Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 II

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Oceny Mazda MX-5 II

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~TG 2560 ..Lagarto
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V 146KM 107kW
Autko po modyfikacjach 220 ps i 260nm.To nie jest samochod...to rasowy mx5 roadster.Swietna zabawka ,niezawodny przyjaciel "kretych" podrozy. Im ich wiecej na Twojej drodze tym lepiej...Zakrety juz na seryjnym zawieszeniu swietnie polyka.A jesli nawet "zdarzy mu sie pojsc bokiem " -to latwo mozna to kontrolowac .Silnik i skrzynia kocha redukowanie ....Wlasciwie zadbany oraz bewypadkowy daje zawsze przyjemnosc z jazdy.Wsiadanie i wysiadanie to najwiekszy minus.Lecz kiedy juz siedzisz i wbijesz jedynke a potem dwojeczke a do tego swieci sloneczko to nie chce sie juz wysiadac...Koniecznie nalezy dbac o stan blach,wskazane zabezpieczenie podwozia.
4,7
~wojtek32b
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mazda Mx-5 jest samochodem, który już na pierwszy rzut oka wywołuje radość u społeczeństwa. Jadąc nim podróżujemy z ciągłym uśmiechem na twarzy, tym szerszym, im więcej właścicieli mijanych samochodów zwraca na nas uwagę. Dynamika i zrywność dostarczają bardzo dużo endorfin, a w zakrętach, które nawet w nocy, dzięki bardzo skutecznemu oświetleniu, nie będą dla nas zaskoczeniem, czujemy się niemal jak kierowcy F1. Mimo wszelkich drobnych utrudnień związanych ze wzrostem, czy spotkaniem jakiejś dziury (o co w Polsce nietrudno) jazda tym samochodem sprawia niezmierną przyjemność i zaraz zapominamy o wszelkich niedogodnościach :)
4,4
~blebleble
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Moim ostatnim autem byla toyota mr2 cabrio ktora palila mniej, byla szybsza,sprzeglo (markowe exedy) do niej kosztowalo dwa razy mniej i generalnie trzymala sie drogi dwa razy lepiej. Toyota miala tez lepsza skrzynie biegow. Sprzedalem ja poniewaz miala problemy z uszczelka pod glowica i bagaznik zaprojektowany przez kogos bez wyobrazni.(czytaj brak bagaznika) Kupilem wiec mazde mx5 2002 rok z przebiegiem 54 tys km. stan idealny (!?).Tak aby poznac cos nowego. Wnioski: Co mnie najbardziej wk... w mazdzie mx5? Tzw ''Clutch Judder'' fabryczna wada sprzegla powodujaca wibracje podszas przyspieszania na jedynce bez zwiekszania obrotow silnika ponad 2000 rpm. (ponoc tylko w modelach 2001-2003.) Skrzynia biegow w porownaniu do innych quasi sportowych aut jest ok ale drugi bieg i przejscie z 2 na 3 jest poprostu do dupy. Trzeba czekac az skrzynia sie zozgrzeje aby nie bylo oporow (wymiana oleju w skrzyni biegow nie pomaga). Kolejna rzecz. Cos mi tam terkocze z tylu w okolicach wydechu (gdy silnik sie rozgrzeje i obroty ida przez 1850 rpm)i nie jest to zadna blacha ochronna i kamyczek tkwiacy w metalowych czesciach. hamulce rowniez nie sa mocna strona tego auta... (zreszta podobnie jak w 323 bj). Auto bylo garazowane przez ostatnie 9 lat. Jedna zima na zewnatrz i juz mi go rdza bierze ( a kanaliki odprowadzajace wode zawsze czyszcze) No i farba z felg aluminiowych to chyba ma trwalosc jednego roku . bo moja juz odpada. Podsumowujac: jest to auto wyjatkowo tanie (tak zostalo zaprojektowane). Podoba mi sie ono w srodku ( nie jest tak wiejskie jak toyota mr2). Bagaznik jest wystarczajacy na tygodniowe zakupy z tesko co jest duzym plusem. Auto jest wygodniejsze niz mr2 ale za to gorzej sie prowadzi.Podoba mi sie jego wyglad i to ze w przeciwienstwie do mr2 mozna w nim sluchac muzyki. Mimo wszystko lubie to auto i mam nadzieje ze powaznych problemow w nim nie bedzie. Kupilem je aby troszke poszalec ale okazuje sie ze synchronizatory biegow tego nie wytrzymaja. Wiec pozostaje mi jezdzic jak emeryt.PS. Wole ja bardziej niz mr2

Raporty spalania Mazda MX-5 II

Liczba raportów: 56
Åšrednie spalanie dla Mazda MX-5 II
8,6 – 9,7
l/100 km
10,2 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V 146KM 107kW
1.8 (146 KM), zmienne fazy rozrzÄ…du - piszÄ™ dla pewnoÅ›ci, aby każdy pamiÄ™taÅ‚ z czym ma do czynienia: miasto (lekka noga) - 9.5 l/100km, trasa (lekka noga) - 7.7 l/100km, miasto (drifty,palenie,ucieczki) - 12 l/100km, trasa (200km/h) - 12 i wiÄ™cej l/100km - wir w baku, aż widać jak strzaÅ‚ka paliwa chyli sie ku niechybnemu upadkowi. Ceny przeglÄ…dów ASO Mazda Szczecin: RozrzÄ…d (rolka, napinacz, pasek) – 532 zÅ‚, Olej 10 W 40 – 98 zÅ‚ (4 litry), Filtr powietrza – 40 zÅ‚, Filtr oleju – 24 zÅ‚, Tylko te elementy dotychczas musiaÅ‚em wymienić. :) Pozostaje tylko lać paliwo.
8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nie spala mało, minimalnie na trasie to 6,5, średnio po jeździe w trasie na naszych polskich drogach z prędkością 90-120 to 7,5 litra. W dużym mieście krótkie odcinki to średnio wychodzi 9-11 litrów zależy od pory roku i dynamiki jazdy. Górną granicę można przekroczyć jeszcze sporo :-) Nie jest źle ale w porównaniu do Hondowskiego D16 to temu troszeczke brakuje wigoru i polotu a spalanie też nie zaskakuje pozytywnie.
12,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Spalanie Madzi benzyna (wiosna, lato, jesień) ok 11 litrów w zimę zdarzało się ok 15 ale było to spowodowane cżestym poślizgiem :) Jeśli chodzi o gaz to tu bywało rożnie 12-16 zależało od stylu jazdy, były przypadki ze na pełnym zbiorniku LPG ok 22 litrów robiłem 110 km :)
Mazda MX-5 II