Szukaj

Mercedes GLC C254/X254 SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW od 2022

Informacje o Mercedes GLC C254/X254 SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mercedes GLC to produkowany od 2015 r. kompaktowy crossover (segment I), który jest następcą modelu GLK. Wprowadzono go na rynek pod zmienioną nazwą wobec unifikacji nazewnictwa aut marki. Według niej, litera „C” symbolizuje przynależność modelu do danego segmentu w ofercie Mercedesa oraz zgodność z modelem bazowym, na którym oparto konstrukcję SUV-a. W niniejszym przypadku to jest Klasa C, z którą GLC ma wiele wspólnego, zarówno pod względem stylistycznym, jak i rozwiązań konstrukcyjnych (m.in. ta sama platforma podłogowa). Od swojego poprzednika (GLK) Mercedes GLC jest lżejszy o ok. 80 kg, ale jednocześnie odrobinę większy.
czytaj więcej
Powagosław

Zapowiedzią nowego GLC był debiut modelu GLE, więc większych zaskoczeń nie ma. Po prostu, kolejny dobrze wyglądający SUV Mercedesa. Ale nie zdziwię się, jeśli za rok okaże się, że to również najlepiej sprzedający się SUV tej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

GLK próbował być pomostem między Klasą G i cywilizacją – innymi słowy: też trochę kwadratowy, ale bardziej ludzki i jakby „normalniejszy”. Nie wyszło. GLC jest po prostu normalnym Mercedesem. To chyba dobrze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Matic
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~KOS001
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Ja również przesiadłem się z BMW X3 2.0 benzyna 2020 rok i moje odczucia są zgoła inne. Auto na razie pokonało 6 tys km (pół roku) i użytkowane jest głównie w mieście 70% czasu a 30% trasa. Zużycie średnie 8,6 l jak dla mnie ok - w takim trybie. Ma lepsze przyspieszenie niż BMW i to jest wyraźnie odczuwalne po dodaniu gazu. Uważam, że wyciszenie jest lepsze niż w BMW a zawieszenie (nie mam pneumatyki) twardsze, szczególnie na poprzecznych nierównościach - jak się nie zwolni to ma się wrażenie jakby się w coś uderzyło. Ale przez to auto bardzo fajnie trzyma się drogi. Co do wnętrza pakiet AMG robi robotę - polecam. Faktycznie brakuje aktywnego tempomatu ale można tę opcję wykupić w abonamencie - co jest ciekawe. Ogólnie zawsze byłem fanem BMW ale pomału zaczynam doceniać Mercedesa. Czy kupiłbym ponownie - trudno powiedzieć, BMW to też świetny wybór.
Dodane 4 miesiące temu
4,9
~Krzysztof
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Bardzo ładny (mam pakiet AMG wewn. i zewn.), elegancki samochód, bez udziwnionej stylistyki (w związku z tym wolniej się "opatrzy"), bez przerostu formy nad treścią. Wygodny, cichy (zdecydowana poprawa w stosunku do generacji X253, którą wcześniej użytkowałem), z b. przemyślanym wnętrzem (mimo braku przycisków/pokręteł przemyślana funkcjonalność , z wyjątkiem gładzików w kierownicy - wymagają dużej precyzji dotykowej). Z doskonałym prowadzeniem. Przyjemne materiały wnętrza. Wygodne siedzenia. Dobra jakość wykonania, może z wyjątkiem niepasującego do klasy premium, mało subtelnego trzasku zamykanych drzwi. Bardzo dobre, pewne prowadzenie. Działanie "miękkiej" hybrydy odczuwane w zasadzie tylko przy uruchamianiu silnika i w związku z tym przy działaniu systemu start/stop. Płynność doskonała. Bardzo dobra konfiguracja, działąnie i przewidywalność systemów asystująco/wspomagających. Doskonała nawigacja. Duża cena i szybko rosnąca przy doposażaniu. No cóż wszystkie Niemieckie marki premium tak mają. Nikt nie każe ich wybierać. Wybór na rynku ogromny.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~Prezes
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie. Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku. Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Mercedes GLC C254/X254 SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW od 2022
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Ja również przesiadłem się z BMW X3 2.0 benzyna 2020 rok i moje odczucia są zgoła inne. Auto na razie pokonało 6 tys km (pół roku) i użytkowane jest głównie w mieście 70% czasu a 30% trasa. Zużycie średnie 8,6 l jak dla mnie ok - w takim trybie. Ma lepsze przyspieszenie niż BMW i to jest wyraźnie odczuwalne po dodaniu gazu. Uważam, że wyciszenie jest lepsze niż w BMW a zawieszenie (nie mam pneumatyki) twardsze, szczególnie na poprzecznych nierównościach - jak się nie zwolni to ma się wrażenie jakby się w coś uderzyło. Ale przez to auto bardzo fajnie trzyma się drogi. Co do wnętrza pakiet AMG robi robotę - polecam. Faktycznie brakuje aktywnego tempomatu ale można tę opcję wykupić w abonamencie - co jest ciekawe. Ogólnie zawsze byłem fanem BMW ale pomału zaczynam doceniać Mercedesa. Czy kupiłbym ponownie - trudno powiedzieć, BMW to też świetny wybór.
Dodane 4 miesiące temu
6,3
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Świetne spalanie przy standardowej jeździe na długie zróżnicowane trasy. Przy masie pojazdu bliskiej 2t i napędzie na 4 koła, spalanie średnie 6,5l po przejechaniu kilku tyś. od nowości.
Dodane ponad rok temu
8,1
Mercedes GLC C254/X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Awaria elektroniki
  • Mercedes GLC C254/X254 Coupe 2.0 300 258KM 190kW od 2023
  • instalacja elektryczna
  • 3 tys. km
Samochod co pewien czas łapie awarie wszystkich czujników. Serwis zaleca odczekanie 20 minut zdala od samochodu, aż się zresetuje. (Podczas trwania awari nie można uruchomić samochodu).Awaria pojawia się w nieoczekiwanych sytuacjach przy próbie zapalenia samochodu ( np. na stacji paliw). Niestety ostatnio awaria nie ustąpiła i ucegliła samochod. Wyświetlacze zgasły i wszystko przestało działać. Świeciła tylko kierownica. Samochodu nie można było fizycznie zamknac bo mercedes nie przewidział takiego rozwiązania. Skończyło się laweta i transportem do serwisu.
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Samochód nie uruchamia się.
  • Mercedes GLC C254/X254 Coupe 2.0 200 204KM 150kW od 2023
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Samochód ma 8 miesięcy i już trzy razy miał tą samą usterkę. Po prostu z nienacka nie da się go uruchomić ( np. Po wyjściu ze sklepu, po zatankowaniu itp.). Odczekanie 20 min nic nie daje, raz odblokował się sam po 24 godz., a dwa razy z trasy ściągała go laweta. Tragedia. Faktycznie luksusowe auto ! Niemiecki szajs i tyle. Już nigdy nie popełnię tego błędu i nie kupię tej marki.
Dodane 9 miesięcy temu
Brak komunikacji
  • Mercedes GLC C254/X254 Coupe 2.0 300 258KM 190kW od 2023
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
8miesiecy katorgii...brak komunikacji....ze wszystkim co samochód ma w sobie .. czasami 6 godzin zapalona kierownica i niemożliwość odpalenia... Naprawione rok temu do tej pory wszystko dobrze...Cena 13tys w serwisie mercedesa
Dodane 11 miesięcy temu
Mercedes GLC C254/X254 SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów