Szukaj

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021

Informacje o Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 186 KM (137 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,7
~MM
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Auto zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie podczas pierwszego oglądania w salonie. Dużo miękkich, ciekawych materiałów we wnętrzu, solidny montaż. W mojej ocenie auto jest przestronne w środku (porównanie do Opla Crosslanda) choć dosyć ciemne z uwagi na bardzo małe szyby boczne. Całe auto, praca silnika, obsługa, jest dosyć specyficzne i warto spędzić w nim trochę więcej czasu przed zakupem. Troszkę nielogiczny konfigurator niższa wersja Nagisa ma częściowo skórzane fotele (śliczne i wygodne), ale np. nie ma kamery 360 i ledowych świateł dziennych (tak, są zwykłe żółte halogeny), co posiada wyższa Exclusive z materiałową tapicerką...Im dłużej jeżdżę tym autem tym coraz bardziej rozumiem małą sprzedaż Mazdy. To auto nie jest złe. Jest po prostu inne, a w dodatku dosyć drogie i trudno mi znaleźć jakiś element zachwytu.
Dodane 1 miesiąc temu
2,7
~Dariusz
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Fatalny samochód przebrany w design premium. Przód samochodu niczym wkurzony samuraj, wnętrze absolutny top... i to tyle achów i ochów. Kupując zastanawiałem się gdzie jest haczyk? Wnętrze piękne z dbałością o najmniejsze detale, super materiały... więc gdzie oszczędności? Dowiedziałem się po roku użytkowania. Zaczynamy. Silnik szarpie przy stałej prędkości na równej drodze, jakby system SPCCI nie wiedział czy się włączyć czy nie. System i-stop przy ruszaniu tak potrafi szarpnąć, że zdaje się że ktoś mnie walnął w zderzak kowalskim młotem. System bezkluczykowy działa tylko w bezdeszczowe dni (a i tak tylko 8/10 razy) w deszczu 0/10. Otwarcie drzwi na 10 minut by np. poodkurzać wnętrze to oznacza na 100% komunikat "uruchom silnik - krytyczny stan baterii!!! (jeżdżę tylko trasy) Poczekać na kogoś w aucie przy włączonym radiu-nierealne(akumulator nie wytrzyma 10 minut. Zawieszenie wydaje dziwne dźwięki : przód trzaska (przekładnia? przeguby?) tył za to wesoło trzeszczy. Czujniki parkowania to już istny kosmos, generują sygnały dźwiękowe z dwuskundowym opóźnieniem czyli: jeśli ktoś jest na tyle głupi by im zaufać, to zanim coś usłyszy to poczuje uderzenie w przeszkodę (serio to jest japońska jakość?) . Mamy trzecią dekadę 21 wieku a Mazda nie ogarnia czujników parkowania!!! Skąd te cudne opinie? Przecież to jest paździerz. Jeśli ktoś chce kupić, to szczerze odradzam. Polecam zasięgnąć wiedzy na brytyjskich forach tam ludzie piszą dokładnie to co ja!!!
Dodane 2 miesiące temu
4,6
~similar
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Auto znakomicie wykonane, pięknie wystylizowane, aspirujące użytymi materiałami do klasy premium, świetnie wyposażone, bez ekranów i przycisków dotykowych, intuicyjne i ergonomiczne, przyjazne, zwinne, bardzo dobre wyciszenie wnętrza i ogólna izolacja akustyczna, auto nieco za drogie jak na swoją wielkość, z dobrym napędem 4x4 (moc 186KM, wersja wyposażeniowa Nagisa), poparte 6-letnią gwarancją i oszczędnym napędem hybrydowym mhev oraz znakomitym serwisem. Świetne nagłośnienie marki Bose z subwooferem, multimedia sterowane z fajnego pokrętła jak w BMW (idrive), dojazdówka w bagażniku zamiast idiotycznego zestawu naprawczego z którego nikt nigdy i tak nie korzysta, 18 calowe koła, czarne wykończenia wewnętrzne i na zewnątrz, komfortowe elektryczne fotele z pamięcią, sprężyste i pewne zawieszenie, ledowe lampy matrycowe, odrębne nawiewy na tył, HUD na przedniej szybie. Minusy to brak ogrzewania kierownicy i kamer 360 w mojej wersji (jest tylko widok do tyłu), nawigacja bez wskazania korków, ciut za wąskie fotele z nieco za krótkim siedziskiem, miękki lakier podatny na zarysowania, auto raczej 4-osobowe, bagażnik nie ma haczyków ani gniazdka pod zapalniczkę, kiepskie umiejscowienie i mała ilość portów USB.
Dodane 9 miesięcy temu

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 16
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Dodane ponad rok temu
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 7
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
Dodane 4 lata temu
13 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
Dodane 4 lata temu
3 komentarze
Mazda CX-30

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów