Szukaj

Informacje o Mazda CX-5

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012 kompaktowy SUV (segment I), który debiutował na rynku jako następca modeli CX-7 i Tribute. Prace nad Mazdą CX-5 trwały przez co najmniej 5 lat, a jego pierwszą zapowiedzią był prototyp z roku 2007 o nazwie Mazda Hakaze. W wersji produkcyjnej Mazda CX-5 była pierwszym modelem w gamie japońskiej marki opracowanym według nowej filozofii stylistycznej marki „Kodo – Soul of Motion”, która znalazła zastosowanie w następnych modelach japońskiego producenta. Dotychczas nabywców znalazło ponad 1,5 mln egzemplarzy CX-5. Druga generacja auta dostępna jest od roku 2017. Mazda CX-5 zdobyła w Japonii tytuł Samochodu Roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz

Mazda CX-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda CX-5

Liczba ocen: 302
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~madziarz
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mam Mazde CX-5 2.0 165 KM z 2022 r. (manual). Obecnie przejechałem około 27k km. Tryb jazdy to uogólniając 1/3 miasta, 1/3 trasy podmiejskie i 1/3 trasy szybkiego ruchu. Ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywny. Auta najlepiej się sprawdza na miasto oraz trasy podmiejskie, a moim zdaniem w szczególności na trasach "szybkiego ruchu". Do legalnych prędkości jest naprawdę wystarczająca dynamicznie i oszczędnie. Niskie spalania -im dalsze odcinki pokonujesz po mieście i w strefie podmiejskiej tym bardziej mazda zaskakuje niskim spalaniem Wspaniale działające systemu wsparcia kierowcy czyli asystent pasa ruchu. Systemy wspierają i przede wszystkim mają działać bezpiecznie. Jeździłem już w różnych warunkach pogodowych i nigdy mnie nie zawiodły. Wygląd – mi się podoba, auto ma klasyczny design i ponadczasowy. Funkcjonalność – jest miejsce na odłożenie każdej rzeczy jak mamy przy sobie. Dokumenty, klucze, telefony/ Bardzo dobre spasowanie. W moim egzemplarzu nie występują skrzypienia kokpitu ani żadnej innej rzeczy.
3,8
~Adamo
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 od ponad roku. Obsługa samochodu częściej rozczarowuje niż zachwyca. Jeśli ktoś przesiadł się z samochodu z turbiną na silnik wolnossący może mieć traumatyczne wspomnienia z eksploatacji CX-5. 2500 cm3 i 194 KM mocy w ogóle nie przekłada się na osiągi. Samochód w czasie przyspieszania wyje, mnóstwo pali a przyrost prędkości jest znikomy. Strasznie irytująca jest obsługa wbudowanego radia gdzie ekran dotykowy po ruszeniu auta przestaje być dotykowy w trosce o bezpieczeństwo, korzystanie z Android Car (samo jego uruchomienie) jest na tyle zagmatwane że prędzej odechce się z niego korzystać, otwieranie bagażnika z przycisku również skomplikowano do granic możliwości. Aktywny tempomat w moim przypadku zachowuje się jak jakieś prototypowe rozwiązanie a nie dopracowany system - podczas wyprzedzania lewym pasem dużych aut na autostradzie radar "kątem oka" widzi auta jadące prawym pasem i zwalnia !!! zmniejszenie zasięgu radaru do minimum nic nie daje - i nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Jadąc na aktywnym tempomacie po dwóch, trzech minutach radar przestaje "obserwować" drogę przed sobą, samochód przyspiesza pomimo tego że przede mną jedzie inny samochód i cudem uniknąłem kolizji z powodu "inteligentnych systemów Mazdy ". Silnik i skrzynia biegów zachowują się jak u konkurencji, natomiast skuteczność hamowania w porównaniu do innych eksploatowanych przeze mnie aut jest znacznie znacznie gorsza. Największym plusem jest jej wygląd zewnętrzny. Generalnie auto można porównać do ładnej blondynki która wyglądem imponuje ale już tym co ma w sobie rozczarowuje.
4,8
~Wojtek
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Samochód użytkowany w aktywnej turystyce, 75% autostrady - zwykle z nartami w boxie dachowym lub rowerami na haku, 25% miasto. Zakupiony w sposób przemyślany pod w/w funkcje. Kocham to auto, jego estetykę, jakość wykonania i parametry użytkowe. Uszyty pod moje wymagania. Mam drugi samochód do miasta. Pozbędę się go bo stoi nieużywany. Drobne uciążliwości: brak podgrzewanej szyby przedniej, przycisk wyboru kamer po lewej stronie pod kierownicą a jego miejsce powinno być w okolicach wybieraka trybów jazdy lub pod ekranem. Tyle. Jeśli kogoś interesuje realne zużycie paliwa to raport z ostatniej chwili, 2920 km: 90% autostrada, 10% krótkie dojazdy alpejskie. 4 dorosłe osoby, bagażnik załadowany całkowicie i w boxie 4 pary nart, butów i łyżew. Prędkość przelotowa 130 km/h. Średnie spalanie z trasy 9,2 l/100km.

Usterki Mazda CX-5

Liczba wpisów: 33
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiązany
11 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
5,0
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 73 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
BRC Sequent MAESTRO - najnowsza generacja w ofercie BRC. Montaż instalacji zgodnie z umową - zarówno czasowo jak i cenowo. Na życzenie większy zbiornik 73 l, co wiązało się z podniesieniem płyty bagażnika o ok. 4cm (wstawienie bocznych wkładek styrodurowych). Podłoga bagażnika zrównuje się z krawędzią tylnego progu bagażnika. Jak na razie 2 tankowania i przejechane 1100 km....
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Witam. Posiadam instalację gazową firmy BRC i jestem z niej bardzo zadowolony. Przejechałem około 2500 km i mogę podzielić się z wami informacjami na temat spalania. Na trasie przy prędkości 150 km/h z włączonym tempomatem spala 10 l LPG i 1,5 l PB95 natomiast w mieście do 10 l LPG i ok. 2,5 l PB95. To są skrajne wartości odnośnie spalania benzyny i w cyklu mieszanym jest to...
5,0
Mazda CX-5 I
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 21 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Z informacji jakie uzyskałem przed montażem instalacji STAG wynikało,że spalanie benzyny będzie maksymalnie na poziomie 05l PB na każdy cylinder = 2l PB na każde przejechane 100km. Tymczasem okazuje się,że spalanie w mieście wynosi 4.5l/100km + 9 litrów LPG co czyni inwestycję b.średnio opłacalną.Nadmieniam,że spalanie PB w mieście oscyluje na poziomie 11l/100km. W trasie...
Mazda CX-5