Szukaj

Informacje o Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 3283 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel
Moc silnika 254 KM (187 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 1500-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 15,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,2 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

3,7
~Barteks77
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW
Pierwsze reakcje odbierając auto są wyjątkowe - wygląd zewnętrzny, design wnętrza, wszystko przemyślane, duża moc silnika, dźwięk silnika i praca wydechu. Wszystko szlag trafia jak po przejechaniu 150 km w nowym aucie wyskakuje awaria systemu SCR i AdBlue z konieczną wizytą w serwisie. Nawet najlepszym może zdarzyć się taka rzecz, ale marka, które chce być premium, nie może mieć takiego serwisu. Pierwszą dobę zabrało autoryzowanemu serwisowi uzyskanie zgody Mazda Polska na pokrycie kosztów, w drugiej dobie serwis ustalał co jest przyczyną usterki - mnie jako użytkownika nawet nie poinformowali coś jest problemem i kiedy naprawią. Zaczął się weekend wielkanocny, a ja ani auta ani informacji co z naprawą. Jeżeli w nowiutkim aucie takie rzeczy się zdarzają to mam duży strach wyjeżdżając poza miasto.
4,9
~JO
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW
Samochód 3,3l, diesel 254KM, mam od listopada 2024. Przejechałem ok. 2200km. Wrażenia, z wprawdzie krótkiego czasu eksploatacji, ale są rewelacyjne. Samochód jest bardzo wygodny. Po przejechaniu trasy ok. 350 km, nie jestem zmęczony. Jest tak miło, że nie chce się wysiadać z samochodu po dojechaniu do celu. Jest bardzo cichy, nawet przy 140km/h. Pali bardzo mało. Na drogach krajowych do 90km/h, spalił mi 4,7l na 100km, na drogach szybkiego ruchu, przy prędkościach 130-140km/h spalanie było ok. 6,5l/100. Nic nie chrzęści i nie stuka, materiały bardzo dobre, sylwetka samochodu jest rewelacyjna, piękna długa, prawie pozioma maska. Wrażenia wizualne są bardzo satysfakcjonujące, a do tego szybkość. Przyspieszenie 7s do 100 i ten głos silnika przy rozpędzaniu, wspaniały. Jestem pod ogromnym wrażeniem, mam tylko nadzieję, że będzie tak dalej.
4,6
~Witek
Mazda CX-60
SUV 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW
Auto oceniam na 4,8 /5.0 . Samochód kupiłem dla żony , poprzednio Volvo XC 60 Benzyna . Taki ostatni dinozaur z dużym dieslem i po usunięciu większości wad wieku dziecięcego zdecydowałem się na zmianę . Jest bardzo ok jeśli chodzi o silnik , skrzynia poszarpuje / I - loop można wyłączyć i soft do poprawy / , wnętrze analogowe i super . Do poprawy fotele - brak trzymania bocznego i za krótkie siedziska - powyżej 185 cm . Za to wykończenie w białej skórze Nappa rekompensuje . Bagażnik bardzo ok , miejsce kierowcy i pasażera przód ok . Z tyłu ok jeśli do 185 . Brak koła dojazdowego to minus . I odgłos zamykanych drzwi pomimo poprawek . Układ kierowniczy na trasę ok do miasta za dużo trzeba kręcić - tak ustawione przełożenia . Ogólnie dobry stosunek jakości do ceny .

Usterki Mazda CX-60

Liczba wpisów: 6
Awaria akumulatora hybrydy
  • Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Nie ładował się akumulator 12V (alert przy otwieraniu samochodu), myślałem że w trasie się doładuje , a po 600 km prawie całkiem się rozładował(alert na telefon), jechałem dalej beż i-stopa , po krótkim postoju w czasie przyspieszania uczucie szarpania i utrata mocy oraz monit usterka akumulatora hybrydy, krytyczna usterka silnika, zatrzymaj pojazd. Wezwałem mazda asistance. Przysłali po 1,5 h lawete. Auto było w tym czasie wyłączone i po uruchomieniu bo dało się go odpalić wszystkie błędy znikły. Pojechałem dalej. I tak co kilkaset km cały urlop. Już nie wzywałem asistance tylko przerwy robiłem. Po powrocie do kraju a aso wgrali nowy soft ale działo się to samo. Teraz czekam na wymianę przetwornica napięcia która rzekomo padła
Awaria silnika
  • Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW od 2022
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
W ciągu 2 miesięcy samochód znalazł się dwukrotnie na serwisie Mazda, z powodu przegrzania się silnika. Czas jednej naprawy to prawie 4 tygodnie. Dużym problemem jest też, że alarm o przegrzaniu silnika pojawia się na chwilę i można o przeoczyć. Dopiero jak silnik się przegrzeje całkowicie pojawia się stały alarm. Niestety Mazda nie radzi sobie z tym problemem.
1 komentarz
Awaria układu hybrydowego
  • Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW od 2022
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po ok.2 miesiącach użytkowania samochodu,rano o 6 chcąc uruchomić samochód,pojawił mi się komunikat awaria układu hybrydowego,układu ładowania. Dalsza jazda była więc niemożliwa i natychmiast skontaktowałem się z assistance.Obecnie samochód jest w ASO.Awaria części od chłodzenia akumulatorów.Czekam jak narazie tydzień na informacje
1 komentarz
Mazda CX-60