Szukaj

Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: VANy

Najnowsza generacja Mercedesa Klasy A to kompakt klasy premium. Jego nadwozie jest bardziej dynamiczne i bez wątpienia przełomowe w stosunku do poprzednika. Projekt nadwozia pozwolił na osiągnięcie rekordowo niskiego w segmencie C współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0,25. Nadwozie uzyskało wyższą sztywność, a zupełnie odmieniona kabina wyjątkową izolację akustyczną. Wnętrze Mercedesa Klasy A IV oferuje obecnie więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami podróżnych. Ułatwiony został dostęp do tylnej części, a bagażnik o pojemności 370 l jest o 29 l większy niż w poprzedniku. Otwór załadunkowy umieszczono niżej jest on teraz o blisko 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika o 11,5 cm dłuższa. Klasa A mierzy 4419 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2729 mm, co jest wartością rekordową dla segmentu.

czytaj więcej
Powagosław
Mercedes opuścił segment B, by w gronie kompaktów premium ścigać się z modelami BMW (Seria 1) i Audi (A3). Nie ma czego żałować, Klasa A, nazywana wcześniej złośliwie „niepełnoprawnym Mercedesem” dziś dumnie spogląda na konkurencję. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec z budowaniem auta na kształt i podobieństwo ziemniaczanej bulwy? Koniec z żartami o testach łosia. Koniec z autem „dla ktosia” (ktoś je kupował, tylko nie wiem kto i po co…). To się kiedyś musiało skończyć. I za to niech będą dzięki. A nową Klasę A niech oceni czas i historia ;) ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4558 mm
Szerokość 1796 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1992 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2729 mm
Rozstaw kół - przód 1567 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Zwis przedni 923 mm
Zwis tylny 906 mm
Prześwit 125 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 395 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~idaft
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback AMG Facelifting 2.0 A45S 421KM 310kW
Mimo tego, że poprzedni model był i tak świetnym miejskim ścigaczem, który nawet z amatora potrafił zrobić Walthera Rohla, W177 jest pod każdym względem jeszcze bardziej zjawiskowe. Jest jeszcze szybsze, bardziej precyzyjne i daje dużo więcej możliwości, jeśli mamy okazję doprowadzić to auto do granic wytrzymałości. Poprawiono napęd - mechaniczny dyfer na przedniej osi już tak bardzo nie pozwala autu wyjeżdżać przodem, co zdarzało się w W176. Na tylnej osi mamy co prawda elektroniczny dyferencjał, ale jest on w stanie przekazywać więcej momentu w kierunku podsterowności, jeśli taka jest nasza wola. Skrzynia biegów jest szybsza, nie tylko przy wyższych przełożeniach, ale także zminimalizowano lag przy starcie, który dokuczał zwłaszcza pierwszym wypustom poprzednika. Nowe A45S zorientowano bardziej na performance i to czuć całym ciałem. Na torze jest jak elektryczny skalpel, który z chirurgiczną precyzją pozwala wgryźć się w zakręty. Długie sekwencje gaz-hamulec nie robią na nim wrażenia, można go męczyć do upadłego. Jest też w nim ogrom elektroniki i to chyba jest najbardziej imponujące. W trybie Comfort spokojnie szusujemy sobie po mieście na trasie dom-sklep-praca, uważając jedynie żeby nie przetrzeć dokładek na osiedlowych krawężnikach. Natomiast, kiedy chcemy trochę poszaleć, auto w trybie Race staje się prawdziwym szatanem do kręcenia czasów na krótkich, technicznych torach. Jest przy tym niesamowicie posłuszne, na dobrej gumie i bez kontroli trakcji nie