Szukaj

Mercedes Klasa A – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Mercedes Klasa A

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od roku 1997, model niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). W klasie kompaktów znalazł się dopiero za sprawą debiutującej w roku 2012 trzeciej generacji. Modele W168 i W169 (poprzednie dwie generacje) miały nadwozie kompaktowych minivanów i klasyfikowane były w segmencie B. Klasa A stała się pierwszym Mercedesem w historii o napędzie na przednie koła. W aucie wdrożono nowatorski system mający absorbować siłę czołowego zderzenia o nazwie „Sandwich”. W wyniku problemów z przejściem tzw. „testu łosia”, produkcję Mercedesa Klasy A I generacji zawieszono na kilka miesięcy na przełomie lat 1997 i 1998.
czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz

Oceny Mercedes Klasa A

Liczba ocen: 413
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~idaft
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback AMG Facelifting 2.0 A45S 421KM 310kW
Mimo tego, że poprzedni model był i tak świetnym miejskim ścigaczem, który nawet z amatora potrafił zrobić Walthera Rohla, W177 jest pod każdym względem jeszcze bardziej zjawiskowe. Jest jeszcze szybsze, bardziej precyzyjne i daje dużo więcej możliwości, jeśli mamy okazję doprowadzić to auto do granic wytrzymałości. Poprawiono napęd - mechaniczny dyfer na przedniej osi już tak bardzo nie pozwala autu wyjeżdżać przodem, co zdarzało się w W176. Na tylnej osi mamy co prawda elektroniczny dyferencjał, ale jest on w stanie przekazywać więcej momentu w kierunku podsterowności, jeśli taka jest nasza wola. Skrzynia biegów jest szybsza, nie tylko przy wyższych przełożeniach, ale także zminimalizowano lag przy starcie, który dokuczał zwłaszcza pierwszym wypustom poprzednika. Nowe A45S zorientowano bardziej na performance i to czuć całym ciałem. Na torze jest jak elektryczny skalpel, który z chirurgiczną precyzją pozwala wgryźć się w zakręty. Długie sekwencje gaz-hamulec nie robią na nim wrażenia, można go męczyć do upadłego. Jest też w nim ogrom elektroniki i to chyba jest najbardziej imponujące. W trybie Comfort spokojnie szusujemy sobie po mieście na trasie dom-sklep-praca, uważając jedynie żeby nie przetrzeć dokładek na osiedlowych krawężnikach. Natomiast, kiedy chcemy trochę poszaleć, auto w trybie Race staje się prawdziwym szatanem do kręcenia czasów na krótkich, technicznych torach. Jest przy tym niesamowicie posłuszne, na dobrej gumie i bez kontroli trakcji nie wypadnie łatwo z obranego toru. Kiedy prowadziłem pierwszy raz 381-konne W176 w 2018 roku, wydawało mi się, że jeżdżę gokartem z homologacją drogową. W W177 czuje się jakbym prowadził auto klasy DTM. To auto nie jedzie, ono zapiernicza. I dzięki dodatkowym systemom robi to tak, że nie boisz się o swoje życie. Oczywiście, jest jednak parę minusów. Gdyby tak nie było, to każdy jeździłbym Mercedesem A45S, a inne marki samochodów nie miałyby racji bytu. Niestety mają. Można się przyczepiać do słabej jakości plastików, nie tylko wewnątrz, ale także i na zewnątrz (trzeszczący spoiler przy zamykaniu klapy bagażnika), ale chyba najbardziej denerwuje mnie jedna rzecz. To spartolony dźwięk. A45S ma w standardzie kontrole klap w wydechu, ale spełnia też życzenia świąteczne Greenpeace, dzięki czemu auto może być albo ciche, albo... ciche. Coś tam strzela przy redukcji, coś tam pierdzi przy zmianie biegów, ale jednak w takim stylu, że zastanawiasz się czy to tak naprawdę ktoś wymyślił czy jednak udać się do serwisu. No i patrząc na złożoność tej konstrukcji - duże turbo, 3 pompy wody i mocno wyżyłowany silnik, raczej nie zaryzykowałbym jeszcze modyfikacji układu wydechowego w obawie o utratę gwarancji. Biorąc jednak wszystko do kupy, uważam, że A45S to najlepsze auto w tej klasie. Nie jest to typowy hot-hatch - to auto o klasę wyżej. Osiągami trzepie większe i mocniejsze auta na torze. Audi RS3, mimo że na papierze podobne - w praktyce jest mniej wyrafinowane. Nowe BMW M135i, GOLF R - meh. A45S to auto absolutnie uniwersalne, torowy demon, którym można jeździć po bułki do sklepu. Wydaje się, że to już szczyt ludzkich możliwości. Szkoda, że kosztuje tyle, co używane 911.
Dodane 15 dni temu
4,4
~Iwona
Mercedes Klasa A W168
Mikrovan 1.4 82KM 60kW
Jestem właścicielką ponad 20 letniego auta. Jak dla mnie same plusy. Cichy, łatwy do parkowania, całkiem pakowny jak na jego rozmiar. Jedynie wysiadła klimatyzacja i taki minus, że naprawy i części do tego samochodu są drogie. Samochód nie rdzewieje wcale. Musiałam naprawić poza klimą jedynie amortyzację ale to jak wiadomo, zawsze się zużywa po długim czasie użytkowania. Plus za to, że jest solidny łańcuch rozrządu i nie trzeba go wymieniać chyba, że już miałoby się coś naprawdę poważnego stać. Raz miał kolizję - pijany kierowca we mnie wjechał. Trzeba było wymienić drzwi i nawet śladu po tym wydarzeniu teraz nie ma. Skrzynia biegów wchodzi lekko. Fajne podgrzewane fotele. Z tyłu tylko trochę ciasno. Ogólnie samochód na plus
Dodane ponad rok temu
4,6
~Czarnoskrzydly
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 1.3 160 109KM 80kW
Samochód który bardzo mnie pozytywnie zaskoczył. Silnik podstawowy wiadomo że nie szukamy sportowych doznań ale jak na ten samochód jest nawet bardziej niż wystarczający. Przyspiesza żwawo do ok 160km/h, mało pali, pomimo kompaktowych rozmiarów ma sporo miejsca w kabinie i podróżuje się wygodnie. Wyposażenie standardowe powyżej przeciętnej, jest automatyczna klimatyzacja, kamera cofania i sterowanie głosem. Można je znaleźć na rynku w dość atrakcyjnych cenach bo jest na nie dość niski popyt a poza słabszym silnikiem niczym się nie różnią, oraz jeśli ktoś woli skrzynię manualną od automatycznej a nie chce diesla. Jako drugie auto do miasta i od czasu do czasu w trasę w zupełności wystarczy i w tych zastosowaniach nie będzie różnicy przy A180 i A200.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa A
2,4 – 16,3
l/100 km
4,5 – 6,6
l/100 km
6,7 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 1.8 180 CDI BlueEFFICIENCY 7G-DCT 109KM 80kW
Jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów, którym jechałem. Warto wspomnieć, że na zużycie paliwa w dużej mierze wypływają umiejętności kierowcy, nie tylko sam silnik i warunki na drodze. Minimalne spalanie na trasie (ekonomiczna jazda) to okolice 3.5 litra na 100 kilometrów (wiosna-lato, trasa 160 kilometrów, prędkość do 110 km/h), jazda po mieście i okolicach 4.5 litra. Jeżeli jednak chcemy poczuć lepsze osiągi to wybieramy tryb Sport - dynamiczna jazda na trasie o długości 2000 kilometrów, prędkości dochodzące do 200 km/h, spalanie na takiej trasie wyniosło około 6 litrów na 100 kilometrów. Mam jeszcze trasę z Podhala na Mazury, tam prędkość maksymalna wyniosła bodajże niecałe 120 km/h, a spalanie po powrocie pod dom wyniosło około 4.6 litra. Wszystko zależy od warunków na drodze, temperatury oraz umiejętności kierującego. Warto dodać, iż w zimie spalanie podczas trasy turystycznej po bocznych drogach (+po miejscu) nie wykraczało powyżej 5 l/100km. Jeśli to dla kogoś ważne - Samochód zadbany, drugi właściciel, przebieg na dzisiejszy dzień 113 000 kilometrów, piękny, czarny mercedes. Auto godne polecenia, jeśli chodzi o dynamikę, komfort jazdy, stylistykę i co najważniejsze - KOSZTY UTRZYMANIA, czyli bezawaryjność i niskie spalanie, które jest miłe dla portfela. P.S. Wiele osób mawia, że to "emerycka jazda", ale patrząc na niektóre prędkości rozwijane podczas tych tras to mógłbym z nimi na ten temat polemizować... Pozdrawiam z Podhala - Góral, który prawo jazdy posiada od kilkudziesięciu lat, a podczas jazdy na postoju nauczył się ekonomicznej jazdy, co było w czasach paliwa na kartki bardzo przydatne.
Dodane 2 lata temu
9,6
Mercedes Klasa A W177/V177
Sedan AMG 2.0 AMG 35 306KM 225kW
Spalanie w mieście nie powala, na trasie przy prędkości 120 km/h okolice 7.5 l. Natomiast w trasie przy prędkościach autostradowych spalanie rośnie. Trzeba bardzo uważać z dodawaniem gazu jeśli chce się jeździć oszczędnie, jednak w tym aucie nie o to chodzi ;) z tej perspektywy spalanie jest aż za małe
Dodane 9 miesięcy temu
7,0
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback 2.0 220 4MATIC 190KM 140kW
Mercedes A220 4Matic Mild Hydrid z 2023. Auto użytkowane wyłącznie na trasie. Jazda przeważnie bardzo dynamiczna. Na trasie autostrady, ekspresówki praktycznie nikt nas nie wyprzedza około 9 litrów. Więc jak na taką moc i jazdę spalanie bardzo dobre. Przy zabawie z ciekawości w oszczedną jazdę na trasie o długości 90km z wyjazdem z miasta ekspresówką i wjazdem do miasta w nocy przy małych ruchu udało się zejść do 5 litrów.
Dodane ponad rok temu

