Szukaj

Informacje o Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mazda CX-30 to zupełnie nowy model w gamie japońskiego producenta. Nowy SUV jest większy od CX-3 a niewiele mniejszy od CX-5. Model bazuje na Mazdzie 3 i czerpie z jej technologii pełnymi garściami.

Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 186 KM (137 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83,5 x 91,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Endorfina
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Jest to moja druga Mazda CX30. Pierwsza mazda Kanjo Sport 122KM a obecna 186KM wersja Hikari. Wersja Hikari ma wiele systemów bezpieczeństwa, fajnie skonfigurowane i przemyślane wnętrze. Obsługa radia i nawigacji bardzo miła i intuicyjna rodem z BMW. Auto z silnikiem 186 KM ma wystarczająco mocy aby dać przyjemność z jazdybrodzinie 4os. Plus bagarznik dachowych i rowerowy razem. Spalanie do 90km/h to 5,-5,53, na drdze S3 przy prędkości 120km/h to 5,8-5,9, średnia to 6,7. Lczba systemów bezpieczeństwa oraz wyposażenie w wersji Hikari to poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Auto dobrze się trzyma na zakrętach i ma bardzo dobre przyspieszenie przy wyprzedzaniu. Samochód w wersji bialy kolor plus czarne relingi oraz czarne felgi wzbudza bardzo duże zainteresowanie i wiele pytań kierowców o oglądnięcie auta (jest to miłe dla właściciela). W mojej rodzinie po oglądnięciu iprzejechaniu się Mazda CX30 dwie rodziny wybrały Mazde. Te auta mają w sobie coś drapieznego z wygladu, niecodzienny wygląd i daja poczucie bezpieczeństwa. Niema nic lepszego od stwierdzenia po czasie że wybór był bardzo dobry a nie tylkondobry. Atuty: sylwetka, systemy bezpieczeństwa, komfort podróżowania i co najważniejsze przyjemność z jazdy. Napewno kolejne auto jaoie kupie będzie to Mazda CX30 186KM.
4,9
~roki_100
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
piękna linia, wnętrze premium (pomimo materiałowych foteli - obszytych czerwoną nitką - rewelacyjni wygląda), wyciszenie super komfort na mega poziomie( jeździłem Avensisem o 2 klasy niżej oceniam jazdę toyotą,miałem audi A5 -porównywalna jakość z CX30) ale żeby nie było tak kolorowo brakuje mocy. moja ma 186 KM eSka...vX brakuje kopa oczywiście moc przyrasta a szczególnie po przekroczeniu 3500 obrotów czuć że idzie ale przed tym punktem jest bardzo spokojna :). niemniej jednak jest wykończona Premium układ jezdny lepiej się zachowuje niż w A5. Generalnie kupił bym jeszcze raz to auto, może za 5, 6 lat będzie szybsza, czuć Komfort Jakość i Prestiż. To jest klasa aut Premium. 155 tysięcy zł. za tego rowerosacra może dużo ale klasa premium , 12 lat gwarancji na blachę...... komfort, to kosztuje.
4,6
~Robert
Mazda CX-30
Crossover 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Wersja Hikari. Dużo systemów bezpieczeństwa. Przesiadłem się z Mazdy 3 (2013). Ogólnie wrażenia są bardzo dobre, ale daję ogólnie cztery i pół gwiazdki, ponieważ są drobiazgi, które trochę psują świetne pierwsze wrażenie. Być może, jak to czasami bywa, moje odczucia dotyczą tego egzemplarza, a nie modelu ogólnie. Z jakiegoś powodu nawigacja nie ma możliwości podłączeń informacji o ruchu drogowym - wbudowana nawigacja bardzo na tym traci. W dalszej trasie korzystam z Android Auto i Google Maps, Waze lub Navitell. Felgi osiemnastki, zawieszenie lekko sztywne - ale mnie to nie przeszkadza, a prowadzenie - świetne. Wykonanie wnętrza - super. Bardzo dobre wyciszenie. Adaptacyjne światła matrycowe - nie zdawałem sobie sprawy, że to aż taka różnica! Hamulce duże lepsze niż w trójce! System Bose gra świetnie. Przyzwyczaiłem się do małych detali w maździe 3. np. średnia prędkość, tryb Eco klimatyzacji, wifi,..., tego w systemie CX-30 nie ma.

Usterki Mazda CX-30

Liczba wpisów: 14
brak wyłączenia na stałe alarmu dźwiękowego przy wadliwym działaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych i zmęczenia kierowcy
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nie można na stałe wyłączyć alarmu dźwiękowego systemu rozpoznawania znaków drogowych i rozpoznawania zmęczenia kierowcy. System często się myli i np. odczytuje 30 km zamiast 80 km na znaku który jest częściowo przybrudzony albo nie zauważa nisko położone znaki albo odczytuje znaki z reklam. Wystarczy przekroczenie prędkości o 1 km przy jeździe z górki na tempomacie ustawionym zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości , aby uruchomić alarm. System rozpoznawania zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy potrafi włączyć się wielokrotnie bez uchwytnego powodu, gdy jestem zupełnie wypoczęty, nic nie gmeram przy niczym i jadę prostą drogą bez zmiany pasy ruchu. O ile sygnały dźwiękowe do systemu rozpoznawania znaków można wyłączyć za każdym razem po starcie silnika za pomocą łatwo dostępnego przycisku to system zmęczenia kierowcy trzeba dezaktywować z poziomu menu również za każdym razem po starcie silnika. Bardzo rozpraszające i odwracające uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Zamiast obserwować drogę , zaczyna się człowiek skupiać na tym co dzieje się w środku samochodu poszukując przyczyny alarmu.
Nie działa zamykanie samochodu ( klamki)
  • Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 3
W warunkach nadmiernej wilgotności jesień - zima ( deszcz, myjnia) przestają działać klamki, czyli nie da się zamknąć samochodu za pomocą dotykowych czujników na klamkach. Po próbie doszczelnienia wymiana na nowe. Po roku jesień- zima ta sama historia . Czekam na naprawę.
7 komentarzy
Airbag
  • Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Komunikat problem z systemem poduszek. Przebieg 5 km. Rocznik 2021. Problem pojawił się w nowym samochodzie. Serwis twierdzi że to wiązka od poduszki i wysłał to do gwaranta czyli do Mazdy z całą dokumentacja i diagnostyka. Czekam na odpowiedź i oczywiście usunięcie usterki.
2 komentarze
Mazda CX-30