Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Pablo
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Samochód posiadam od roku, w tym czasie przejechałem 11 tys km. Minusem jest twarde zawieszenie (zdecydowanie większy komfort na felgach zimowych 16" niż letnich 17") i miękki lakier (odpryski). Plusem bezawaryjność - auto serwisowane, pierwszy właściciel wymienił koło dwumasowe (prawdopodobnie ze względu na jazdę ze zbyt niskimi obrotami) i raz wypalał DPF w trybie serwisowym, poza tym żadnych innych awarii. Fakt, że duża część przebiegu była zrobiona w trasie. Ja przez 11 tys km tylko olej i filtry.
4,2
~looki
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Ogólnie żadnych problemów nigdy z autem. Samochód wygodny o niebanalnej lini nadwozia. Ma wszystko czego potrzebuje kierowca bez zapedów rajdowych. Miałem Mazdę w opcji exclusive i naprawde jestem zadowolony z tego co oferowała. Małe mankamenty to minimalnie zauwazalna słaba jakość wykonania i spasowania materiałów...a przede wszystkim kiepska karoseria. Pojeździłem 3,5 roku. W tym czasie absolutnie nic się nie wydarzyło na niekorzyść. Osławiony filtr DPF nie szwankował nigdy chociaz dużo jeździłem po mieście. Jednak trzeba cały czas obserwować poziom oleju na bagnecie i to jest wkurzające...że auto bardziej nadaje się do jazdy w trasie niż w mieście. No ale dpfy dają w kość nie tylko w Mazdach.
4,7
~JAREK P.
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Bardzo dobre auto, jest to "Japończyk z Japonii", doskonałe, ergonomiczne wnętrze, chyba najlepsze zawieszenie w klasie D, silnik dobry, ale przy takim zawieszeniu mógłby być bardziej dynamiczny ( optymalnie 185 km - 2.2 litra ). Świetne audio ze zmieniarką na 6 CD, z odczytem mp3, ze sterowaniem w kierownicy, nawigacja, system monitorowania tyłu pojazdu, Dobry zestaw gło­śnomówiący bluetooth. Może troche utrudnione jest sterowanie parametrami spalania średniego, chwilowego, itp... Kupiłbym to auto jeszcze raz ale z mocniejszym silnikiem ( 163 - 185 km ), brakuje automatu ( najlepiej dopoweidnika DSG ).
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2008-2010
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Był to mój samochód marzeń. Piękna linia niesamowicie ładny kolor czarny metalik no i niby dobre opinie użytkowników, a tutaj wielka beznadzieja. W środku jest tak słabo wyposażona, że jeżdżąc nią w zimie można oszaleć tak wszystko trzeszczy i strzela. Silnik niby dynamiczny i mający cichą pracę, ale tak strasznie delikatny, że bardzo szybko dochodzi do przekręcenia panewki i do wymiany. Średni koszt koło 15 000zl. Porażka!!! Egr beznadziejny ciągle się zatyka jak czujnik emisji spalin DPF, który po przejechaniu kilku tysięcy km jest do wyrzucenia i to kolejne pieniądze. Serwisowałem auto co 10000km i w żaden sposób się to auto nie odwdzięczyło. Jedyne co to auto ma do zaoferowania to wygląd i ładne, choć ze słabych materiałów wnętrze. Nie polecam lepiej kupić malucha!!!
6,7
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Tu dane odbiegają od dekalracji producenta. Średnie spalanie z 27 tys. km to 7.5 l/100 km ( miasto-Warszawa i trasa ). W "makabrycznym" korku spalił mi kedyś 11.5 l/100km na odcinku 25 km, można zejść poniżej 5.0 litra na 100 km przy prędkościach poniżej 100 km/h i płynnej jeździe, ale realnie spalanie nieubłaganie oscyluje na poziomie 7.5 l/100 km. Octavia 1.9 TDI średnio paliła przy podobnym stylu jazdy 5.9 l/100 km ( wskazania komputera pokładowego ).
7,7
Mazda 6 II
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Przy moim stylu jazdy diesel palił średnio 8,2 l/100km, dane w instrukcji są mocno zaniżone. Przeglądy średnio 800 - 1000 zł - dość dużo jak na tę klasę auta, konkurencja potrafi się wyrobić w około 60%. Ceny napraw kosmiczne !!! Naprawa silnika (wał korbowy, pompa olejowa, dolny blok silnika, oleje robocizna itp. no i oczywiście porcelanka zaworowa) UWAGA !!! 20.000,00 zł dwadzieścia tysięcy złotych !! kosmos !! O innych naprawach nie wspomnę bo bledną przy tej kwocie, ale np. klocki hamulcowe przednie około 600 zł. Wahacz przedni 3.000,00 zł

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Kombi