Usterki Mercedes Klasa A

Liczba wpisów: 65
Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki 3800zl. Zastanawiam się czy nie powinno wymienić się kompletu cewek, przecież jak jedna padła to za wymianę kolejnej znowy taka kwota wpadnie do oplacenia? auto jest 3 dzień w serwisie bo chcą jeszcze potestować w poniedziałek czy wszytko ok. Szczerze z tyłu głowy miałem czarny scenariusz walnietej głowicy, objawy takie same, temat znany w Usa i Kanadzie, tam wszystkie a220 a250 i a35 2019-2021 maja wymiane glowicy na nową jeśli sie trafi usterka, gwarancja na 15lat lub 250tys km. Według mercedesa głowica nie podlega naprawie. Były przypadki awarii już poniżej 20tys km przebiegu. W Europie niestety nikt nie widzi problemu. Auto jest juz po gwaracji taka operacja zapewe wyszłaby 20tys zł... z obawy przed 1.3 dołożyliśmy do 2.0 jak wyszło po latach wcale nie był to bezpiczny wybór. Auto miało zostać w domu do 100tys km, chyba pójdzie wczesniej na sprzedaż, trzeba wziać coś z gwarancją.
Dodane ponad rok temu
nie chce zapalić
  • Mercedes Klasa A W168 1.7 CDI 60KM 44kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po naprawie czujnika od ilości paliwa mam problem z zapaleniem samochodu. Był. sciagany bak.przed naprawą auto na morzach zakręcilo dwa razy i paliło po naprawie chce palić przy plusowych temp. Potem były wymienione uszczelki pod pompowtryskiwaczy z powodu wycieku ( dodam jeszcze że wcześniej nawet podczas wycieku auto paliło bez problemów tylko było słabe). Podejrzewam że jest jakiś problem z przewodem paliwowym np. Mogli go gdzieś przydusic. Dlatego że auto kiedy już zapali to jak go zgasze pali bez problemów.ale jeśli odczekam chwilę to znowu muszę długo kręcić. Kiedy już zapali to chodzi bez problemów . Układ paliwowy
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wibracje pedału gazu
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220d 190KM 140kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Cześć, usterka dotyczy małych, ale wyczuwalnych wibracji na pedale gazu występujących raczej ciągle niezależnie od danej prędkości auta. Auto ma poniżej 1000 km przebiegu. Proszę o informacje czy ktoś miał podobne problemy.
Dodane 5 lat temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 1.7 180 116KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 144 tys. km
Synchronizacja LPG przy tej technologii kontroli jaką ma Blue Efficiency jest ciężka. Komputer LPG kradnie sygnał wtrysku z wtrysków benzynowych. Parametry gazu i benzyny nie pokrywają się więc każde kolejne zmiany w mapach LPG komputer auta koryguje do własnych odczytów i zmienia czasy i momenty wtrysku benzyny. LPG nie pokrywa się więc robi się nowe korekty. I znów komp...
Dodane 2 lata temu
5,0
Mercedes Klasa A W169
Coupe 1.5 160 95KM 70kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 81 tys. km
użytkowana przez: 24 tys. km
160 to fajny silnik zarówno do obsługi lpg jak i spalania na pb. Po mieście jeździ się bardzo ekonomicznie, instalacja założona lpg to Kit Alba od Brc. Spisuje się elegancko, jedyne co pamiętam to serwis i wymiana filtrów. Spalanie lpg na poziomie około 9l/100km.
Dodane 8 lat temu
5,0
Mercedes Klasa A W169
Limuzyna 1.5 150 95KM 70kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Obawiałem się gazowania A klasy gdyż są w necie sprzeczne informacje. Okazało się że moje obawy były nie uzasadnione. Sama instalacja w warsztacie była dość trudna ale warsztat wywiązał sie doskonale, zrobili nawet wlew pod klapką. Mercedes A150 sprawuje się na gazie doskonale - instalacja Landi Renzo model Smart. Nie jest wymagana lubryfikacja ze względu nna hydraulecznę...
Dodane 10 lat temu
Mercedes Klasa A

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów