Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205 Limuzyna 200 BlueTEC 136KM 100kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ECO start-stop
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~nautilus
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 200 BlueTEC 136KM 100kW
Autem jeździłem trzy lata i ponad 110tys kilometrów, więc moja ocena jest rzetelna. Od razu zaznaczam, że miałem nietypową wersję silnika mianowicie 2.2l ale o mocy 136KM - dlatego też mój wpis jest w tym miejscu, gdyż w Autocentrum nie ma po prostu mojej wersji a moc silnika jest identyczna. Wersja była sprzedawana na rynku niemieckim a nie na polskim, dlatego zapewne tutaj jej brakuje. Auto miałem od nowości. Serwis wg producenta co 30tys km. Nic się nie zepsuło w tym czasie, nawet żarówka. Z części eksploatacyjnych była wymiana tarcz i klocków hamulcowych. Auto w wersji stylizacyjnej AMG z zewnątrz i wewnątrz. Wyglądało w sedanie rewelacyjnie. Niżej zawieszone niż standard i szersze opony skutkowały niesamowitą trakcją i kontrolą auta. Nie było zbyt twardo, jedynie przejazdy przez osiedlowe hopki na minimalnej prędkości, potrafiło obcierać. Siedmiobiegowy automat, może niezbyt szybki, ale pracował bez zarzutu, do jazdy miejskiej bajkowy, na trasy również ok, jedynie kickdown nieco ospały. Fotele super wyprofilowane, niestety w skórze i nieco zbyt gorąco latem w plecy, teraz wybrałem alcantarę. Jedynie na co narzekałem to nieco zbyt głośny przy prędkościach autostradowych, tutaj zawód z mojej strony, szumy powietrza, szerokich opon , przy 170-180 już nie było przyjemnie. Silnik 136KM z automatem w mieście w zupełności wystarczający, strat na światłach błyskawiczny, zanim manualni powbijali 1 bieg to mnie już nie było. Natomiast w trasie jak już wspomniałem mógłby szybciej zmieniać biegi i silnik nieco słaby na trasy.

Usterki Mercedes Klasa C W205

Liczba wpisów: 16
P2261
  • Mercedes Klasa C W205 Kombi 220 BlueTEC 170KM 125kW 2014-2018
  • silnik
  • 147 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam Mercedesa c klasse w205 2.2 diesel i historia zaczyna się tak wracając z trasy około 700 km zjeżdżając z górki auto w automacie zredukowało na niższy bieg oraz zaczęły być wysokie obroty i nie mogło przerzucić biegu wyżej oraz naciskając hamulec zaczął przerzucać biegi oraz rosły obroty .zatrzymałem się wylanczylem silnik odpaliłem i jechałem ale po chwili to samo po jakimś czasie wpadł w tryb awaryjny jakoś dojechalem do domu .na drugi dzień pojechałem do mechanika więc pokazalo dwa błędy P0299 oraz P2261 no to zaczęliśmy wymiana filtru paliwa nic wymiana kolektora gdzie nie było już uszczelek trochę pokrzywiony kolektor zabrudzony konkretnie został stwierdzony nagar więc kolektor nowy i komplet uszczelek takze jeden błąd ustal ale został p2261 i dalej okazało się że turbina Oki regeneracja oraz czyszczenie całego układu dolotowego itp.pierwszy dzień Oki jazda próbna przy delikatnej jeździe Oki ale jak wdusilismy pedal gazu to zaraz wyskoczył błąd i autem nie dało się jechać błąd p2261 zawor A obejscia turbosprężarki uszkodzenie mechaniczne w poniedziałek wymieniamy i zobaczymy miał ktoś taki przypadek ?
Auto siÄ™ grzeje
  • Mercedes Klasa C W205
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 110 tys. km
Witam. Posiadam Mercedes w205 2,0 benzyna. Nikt nie może mi pomóc z moją usterką. Wymieniłem termostat, bo auto się nagrzewało do 120°C. Myślałem, że po problemie, a po przejechaniu ok 600 km, zaczęło się to samo. Proszę o podpowiedź czy to może pompa wody czy instalacja elektryczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Michał 500 875 117 ania18012@wp.pl
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Wadliwe działanie napędu
  • Mercedes Klasa C W205 Limuzyna Facelifting 1.5 C200 198KM 146kW 2019-2021
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Przy automatycznej redukcji biegów w skrzyni 9-G tronic samochód wyraźnie szarpie. Serwis nie potrafi usunąć usterki. Producent i importer ignorują problem, twierdzą, że przy napędzie na tył, to jest normalne. Nie szarpie przy napędzie 4 matic
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W205 Limuzyna