić na coś znacznie nowszego to w najbliższym czasie nie zamierzam tego robić. Bezawaryjność i wygodę stawiam ponad lans.
4,3
~EmJ
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
To jest nie do pomyślenia!!! Miałem Mazdę 323 sedan 1995r. Przejechałem tym samochodem jako kurier 45000km w ciągu 1,5 roku - połowę w trasie, połowę we Wrocławskich korkach. Jedyne co naprawiałem w tym samochodzie to: klocki i wymiana opon. No i ok. 1l. oleju silnikowego na 1000km. (z beczki litr kosztował mnie 8zł.) jeździłem, jeździłem i jeździłem... I nic! Nigdy tym samochodem nie byłem u mechanika a nie było to najlepsze auto pod względem stanu technicznego. A klocki wymieniłem sam. Kupiłem Mazdę od siostry a ona wcześniej od swojego kolegi. znałem więc właściwie całą historię tego auta: - sprowadzona po dwóch latach użytkowania jako rozbita (tył był mocno uszkodzony. - inst. gaz. kiedy ja kupiłem miała już 8 a samochód 12 lat. - kiedy moja siostra nim jeździła uszkodził się poważnie silnik i trzeba było go wyremontować w efekcie tego brał strasznie olej. Natomiast ja w czasie jego użytkowania miałem komfort o którym marzy każdy kierowca - NIE ODWIEDZIŁEM MECHANIKA W OGÓLE! PÓŁTORA ROKU BEZ MECHANIKA!!! Na koniec ją rozbiłem i jeszcze dostałem wysokie odszkodowanie - bo to Mazda a naprawy Mazdy są wysoko wyceniane przez rzeczoznawców. Mój obecny mechanik mówi, że gdyby jeździły same mazdy i toyoty to on by został dekarzem:) Na koniec tylko dodam, że teraz mam Peugeota 406 który jest autem \"porażką\" i sprzedaję go po to żeby kupić Mazdę 323!!!
4,4
~muqdisho
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Z mazdy 323 f w specyfikacji nadwozia BA jestem bardzo zadowolony. Przebieg i rocznik spory więc nie należałoby się spodziewać jakiś rewelacji, natomiast pewne rewelacjacje są. Auto ma jak na swój wiek \"świeży\" wygląd, jest niezawodne, choć drobne usterki się zdażają. Wbrew obiegowym opiniom koszty utrzymania jak i części nie są wysokie. Nie rozumiem jednego z poprzedników, który pisał o tym samochodzie że jest \"porażką\". Fakt jest taki, że jeżeli jest zadbany i nie katowany będzie służył dobrze i długo. Wspominany silnik Z5 (1,5 88KM) nie należy może do najlepszej klasy motorów (przypadłość która go toczy to zapiekające się pierścienie, co powoduje zwiększone zapotrzebowanie na olej), ale jest elastyczny i \"szanowany\" potrafi świetnie się spisywać. Zawieszenie jest dobrze zbalansowane, troche mogą drażnić nie najlepsze hamulce (tak to już mazdy miały).
Średnie spalanie dla Mazda 323 V S 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
7,5
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Moja druga Madzia 323 S. Pierwsza wykręciła 100kkm, niestety bliskie spotkanie z jeleniem skończyło się dla niej tragicznie. Drugą obecnie dobijam 10kkm, codziennie dojazd do pracy 30 km, z czego 28km to trasa, reszta miasto, aczkolwiek w 90% przypadkach udaje mi się ominąć korki. Jeżdżę na LPG i osiągam wynik o litr więcej niż podane wartości na benzynie. Silnik ten rewelacyjnie znosi eksploatację na gazie, jednak mówimy o instalacji BRC sequent. Części wyraźnie droższe od europejskiej konkurencji, aczkolwiek poza kompletnym zawieszeniem + tarcze + bębny (2800PLN) nic nie trzeba było w niej wymieniać. Najgorsza wada to niestety korozja, jeśli w porę się nie zareaguje to pożre samochód dosłownie na oczach. Jednakże niewielkie bąble nie są wyzwaniem dla lakiernika i dla kieszeni właściciela. W swojej karierze miałem wątpliwą przyjemność eksploatować vw golfa III 1,8 i mogę powiedzieć że te samochody w porównaniu do siebie są jak niebo i ziemia. Najniższy wynik jaki uzyskałem madzią to był eksperyment z ecodrivingiem, jednak moim zdaniem ten silnik eksploatowany poniżej 1800 obr/min za długo nie wytrzymałby. Polecam ten samochodzik!
8,7
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
NIE BĘDĘ KŁAMAŁ. KIEROWCĄ JESTEM SPOKOJNYM, Z SILNIKA 16V TEŻ UMIEM KORZYSTAC. JAZDA NA MIEŚCIE OKOŁO 9,5-10 LITRÓW. LPG 11-11,5(INSTALACJA SEKWENCYJNA BRC SEQENT 24). W TRASIE JEST LEPIEJ OKOŁO 7-8 LITRÓW JAK LPG TAK I PB. CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE SĄ DOŚC TANIE, JEDNAK NIE KAŻDY MECHANIK CHCE NAPRAWIAC. PEWNEGO RAZU UDAŁEM SIĘ DO MECHANIKA W POLICACH( ZACH POMORSIE) FIRMA TRANS-NET CELEM WYMIANY FILTRA PALIWA- PACIAKI NAWET NIE PODJĘŁY SIĘ WYMIANY TWIERDZĄC ŻE NIE MAJĄ NARZĘDZI GDYŻ FILTR JEST TAK MOCNO SCHOWANY IŻ NIE DOSTANĄ SIĘ DO NIEGO. PODCZAS DWU LETNIEJ EKSPLOATACJI NIE DOSZŁO DO ŻADNEGO USZKODZENIA MECHANIZMÓW NAPĘDOWYCH, ELEKTRYCZNYCH. POLECAM JAKO AUTO MIEJSKIE ALE TYLKO Z LPG I TYLKO SEKWENCYJNĄ.
8,0
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam, posiadam Mazdę 323 w wersji sedan (BA) z 95 roku. Spalanie ogólnie super jak na 19 letnie, bezawaryjne autko. Części tanie, spalanie też nie zabija portfela. Maksymalnie spaliła mi Mazda 10l jeżdżąc zimą po Wrocławiu do pracy ok. 6 km w jedną stronę. Latem spalanie utrzymuje się na poziomie 8 litrów. Na autostradzie przy prędkości 110 km/h spalanie 6-6,5 litrów. Myślę, że to niezły wynik.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V S