Szukaj

Informacje o Mercedes CLK W209 Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Auta sportowe
Ładne coupe z dieslem? Czemu nie. Tą generację można mieć z wysokoprężnym CDI w trzech wariantach mocy i pojemności. 2.1l 150KM jest dobry, ale nie w tym aucie, 2.7l 170KM – minimum godne zainteresowania, 3.0l 224KM – zdecydowanie można go polubić. Wszystkie diesle charakteryzują się dość łagodną i cichą pracą, a ponadto rozsądnym zużyciem paliwa. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wśród motorów benzynowych. Najmniejsze mają po około 160-170KM i powinny wystarczyć, ale w konfrontacji z dieslem 2.7CDI tradycyjnie przegrywają na stacji benzynowej. Jeśli szukacie czegoś ciekawszego, to warto zainteresować się widlastymi „szóstkami”. Ta najczęściej wybierana ma 3.2l i prawie 220KM. Aksamitny dźwięk, 7.9 sekundy do 100km/h i fajnie dobrana charakterystyka pracy świetnie komponują się z autem, a w mocniejszych wersjach dochodzących do ponad 270KM jest już tylko lepiej. Dla koneserów Mercedes przygotował coś specjalnego. Wersje 5.5AMG i 6.2AMG dysponują mocą samolotu pasażerskiego, brzmią cudownie i czynią z tym autem cuda. Kosztują krocie, ale co z tego – jak kogoś stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Wystarczająco stylowy, byś rozpoznał w nim ducha Mercedesa, ale… tylko wystarczająco. Jest elegancki, zgrabny i całkiem dynamicznie zbudoway. Tylko, że tym razem to za mało, by się zachwycić. ~Powagosław
Luzacjusz
Solidny, fajny, estetyczny, całkiem urodziwy, gustowny i szlachetnego pochodzenia samochód. Ale dla zamożnego matuzalema. Jeśli kupiłeś CLK przed sześćdziesiątką, znaczy, że bardzo się zestarzałeś w środku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 85 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~grześku
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Auto zdecydowanie wyróżniające się na polskich drogach, przykuwające wzrok swoją piękną sylwetką. Nadwozie coupe, po opuszczeniu wszystkich szyb (nie ma bocznego slupka) staje się niemalże kabrioletem (ze sztywnym dachem). No po prostu cudo! Genialne wlaściwosci jezdne, pozwalają na kontrolowane w pełni szaleństwo na zakrętach. Sama przyjemność! Wnętrze uosabia luksus- materiały świetnej jakości: kremowa skóra na siedzeniach, skóra pofałdowana na bokach auta, bardzo przyjemne w dotyku plastiki, kierownica za wstawkami drewnianymi. To wszystko powoduje, że auto jest nad wyraz eleganckie, piękne, wzbudzające niekłamany podziw.
4,9
~Kamil
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Według mnie przenajcudowniejszym samochodem wszechczasów na świecie jest Mercedes SLR McLaren a CLK W209 w coupe trochę mi go przypomina więc jak mnie nie było stać na Kendre L... z USA to złapałem Kryśkę Lasotę z Ursynowa i cieszę się życiem. Poza tym nie wiedzieć czemu MB CLK jest tańszy od BMW coupe w tym samym roczniku i przebiegu i da rady znaleźć super zadbany egzemplarz a z BMW wiadomo jak jest więc jeżeli chcesz mieć tylno napędowe Coupe z dość żwawym silnikiem wyboru za bardzo nie ma.
4,4
~Aga
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Samochód ma niesamowitą linię. Brak słupka b daje piękny efekt, szczególnie przy opuszczonych szybach. Wersja Avantgarde ma obniżone zawieszenie, wykończenie w środku aluminium. Napęd na tył. Fajnie się prowadzi. Trochę niestabilny przy wietrze.
Średnie spalanie dla Mercedes CLK W209 Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW 2002-2006
8,5
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Posiadam autko 4 miesiące i zrobiłem już 10 tys km. Auto jeżeli jest zadbane zwraca na siebie uwagę i wygląda na o wiele droższe niż obecnie jest. Oczywiście silnik benzynowy powinien posiadać instalacje gazową jak chcemy jeździć w "normalnych" cenach. Jakoś wykonania jest niesamowita, wszystkie bajery typu podawacze pasów, brak B-słupków czynią z auta niesamowite cacko. Nie mam czego się przyczepić, silnik praktycznie bezawaryjny, serwis można spokojnie zrobić sobie samemu jak mamy kanał, eksploatacja tańsza niż mojej byłej A4 B6 1.9 tdi. Większość części pasuje od innych modeli mercedesa. Piękne, tanie w eksploatacji, niezawodne, sportowe, ekskluzywne Coupe...
8,8
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Silnik M271 wymaga dbania o rozrząd - a to droga sprawa (najdroższy wariant to około 6000, najtańszy (tylko łańcuch) około 1500. Auto jest jednak niezawodne jak się o nie dba. Do tej pory przez 5 lat użytkowania miałem tylko alternator do wymiany (zregenerowałem) i elementy zawieszenia ulegające zużyciu. Niektóre elementy osprzętu silnika regenerowałem zanim same się o to upominały.
11,7
Mercedes CLK W209
Coupe C209 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
W przeciągu roku zrobiłem 40,000km, 70% w mieście, reszta trasa. W trybie mieszanym na 55 litrach gazu robię około 500km. Instalacja jak na razie bezawaryjnie funkcjonuje. Warto częsciej wymieniać filtry od instalacji gazowej, najlepiej co 10,000km.
Mercedes CLK W209 Coupe C209