Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz A 180 d

Mercedes-Benz A 180 d
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1445 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
92%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 96 %

Przedział pasażerski A-Klasy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mercedes-Benz pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była dostateczna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc skutki kolizji we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45 pkt | 91 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wykazały dobrą lub dostateczną ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dziecka 6-cio jak i 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. A-Klasa jest wyposażona w system, który automatycznie rozpoznaje kiedy fotelik dziecięcy został umieszczony na miejscu przedniego pasażera i dezaktywuje poduszkę powietrzną dla tego miejsca. Mercedes-Benz pokazał, że system ten działał niezawodnie i został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których A-Klasa została zaprojektowana mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

44.2 pkt | 92 %

A-Klasa posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Mercedes-Benz pokazał, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona była dobra w prawie wszystkich sprawdzanych miejscach na masce. Ochrona była również dobra dla nóg i obszaru miednicy potrąconego pieszego. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania zarówno w próbach wykrywania pieszego, jak i reakcji na rowerzystę, unikając kolizji w niemalże wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,8 pkt
Głowa
20,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.8 pkt | 75 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Asystent pasa ruchu wykazał się skutecznością działania na miernym poziomie, z dostateczną skutecznością dla asystenta utrzymania pasa ruchu oraz alarmowego utrzymania pasa ruchu, lecz nie posiada on systemu monitorowania martwego pola. System asystenta prędkości, obejmujący system wykrywania ograniczeń prędkości oparty o działanie kamery i sterowany manualnie limiter prędkości, został oceniony jako dobry. Samochód posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry