Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz Derek
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto dostała żona z firmy, jest to któreś auto z kolei, które jest we flocie...i kolejny kupiony bubel na kołach. pierwsza rzecz to jakość wykonania wnętrza, szwy na kierownicy ...w sumie ich nie ma, zgłoszone do serwisu a serwis milczy, druga kwestia to silnik a raczej jego spalanie, przy normalnej jeździe w mieście nie ma możliwości zejścia poniżej 10/10.5 litrów na 100km w trasie przy 140 km/h spalanie sięga 11 litrów nawet 12...na zbiorniku nie jesteśmy w stanie zrobić więcej niż 380/390 km.....skąd Mazda wymyśliła takie wyniki to ja nie wiem...Trzecia kwestia to potencjalny zasięg na systemie pseudohybrydowym...1300 km bez mała, no to jakiś żart. Samochód odebrany z salonu i od razu problem ze zbieżnością, auto ściągało w prawo, po zgłoszeniu problemu auto zostało "poprawione", że straciłem dwie godziny na poczekalni bo jak było tak zostało. Skóra na kierownicy wyciera się jak skarpetki z targu od rumuna, a ręce mam zadbane a nie tarkę jak to nie którzy. Jednym słowem zawiedzeni jesteśmy tym autem bardzo. przez te wszystkie problemy każdy przejechany kilometr sprawia, że coraz bardziej go nie lubimy... Na 100% nie kupiłbym tego auta ponownie.
4,1
~Michał Kwiatkowski
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Dałem słabe 4 gwiazdki ze względu na kiepską jak na 21wiek skrzynię manualną , jedynka się czasami zacina Mazda twierdzi że to normalka i trzeba się przyzwyczaić. Jazda 3 osoby dorosłe i dziecko pod wzniesienie tu trzeba o wysoko kręcić aby przyzwoicie jechał i z nikim się nie poscigasz no może z Fiatem125p bez przeróbek silnika. Nie wiem może auto się wyrobi na razie uskok asfaltu czy grubszy garb to nie dla Mazdy . Na plus minimalizm , 2l silnik bez turbo i DPF, swietne auto na dynamiczną jazdę w zakrętach Świetnie reflektory w drugiej wersji wyposażenia, Fajne warczenie z wydechu , I przydatne auto hold
4,8
~Krzysztof
Mazda CX-30
Crossover 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto bardzo mi odpowiada, przesiadłem się z Mazdy CX 3 2019 r. Przy zakupie brałem jeszcze pod uwagę cx-5 ale cx-30 jest nowszą konstrukcją i posiada nowocześniejsze, bardziej dopracowane wnętrze i systemy. W porównaniu do poprzedniej mazdy CX-3 jest bardziej komfortowym, dużo lepiej wyciszonym samochodem. Automatyczna skrzynia sprawia, że samochód jeździ bardzo płynnie. Wnętrze jest świetnie wykonane i spasowane, użyte materiały sprawiają wrażenie klasy wyższej Matrycowe reflektory sprawiają, że nie musisz pamiętać o przełączaniu świateł w sytuacji gdy ktoś jedzie z naprzeciwka a do tego naprawdę dobrze oświetlają to co akurat jest potrzebne. 150 konny wolnossący silnik pracuje wspaniale z automatyczna skrzynią biegów . W mieście jak i w tracie spokojnie daje radę. W zasadzie nie mogę do niczego się przyczepić. W porównaniu do poprzedniej Mazdy CX 3 układ jezdny ,wspomaganie układu kierowniczego jest ok porównywalne . Wspaniałe przesiać się z samochodu z manualna skrzynia na automat. Po prostu dla mnie bajka. Poza tym same plusy.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
7 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
2 komentarze
Mazda CX-30