wypadnie łatwo z obranego toru. Kiedy prowadziłem pierwszy raz 381-konne W176 w 2018 roku, wydawało mi się, że jeżdżę gokartem z homologacją drogową. W W177 czuje się jakbym prowadził auto klasy DTM. To auto nie jedzie, ono zapiernicza. I dzięki dodatkowym systemom robi to tak, że nie boisz się o swoje życie. Oczywiście, jest jednak parę minusów. Gdyby tak nie było, to każdy jeździłbym Mercedesem A45S, a inne marki samochodów nie miałyby racji bytu. Niestety mają. Można się przyczepiać do słabej jakości plastików, nie tylko wewnątrz, ale także i na zewnątrz (trzeszczący spoiler przy zamykaniu klapy bagażnika), ale chyba najbardziej denerwuje mnie jedna rzecz. To spartolony dźwięk. A45S ma w standardzie kontrole klap w wydechu, ale spełnia też życzenia świąteczne Greenpeace, dzięki czemu auto może być albo ciche, albo... ciche. Coś tam strzela przy redukcji, coś tam pierdzi przy zmianie biegów, ale jednak w takim stylu, że zastanawiasz się czy to tak naprawdę ktoś wymyślił czy jednak udać się do serwisu. No i patrząc na złożoność tej konstrukcji - duże turbo, 3 pompy wody i mocno wyżyłowany silnik, raczej nie zaryzykowałbym jeszcze modyfikacji układu wydechowego w obawie o utratę gwarancji. Biorąc jednak wszystko do kupy, uważam, że A45S to najlepsze auto w tej klasie. Nie jest to typowy hot-hatch - to auto o klasę wyżej. Osiągami trzepie większe i mocniejsze auta na torze. Audi RS3, mimo że na papierze podobne - w praktyce jest mniej wyrafinowane. Nowe BMW M135i, GOLF R - meh. A45S to auto absolutnie uniwersalne, torowy demon, którym można jeździć po bułki do sklepu. Wydaje się, że to już szczyt ludzkich możliwości. Szkoda, że kosztuje tyle, co używane 911.
Dodane 12 dni temu
Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki 3800zl. Zastanawiam się czy nie powinno wymienić się kompletu cewek, przecież jak jedna padła to za wymianę kolejnej znowy taka kwota wpadnie do oplacenia? auto jest 3 dzień w serwisie bo chcą jeszcze potestować w poniedziałek czy wszytko ok. Szczerze z tyłu głowy miałem czarny scenariusz walnietej głowicy, objawy takie same, temat znany w Usa i Kanadzie, tam wszystkie a220 a250 i a35 2019-2021 maja wymiane glowicy na nową jeśli sie trafi usterka, gwarancja na 15lat lub 250tys km. Według mercedesa głowica nie podlega naprawie. Były przypadki awarii już poniżej 20tys km przebiegu. W Europie niestety nikt nie widzi problemu. Auto jest juz po gwaracji taka operacja zapewe wyszłaby 20tys zł... z obawy przed 1.3 dołożyliśmy do 2.0 jak wyszło po latach wcale nie był to bezpiczny wybór. Auto miało zostać w domu do 100tys km, chyba pójdzie wczesniej na sprzedaż, trzeba wziać coś z gwarancją.
Dodane ponad rok temu
Wibracje pedału gazu
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220d 190KM 140kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Cześć, usterka dotyczy małych, ale wyczuwalnych wibracji na pedale gazu występujących raczej ciągle niezależnie od danej prędkości auta. Auto ma poniżej 1000 km przebiegu. Proszę o informacje czy ktoś miał podobne problemy.
Dodane 5 lat temu
Stuki na zimnym silniku
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 250 224KM 165kW 2018-2022
  • silnik
  • 2 tys. km
Po odpaleniu zimnego silnika słychać skuli, klekot w okolicy prawej strony samochodu. W serwisie powiedziano, że to normalne. Ale po odpaleniu innego w177 A250 nie ma takiego klekotu. https://youtu.be/qGFDnytiztg https://youtu.be/oJ1RadMrM_U
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
39 komentarzy
Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów