Szukaj

Informacje o Mazda 626 V Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Dalajlama
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Auto posiadam od niedawna, ale juz moge cos o nim powiedziec. Jak na swoje lata prezentuje sie naprawde fajnie. Sylwetka auta jest przyjemna a srodek auta solidnie wykonany i jak na hatchback nie stuka w nim tylna półka z czego jestem happy :) bo nie jednego hatchbacka juz mialem i nie bylo tak cicho. Srodek przyjemny dla oka. Auto jak na diesla ciche i co najważniejsze cieple :) Szybko sie grzeje i w aucie jest cieplutko :) Jak na mazde przystalo to tylne nadkola do poprawek (standard) Trudno dopasowac poduszke pod silnikiem poniewaz do tego modelu, rocznika i silnika jest kilka rodzajow poduszek. Bez dokladnych wymiarow trudno dopasowac ale jest to do ogarniecia.
4,5
~Klaudijka_wroc
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Jestem bardzo zadowolona. Auto mimo, że jest dość sporych rozmiarów (HB) jest bardzo wygodne na miasto, łatwo nim zaparkować. Spalanie uważam za bardzo dobre, jak na tę masę i wielkość auta:) (ok.6l/100KM w mieście, czasami wypada mniej).Mam wersję z pełną elektryką, uważam, że ten model jest 100 x lepszy od nowych (po 2008) aut typu Punto(mam porównanie).Bardzo podoba mi się bagażnik - jest naprawdę wielki i dużo można do niego zmieścić. Komfort jazdy również oceniam wysoko, nawet przy komplecie osób:) Jest to świetne auto, najlepsze w swojej klasie. ŻYCZĘ WSZYSTKIM POSIADACZOM I TYM, KTÓRZY NOSZĄ SIĘ Z ZAMIAREM KUPNA, SZEROKIEJ DROGI!:)
3,7
~lestat11@autograf.pl
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
bylem wlascicielem tej mazdy przez 2lata, z auta jestem bardzo zadowolony, po miescie (jakim jest czestochowa-jako taki tryb miejski) udalo mi sie zejsc do 5,5l na 100km (jak:szybka zmiana biegow na wyszy, hamowanie silnikiem, przewidywanie sytuacji na drodze). niestety drugi raz bym nie kupil tego samochodu w Polsce, mialem pecha i kupilem wersje przejsciowa (japonska pompa DENSO), mialem problem tego typu ze silnik gasl (czasami nawet co 100m), bylem u 12tu mechanikow i karzdy wymyslal cos innego (wymienilem oba sterowniki, kable i wtyczki do nich, filtry, stacyjke itp),prawie nikt nie mial odpowiedniego programu zeby sie podlaczyc (przypominam ze to wersja przejsciowa), a ci co mieli mowili ze to wlasnie sterownik bo nie pokazuje zadnych bledow, z auta co do jazdy jestem zachwycony ale w naszym kraju nie ma fachowcow do japonczykow z elektronika, w serwisie mi powiedzieli ze najblizsza diagnostyka tej wersji jest w holandii:D. na zakonczenie powiem jedynie ze a koniec pojechalem do mechanika-amatora (chyba nawet komputera na oczy nie widzial), potraktowal problem ksiazkowo i znalazl przetarty przewod:) (wyjasniam: przetarty przewod dotykal do masy a spadek napiecia wylanczal sterownik odpowiedzialny za prace silnika). podsumowanie: u 12 mechanikow auto spedzilo pol roku:( ponad 20 nie podjelo sie proby:( jeden warsztat regeneracji pomp prosil mnie bym nie przyjezdzal(ach ta elektronika):(, na niepotrzebne czesci, telefony i oszustow (serwis BOSCHa byl przekonany ze to ich pompa chociaz grubym drukiem bylo wybite DENSO, co niektorzy kasowali za podpiecie pod komputer majac jedynie jak sie pozniej okazalo tylko kalkulator w biurze) wydalem ok 5000zl:( i na koniec mechanik-amator o nr 13 znalazl usterke za 150zl:)... niestety po tych przejsciach po miesiacu elektronika pompy nie wytrzymala tylu pseudo-mechanikow... i wtedy z zalem rozstalem sie z moja mazdeczka:(
Åšrednie spalanie dla Mazda 626 V Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
wszystkie podane przeze mnie raporty pochodzą z 3 tankowań po 1000km. Jeżdżę głównie trasy 20 km plus jazda po mieście to tu to tam, nie nadużywam klimy bo spada mi moc, ale jak jest powyżej 25st to chodzi cały czas. 5.0 udało mi się osiągnąć przy trasie 800km(ale nie powiem, w korkach też stałem) plus jazda po mieście i po tankowaniu wyszło 50,49l. Dodam że jeżdżę ekonomicznie ale bez przesady, kiedy trzeba wyprzedzić to wyprzedzam. Widać, motor nie jest zajechany.Niestety madzia ma za mało mocy i mało przyśpieszenia, trzeba zdrowaśki odmawiać przy wyprzedzaniu. Paliwo ON z orlenu, próbowałem verwy i shell v power, ale nie odczułem znaczącej poprawy. pozdrawiam posiadaczy mazd.
5,7
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Jeżdzę mazda 626 2.0 TD od 1.5 roku (1999). Jeżdżę codziennie do pracy 66km (w tą i z powrotem). Robię około 2 tys. km/m-c. Droga do pracy w połowie 50 km/h, a druga połowa 90-110 km/h. Jechałem na wakacje w lecie 2009 i 2010 2x 800 km (spalił mi 5,3 l/100km (max 110km/h na trasie). Przeciętnie spale 5,9 km ( 33 tys przez 1,5 roku), choc teraz zmiemiłem stacje i mam nadzieje że mają lepsze paliwo (dostarcza PKN Orlen)i po pierwszym tankowaniu pełnego baku wyszło 5,7
5,7
Mazda 626 V
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Mam auto ok. 1,5 roku. Spala mi średnio 5,9 l / 100 km. Jeżdżę 3/4 na trasie do pracy (80-120 km/h)1/4 po mieście. Min spalanie 5,2 - >1000 km trasa.(max ekspresówka, więc do 100 km/h) max 6,5. Na autostradzie - 130 km/h - 5,7 l/100km. Ogólny koszt przejechania 100km o "dychę" tańszy niż benzyniakiem - znajoma puntem II 2003 1,242 cm3 (60 KM). Robię 70km dziennie, więc różnica w cenie auto na "ropę", a ten sam rocznik na benzynę benzynę mi się już zwróciła

Usterki Mazda 626 V

Liczba wpisów: 40
Wymiana rozrzÄ…du instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Mazda 626 V Hatchback