Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW 2000-2005

Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW 2000-2005
Lata produkcji: 2000 - 2005
Segment: Auta sportowe

Mały dwumiejscowy samochód sportowy o nadwoziu typu roadster (segment H) produkowany od 1989 roku (od 1990 roku dostępny w Europie). Jeden z największych sukcesów komercyjnych Mazdy i najchętniej kupowany roadster na świecie. Od rynkowego debiutu, model znalazł ponad milion nabywców, był też wielokrotnie nagradzany (m. in. tytuł Samochodu Roku w plebiscytach w Australii i Japonii) i osiągnął status kultowego. Od 2015 roku oferowana jest czwarta generacja MX5. W USA model znany jest jako Mazda Miata, zaś w Japonii – jako Mazda Roadster (wcześniej Eunos Roadster).

Powagosław

Dzięki swojej renomie i kultowym statusie, MX5 to wizytówka i najważniejszy ambasador japońskiej marki. A ponieważ Mazda projektuje ostatnio wyjątkowo piękne samochody, jej kultowy roadster wygląda dziś jeszcze lepiej niż wygląda. Kiedykolwiek.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby James Bond, w całej swojej playboyowatej szykowności, nabrał trochę hipsterskiego luzu, przesiadłby się z Aston Martina do MX5. Szczególnie, że nowa MX5 wygląda tak, jak powinien wyglądać mały sportowy Jaguar.

~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 164
Koszt ogólny 52,37 PLN
PB46.26 PLN
Wydatki serwisowe 20,07 PLN Pozostałe wydatki 17,05 PLN

Dane techniczne Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW 2000-2005

Podstawowe parametry Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 146 KM (107 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Mazda MX-5 II 1.8 16V 146KM 107kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Mazda MX-5

Newsy o Mazda MX-5

Mazda MX-5 II Cabrio