Szukaj

Informacje o Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Jarosław Franciszek Furmaniak
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Totalne zaskoczenie po całości, kupowałem to auto na "chwilę" a jeżdżę już piąty rok, bo praktycznie jest niesamowicie niesamowite - kultowy rocznik 1997 - jeszcze wyprodukowany w Japonii, w Hiroshimie z całą japońską filozofią produkcji, którą teraz tak się chwalą ale już praktycznie bez pokrycia bo kiedyś to była jakość a teraz to jest "jakoś" tam będzie - a korozja i cała reszta drobnych usterek na porządku dziennym bo tak teraz jest już projekcie. Auto ma wytrzymać do końca gwarancji i dalej to tylko na złom. A ten rocznik 1997 to jeszcze przed tymi "dobrymi zmianami"... ;-)
4,4
~grzegorz76
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Autko kupiłem od kolegi z pracy i z perspektywy 3 lat i ponad 40 000 km powiem że warto było. 17 lat dla auta to sporo i może plastiki już odrobinkę trzeszczą, może fotel kierowcy troszkę się przetarł, może brak klimy doskwiera w lecie ale frajda z jazdy i tak nadal spora. Wielki plus takiego auta - za wielu na drodze nie spotkasz :) Wygoda, wygoda, wygoda - jak ktoś lubi w kanapie jeździć to polecam.
4,4
~Rave
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Trwałe niezawodne auto o ponadczasowych kształtach. Wygodne podróżowanie, nie ma porównania z europejskimi autami w podobnej klasie, zabezpieczenie antykorozyjne na 5+. Zadbane i otoczone opieką, będzie służyło właścicielowi długie lata. Delikatne blachy, (drzwi) łatwo mogą zostać uszkodzone np na parkingu.
Średnie spalanie dla Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW 1992-1997
8,1
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Normalne spalanie w lecie około 8,5-9 l/100km, przy bardzo dynamicznej jeździe (pod 5000 obr/min na biegach 2 i 3) max. 10 l/100km. W zimie po resecie kompa w związku z wizytą u mechanika, przy jeździe 3000 obr/min -> zmiana biegu ... 8l/100 km. Wydawało mi się że coś źle policzyłem, ale okazało się że przez cały sezon zimowy (przy jeździe 80% miasto)każde tankowanie dawało średni rezultat 7,9 - 8,2 l/100 km. Nie ukrywam, że niekiedy na światłach lub przy wyprzedzaniu w mieście jak jest mało miejsca wskazówka powędruje pod 5000 obr/min a mimo to ok. 8 l/100km. Ciekaw jestem lata przy takim stylu jazdy - zaczyna mi się to podobać :D . Autkiem pokonałem 40 000 z okładem w przeciągu 3 lat i szkoda będzie się kiedyś rozstać.
6,3
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Doskonale to by było na gazie LPG - ale wtedy to by trzeba było śmigać dwa razy więcej niż aktualnie i to by na to samo sumarycznie wyszło (z wyliczeń w ciągu minionych 4 lat wynika, że średni pali poniżej 8 l/100 i cena ok. 42,gr/km)
7,8
Mazda 626 IV
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Spodziewalem sie wiekszego spalania. W koncu to dosc spore auto. Jednak srednia 8-9 litrow LPG w cyklu mieszanym. Zawsze mieszcze sie ponizej 10l LPG instalacja sekwencyjna. Na trasie 6,5 litra gazu do Pragi z Wrocka udalo sie uzyskac przy 4 osobach i bagazu. Poprzednie auto ktore posiadalem ( Tipo 1.6)z tego samego rocznika mimo mniejszego przebiegu 160tys to byla kupa zlomu i palil ponad 10l gazu ale na zwyklej instalacji tzw sruba

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26
klekocze silnik
  • Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997
  • silnik
kupilem swoja madzie w 2007r z niemiec sam osobiscie (rodzyneczek;) przejechane 270tys. teraz. wymieniam tylko co trzeba i nigdy nie zawiodla. niepokoi mnie tylko jedna rzecz po kupnie nie wiedzialem nawet czy jest odpalona czy nie tak pieknie chodzil silniczek jednak od jakiegos czasu klekocze mi silnik jak dieselek nie zauwazylem spadku mocy ( no moze troszeczke) nie bierze oleju wszystko jest cacy oprocz tego dzwieku Panowie co to moze byc?????????? pomocy! nie mam pojecia! zadnej naprawy nie bylo kiedys jeden mechanik jak sie go o to spytalem przy okazji wymiany klockow powiedzial ze to normalne i jest ok chyba mu sie spieszylo bo wg mnie to nie jest normalne skoro silnik chodzil cichutko jak nowa benzynka a teraz chodzi prawie jak moj stary diesel merc beka w123;)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Grzeje się silnik.
  • Mazda 626 IV Kombi 2.0 D 75KM 55kW 1994-1998
  • inne
Po pierwszych mrozach zaczą mi się przegrzewać silnik wyjołem termostat i pusiciłem pełen obieg silnik się grzał mniej mechanik załorzył nowy termostat dolał płynu na maksa po przejechanu 5 10 km temperatura idzie na maksa pomużcie
Oczekuje na rozwiązanie
falowanie obrotow
  • Mazda 626 IV Hatchback 1.8 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
Pomocy.Mam taki problem,silnik po uruchomieniu nagrzewa sie do swojej temp. roboczej no obroty nie spadaja tj.trzyma jakies 1500 obrotow,po gdzies 5 min.jazdy zaczynaja sie skoki obrotow od 700 do 1500 i tak sobie skacze jeszcze 5 min po czym wszystko wraca do normy.Dzieje sie tak kazdy raz po uruchomieniu silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mazda 626 IV Sedan