Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI S 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Mazda 323 VI S 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Mazda 323 VI
S 2.0 TD 90KM 66kW
auto spisuje się świetnie !! ;] Troche o spalaniu obszar pozamiejski maksymalna predkość 100 -110 km/h wynosi okolo 5,5 l ON na 100km w miescie miesci mi sie w granicy 6,5 l/100km oczywiscie przy normalnej jeździe przy mocnym butowaniu piski przyspieszanie ciaganie na obrotach do 4 tys obr. nie weszła mi powyzej 7,5 l /100km Z aut jestem zadowolony jak na razie ;))
5,7
Mazda 323 VI
S 2.0 TD 90KM 66kW
Jest to jeden z najoszczędniejszych silników z bezpośrednim wtryskiem, w TDI można zapomnieć o takim zużyciu przynajmniej litr więcej na 100km, nawet silniki z common rail zużywają więcej paliwa, z tym ze mają dużo większą moc. Spalanie: miasto max. 6,6 l, trasa 5,3-5,5 l, najmniejsze zużycie na trasie 5,1 (do 110 km/h)
5,5
Mazda 323 VI
S 2.0 TD 90KM 66kW
Spalanie jest wręcz wyborne. Zaznaczam, że jeżdżę na paliwie tylko ze stacji uznawanych za dobre (tzn shell, bp, czasem orlen) i preferuję paliwa plus (tzn v-power, ultimate, verva). Przy takich warunkach auto nie spaliło jeszcze powyżej 6l/100km. Jazda na długich odcinkach (do pracy 30km część przez miasto). Powoli opadająca wskazówka od paliwa jest miłym widokiem a na liczniku TRIP spokojnie może się pojawić 9-set. Do 1000km na 55l baku da się dojechać jeżdżąc na rezerwie.

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI S