Szukaj

Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW od 2021

Informacje o Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 258 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Janek
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Auto jest świetnie wykonane w środku, ma doskonały system audio, wentylowane fotele, doskonałą kamerę 360, wygląda pięknie, obsługa w środku to marzenie, dzielona kanapa to miły dodatek tak jak i szeroko otwierane tylne drzwi to must-have przy małych pasażerach. Niestety bolączką jest bardzo mało efektywny bak paliwa (42-44L) i duże spalanie, które przekłada się na niewielki zasięg. Zawieszenie na spowalniaczach wydaje dziwne odgłosy, bagażnik jest dosyć mały. Przesiadam się po hybrydzie gdzie ta elastyczność to było jednak coś czego żałuję, że teraz nie mam.
Dodane 8 miesięcy temu
5,0
~były kierowca BMW i Audi
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Mazda CX-5 to absolutny fenomen w świecie SUV-ów i mogę z czystym sumieniem polecić ten model każdemu, kto szuka niezawodnego, stylowego i komfortowego samochodu. Moja przygoda z tym autem to nieustające pasmo zachwytów, a oto dlaczego: Wygląd, który przyciąga wzrok: Już na pierwszy rzut oka widać, że Mazda CX-5 została zaprojektowana z dbałością o każdy detal. Jej dynamiczna sylwetka, eleganckie linie i charakterystyczny grill sprawiają, że auto wyróżnia się na drodze i przyciąga spojrzenia. Wnętrze również zasługuje na pochwałę - jest przestronne, funkcjonalne i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Komfort jazdy na najwyższym poziomie: Mazda CX-5 to prawdziwy król komfortu. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność zarówno na krótkich, jak i długich trasach. Zawieszenie doskonale tłumi nierówności, a fotele zapewniają optymalne podparcie dla ciała. Dodatkowo, auto jest bardzo dobrze wyciszone, co sprawia, że podróżowanie jest jeszcze bardziej relaksujące. Technologie, które ułatwiają życie: Mazda CX-5 to samochód, który idzie z duchem czasu. Wyposażony jest w szereg nowoczesnych technologii, które ułatwiają codzienne użytkowanie. Na pokładzie znajdziemy m.in. intuicyjny system multimedialny, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu i wiele innych. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Mazda CX-5 to samochód, który dba o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Auto zdobyło wysokie oceny w testach zderzeniowych i jest wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak m.in. system awaryjnego hamowania, system ostrzegania o kolizji, system rozpoznawania znaków drogowych. Silnik, który daje radość z jazdy: Mazda CX-5 oferuje szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Każdy z nich charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i zapewnia dynamiczną jazdę. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z silnika benzynowego, który posiadam - jest elastyczny, oszczędny i zapewnia mi dużo radości z jazdy. Podsumowanie: Mazda CX-5 to samochód, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców. To idealne połączenie stylu, komfortu, technologii i bezpieczeństwa. Jeśli szukasz SUV-a, który zapewni Ci niezapomniane wrażenia z jazdy, to Mazda CX-5 jest strzałem w dziesiątkę.
Dodane 9 miesięcy temu
5,0
~RomanP
Mazda CX-5 II
SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Bardzo wygodny samochód, jazda 1000km to sama przyjemność, czy zima czy lato podgrzewana lub wentylowana tapicerka skórzana oraz podgrzewana kierownica - super. Samochód dość pakowny nawet dla 4 osób. Z dużym obciążeniem daje w górach radę, napęd AWD w śniegu rewelacja. Co do uwag to czasami na spowalniaczach słychać jakiś stuk w przednim zawieszeniu ale nie zawsze, ok. 110-120 jest lekkie drżenie zarówno na letnich jak i zimowych kołach; przy wyższych prędkościach mniej odczuwalne. Jak dla mnie 175cm bardzo wygodne fotele. Aktywny tempomat na autostradzie czy w korku świetne udogodnienie
Dodane 11 miesięcy temu

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 24
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów