Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W205 Limuzyna

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja średniej klasy Mercedesa Klasy C, oznaczona kodem W205, zaprezentowana została w 2014 r., a rok później zadebiutowała wersja kombi oraz wydłużona odmiana L przeznaczona głównie na rynek chiński. W 2015 r. do oferty dołączyły jeszcze wersje coupe i cabrio Klasy C. Mercedes Klasa C IV powstała na płycie podłogowej MRA. Pod względem stylistycznym auto jest podobne do CLA, ale również Klasy S. W 2015 r. czwarta generacja Mercedesa Klasy C została wyróżniona przez Euro NCAP tytułem Best in Class, czyli najbezpieczniejszego modelu w klasie średniej przetestowanego w tym roku przez tę organizację.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4686 mm
Szerokość 1810 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1442 mm
Rozstaw osi 2840 mm
Rozstaw kół - przód 1588 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 790 mm
Zwis tylny 1056 mm
Prześwit 159 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 492 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1039 mm
Długość siedziska przedniego 525 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 686 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 942 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 343 mm
Długość siedziska tylnego 491 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1462 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1404 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1398 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~nautilus
Limuzyna 200 BlueTEC 136KM 100kW
Mercedes Klasa C W205
Autem jeździłem trzy lata i ponad 110tys kilometrów, więc moja ocena jest rzetelna. Od razu zaznaczam, że miałem nietypową wersję silnika mianowicie 2.2l ale o mocy 136KM - dlatego też mój wpis jest w tym miejscu, gdyż w Autocentrum nie ma po prostu mojej wersji a moc silnika jest identyczna. Wersja była sprzedawana na rynku niemieckim a nie na polskim, dlatego zapewne tutaj jej brakuje. Auto miałem od nowości. Serwis wg producenta co 30tys km. Nic się nie zepsuło w tym czasie, nawet żarówka. Z części eksploatacyjnych była wymiana tarcz i klocków hamulcowych. Auto w wersji stylizacyjnej AMG z zewnątrz i wewnątrz. Wyglądało w sedanie rewelacyjnie. Niżej zawieszone niż standard i szersze opony skutkowały niesamowitą trakcją i kontrolą auta. Nie było zbyt twardo, jedynie przejazdy przez osiedlowe hopki na minimalnej prędkości, potrafiło obcierać. Siedmiobiegowy automat, może niezbyt szybki, ale pracował bez zarzutu, do jazdy miejskiej bajkowy, na trasy również ok, jedynie kickdown nieco ospały. Fotele super wyprofilowane, niestety w skórze i nieco zbyt gorąco latem w plecy, teraz wybrałem alcantarę. Jedynie na co narzekałem to nieco zbyt głośny przy prędkościach autostradowych, tutaj zawód z mojej strony, szumy powietrza, szerokich opon , przy 170-180 już nie było przyjemnie. Silnik 136KM z automatem w mieście w zupełności wystarczający, strat na światłach błyskawiczny, zanim manualni powbijali 1 bieg to mnie już nie było. Natomiast w trasie jak już wspomniałem mógłby szybciej zmieniać biegi i silnik nieco słaby na trasy.
1,1
~Hubert
Limuzyna 300 245KM 180kW
Mercedes Klasa C W205
Raz już oceniłem ten pojazd, bo samochodem trudno to nazwać, samochody jeżdżą to coś nie. Pozwoliłem sobie na kolejną ocenę bo historia ma swój dalszy ciąg. Samochód nowy, czas oczekiwania 7 miesięcy. No w końcu się zjawił. Po przejechaniu 400 km trafił do serwisu z uszkodzonym silnikiem. To było już opisane więc nie będę się rozpisywał. Po 3 tygodniach odebrałem samochód z serwisu, bez słowa wyjaśnienia, co się popsuło. Wiem tylko że silnik został wymieniony na nowy. Mercedes jako firma zachował się skandalicznie. Zero przepraszam, jakiejkolwiek próby naprawy wizerunku, nic. Oddali samochód i po sprawie. Od razu jak wyjechałem na obwodnicę (samochód naprawiany we Wrocławiu a salon jest przy S8 zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego. Po telefonicznej konsultacji ustaliliśmy że pewnie się nie odpowietrzył wystarczy dolać wody i po sprawie. Tak też zrobiłem. W ciągu kolejnych 2 tygodni 3 krotnie dolewałem wody do układu. Dziś po przejechaniu w sumie 800 km czyli 400 na kolejnym silniku pojazd ponownie trafił do serwisu. Diagnoza uszkodzona pompa wody. Przypomnę że to w tym drugim wymienionym silniku ta pompa się uszkodziła. Tak naprawdę to była popsuta od początku bo po wyjechaniu z serwisu już był problem z wodą. Takie pytanie retoryczne zadam, może ktoś jest w stanie mi na nie odpowiedzieć. Kto składa i produkuje te "cuda techniki" , kto robi jakąś kontrolę. Wszystkie 800 km pokonałem lokalnie bez wyjeżdżania w trasę. Szczerze to boję się nim gdziekolwiek ruszać. Ciekawy jestem co jeszcze mnie czeka :).
2,6
~Hubert
Limuzyna 300 245KM 180kW
Mercedes Klasa C W205
Czekałem na samochód 7 miesięcy, po przejechaniu 50 km zaczął wydawać dziwny dźwięk z silnika. Przy 400 km stukot był już stały. Pojechałem do serwisu aby sprawdzić co się dzieje. Okazało się że silnik jest uszkodzony. W samochodzie marki Premium za 220 tys zł, klient otrzymuje taki egzemplarz. Wcześniej przez 4 lata użytkowanem Lexusa Nx300h. Nigdy nie miałem najmniejszej awarii, nawet żarówka nie padła. Przejechałem nim 160 tys i nie znałem słowa awaria. W mercedesie jeszcze nie działa już jeden czujnik w kole i generalnie deska jest z tworzywa jak w starym golfie z 90 roku.
Mercedes Klasa C W205 Limuzyna