Szukaj

Informacje o Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta sportowe
Produkowany od roku 1989 (w Europie dostępny od roku 1990) mały, dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H). Mazda MX-5 stała się jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego producenta, będąc najczęściej nabywanym roadsterem na świecie. Od debiutu na rynku, Mazda MX-5 została sprzedana w liczbie ponad miliona egzemplarzy, była również często nagradzane (m.in. tytuły Samochodu Roku w Japonii i Australii), stając się samochodem kultowym. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2015. Na japońskim rynku Mazda MX-5 funkcjonuje jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster), na amerykańskim natomiast pod nazwą Mazda Miata.
czytaj więcej
Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 78 x 83,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~wojtek32b
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mazda Mx-5 jest samochodem, który już na pierwszy rzut oka wywołuje radość u społeczeństwa. Jadąc nim podróżujemy z ciągłym uśmiechem na twarzy, tym szerszym, im więcej właścicieli mijanych samochodów zwraca na nas uwagę. Dynamika i zrywność dostarczają bardzo dużo endorfin, a w zakrętach, które nawet w nocy, dzięki bardzo skutecznemu oświetleniu, nie będą dla nas zaskoczeniem, czujemy się niemal jak kierowcy F1. Mimo wszelkich drobnych utrudnień związanych ze wzrostem, czy spotkaniem jakiejś dziury (o co w Polsce nietrudno) jazda tym samochodem sprawia niezmierną przyjemność i zaraz zapominamy o wszelkich niedogodnościach :)
4,4
~blebleble
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Moim ostatnim autem byla toyota mr2 cabrio ktora palila mniej, byla szybsza,sprzeglo (markowe exedy) do niej kosztowalo dwa razy mniej i generalnie trzymala sie drogi dwa razy lepiej. Toyota miala tez lepsza skrzynie biegow. Sprzedalem ja poniewaz miala problemy z uszczelka pod glowica i bagaznik zaprojektowany przez kogos bez wyobrazni.(czytaj brak bagaznika) Kupilem wiec mazde mx5 2002 rok z przebiegiem 54 tys km. stan idealny (!?).Tak aby poznac cos nowego. Wnioski: Co mnie najbardziej wk... w mazdzie mx5? Tzw ''Clutch Judder'' fabryczna wada sprzegla powodujaca wibracje podszas przyspieszania na jedynce bez zwiekszania obrotow silnika ponad 2000 rpm. (ponoc tylko w modelach 2001-2003.) Skrzynia biegow w porownaniu do innych quasi sportowych aut jest ok ale drugi bieg i przejscie z 2 na 3 jest poprostu do dupy. Trzeba czekac az skrzynia sie zozgrzeje aby nie bylo oporow (wymiana oleju w skrzyni biegow nie pomaga). Kolejna rzecz. Cos mi tam terkocze z tylu w okolicach wydechu (gdy silnik sie rozgrzeje i obroty ida przez 1850 rpm)i nie jest to zadna blacha ochronna i kamyczek tkwiacy w metalowych czesciach. hamulce rowniez nie sa mocna strona tego auta... (zreszta podobnie jak w 323 bj). Auto bylo garazowane przez ostatnie 9 lat. Jedna zima na zewnatrz i juz mi go rdza bierze ( a kanaliki odprowadzajace wode zawsze czyszcze) No i farba z felg aluminiowych to chyba ma trwalosc jednego roku . bo moja juz odpada. Podsumowujac: jest to auto wyjatkowo tanie (tak zostalo zaprojektowane). Podoba mi sie ono w srodku ( nie jest tak wiejskie jak toyota mr2). Bagaznik jest wystarczajacy na tygodniowe zakupy z tesko co jest duzym plusem. Auto jest wygodniejsze niz mr2 ale za to gorzej sie prowadzi.Podoba mi sie jego wyglad i to ze w przeciwienstwie do mr2 mozna w nim sluchac muzyki. Mimo wszystko lubie to auto i mam nadzieje ze powaznych problemow w nim nie bedzie. Kupilem je aby troszke poszalec ale okazuje sie ze synchronizatory biegow tego nie wytrzymaja. Wiec pozostaje mi jezdzic jak emeryt.PS. Wole ja bardziej niz mr2
4,5
~sappheiros@op.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Niesamowite auto, gdy stoi przed domem człowiek trochę czuje się jak dzieciak który słyszy kolegów wołających aby wyjść i pograć z nimi w piłkę :) Każdy powód aby wsiąść do niego i ruszyć jest dobry. Teściowa czegoś potrzebuje - jesteś na każde jej wezwanie, oby tylko wsiąść i jechać :) Plastik we wnętrzu troszkę razi, ale pamiętajmy kiedy to auto zostało zaprojektowane. Jako lekarstwo polecam udanie się do dobrego tapicera i obicie boczków i schowka alcantarą a foteli połączeniem skóry i alcantary (tak ja ja mam w swojej mx-piątce). Inwestycja może nie najtańsza ale wtedy już na prawdę nie chce się wysiadać z tego samochodu :) W tym aucie czuję się jak dobrze dobranych ciuchach, radość z jazdy jest niesamowita. Każdego dnia w drodze do pracy "poprawiam" prędkość wejścia i wyjścia z kolejnych zakrętów. Odmładza o połowę :)
Åšrednie spalanie dla Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005
8,6
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nie spala mało, minimalnie na trasie to 6,5, średnio po jeździe w trasie na naszych polskich drogach z prędkością 90-120 to 7,5 litra. W dużym mieście krótkie odcinki to średnio wychodzi 9-11 litrów zależy od pory roku i dynamiki jazdy. Górną granicę można przekroczyć jeszcze sporo :-) Nie jest źle ale w porównaniu do Hondowskiego D16 to temu troszeczke brakuje wigoru i polotu a spalanie też nie zaskakuje pozytywnie.
8,7
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mechanicznie to jeden z najtańszych w utrzymaniu roadsterów tego okresu. Mnóstwo dobrej jakości zamienników koreańskich i japońskich. Filtry oleju i powietrza po 25zł. Ubezpieczenie nieco powyżej zwykłej osobówki z tego okresu. Spalanie wyższe, niż się spodziewałem.
8,0
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Pali tyle, ile się w niego wleje. Może spalić bardzo dużo (w zimie, krótkie odcinki, włączone ogrzewanie) udało mi się dojść nawet do 13,5l/100. W lecie, jadać w trasę kilka tysięcy kilometrów osiągałem tak niskie spalanie, jak 6l/100. Ceny części śmiesznie tanie, konstrukcja zawiera mało elektroniki, więc i naprawy/wymiany niedrogie. No i najważniejsze - zadbane MX-5 się nie psuje ;)
Mazda MX-5 II