Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W210 Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 3222 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~mks83
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
To mój pierwszy Mercedes. Stary co prawda ale radość z jazdy nie do porównania z dotychczas posiadanymi autami. Mam bardzo bogatą wersję. Auto po zakupie oczywiście wymagało ok 3000zł wkładu. Zawieszenie, filtry, hamulce, klima itd. Po prostu ktoś o niego już nie dbał. Dziś przywróciłem mu pełną sprawność techniczna - jest super. Komfort jak na auto za 16 000 zł - bez porównania z innymi nowszymi w tej cenie. Silnik wymiata. Na autostradzie goniłem nawet nowe BMW M5. Spalanie - zależy od stylu jazdy. Trasa nawet 6,5 litra/100km. Miasto wiadome, dużo wyższe. Ale przy takim silniku, takiej mocy, gabarytach i automatycznej skrzyni biegów o ekonomi się nie rozmawia. Tu rządzą emocje i frajda z jazdy. Dużo przestrzeni w aucie, bagażnik chyba największy w swojej klasie. O swojej radości z posiadania tego auta mógłbym pisać i pisać i pisać... Dla przyszłych kupujących. Z tym trzeba się liczyć. Prawie każdy egzemplarz będzie wymagał większego wkładu finansowego bo będzie mocno wyeksploatowany. I bezie na pewno naprawiany pod kątem blacharskim. Przed zakupem warto jechać do autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz na całościowy przegląd auta - koszt ok. 300 zł. Warto przypilnować Pana dokonującego przegląd i zwrócić mu uwagę by wypisywał wszystko co jest do zrobienia, nawet braki jakiś śrubek. O kosztorys napraw nie ma co pytać bo może być wyższy niż koszt auta. Naprawy dokonujemy u swojego dobrego mechanika (wszyscy znają te auta) za normalne ceny i w pełni korzystamy z tego co przez lata zapewnia marka Mercedes.
2,9
~dawid
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
wiem co sobie myślicie czytając mój opis-gość kupił zajechane auto i teraz narzeka...otóż nie, auto kupione 254000 km serwis do samego końca auto wizualnie idealny stan naprawdę przy zakupie nie było się do czego doczepić dałem za niego 5000 euro w Niemczech i jestem strasznie rozczarowany tym autem
4,3
~DAWID
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
JEST JEDNO ALE MIANOWICIE RDZA LUBI TE MODELE WYDAJE MI SIĘ ŻE MERCEDESOWI PO PROSTU NIE WYPADA ŻEBY RDZEWIAŁ ALE MOGĘ MU TO WYBACZYĆ BO JAZDA TYM SAMOCHODEM TO CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ JEST TO MÓJ DRUGI MERCEDES WCZEŚNIEJ MIAŁEM E 300 TD
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W210 Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW 1999-2002
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
Witam mój okular AUTOMAT(nie mogę inaczej ustawić na stronie), Moje spalanie: Trasa prędkości 120-140 mniej więcej 6, 6.5 litra On bez klimy. Trasa jazda bardzo dynamiczna 9 litrów, Miasto jazda ekonomiczna można zejść spokojnie do 8 litrów jeśli robi się dłuższą trasę i silnik jest nagrzany (3.2 cdi 197 dość długo się nagrzewają) Miasto krótkie odcinki na zimny silnik spokojnie 13 litrów nawet 14 mówię tu o jeździe do sklepu 2-3 kilometry przerwa dłuższa i znów gdzieś 2-3 kilometry bez klimy oczywiście. Dla przykładu mając zimny motor przy zbiorniku 13 litrów pierwsze zapalanie robię trase nad wodę i z powrotem trasą bez świateł gdzie nie gdzie przejazd kolejowy minimalny ruch wracając do domu zapala mi się rezerwa 10 litrów. przejechany dystans to około 50 kilometrów czyli mniej więcej jak napisałem 6, 6,5 na sto bo spalił na te 50 kilometrów 3.5 litra Sytuacja podobna lecz miasto krótka trasa zapalamy pierwszy raz motor pokazuje 12-13 litrów i spada bardzo wolno wtedy komputer wariuje i pokazuje strasznie mały możliwy dystans do pokonania a wskazówka spada dość widocznie sytuacja dopiero się poprawia po 15-20 kilometrach wtedy motor już jest nagrzany i wtedy komputer pokazuje 10 litrów itp. Miasto jazda dynamiczna i 15 ale to już bardzo szybkie akcje. Może piszę tak skomplikowanie ale chce by każdy zrozumiał jak te auto pracuje i mówimy tu o zadbanym w210 który mechanicznie jest w dobrym stanie a nie po taksówkowym czy po innych przygodach. Ogólnie auto odradzam do jazdy czy na dojazdy w mieście jak Warszawa spalanie bezie spore (DPF) chyba że jeździmy bardzo rzadko wtedy to ryba. Natomiast jeśli jeździmy w większości w trasie bądź mieszkamy w małym miasteczku to auto sprawdzi się jak najbardziej i będzie dawać mnóstwo miłych wspomnień tym bardziej że motor 3.2 197KM jest naprawdę bardzo dynamiczny sprawia bardzo dużo radości i w trasie jest bardzo ekonomiczny. O samym aucie nie będe się rozpisywać bo po za tym że lubi je jeść rdza to wykonanie jak i środek wyposażenie właściwości jezdne zawieszenie komfort wyciszenie itp itd praktycznie niszczy konkurencje z tamtych lat do dzisiaj te samochody (w wersjach Elegance Avantgarde) zawstydzają większość nowych aut. Minus dużę spalanie miasto krótkie odcinki, problemy z korozją
9,1
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
Witam! Jestem posiadaczem tego auta od dwóch lat. Robię bardzo duże przebiegi. Auto kupiłem z przebiegiem około 320 tys km. Do tej pory teraz ma 410 tys. Jeżdżę dość agresywnie. Auto ma bardzo wysoki moment bo aż 470 Nm W aucie wymieniłem kilka rzeczy i w sumie naprawy jak na te auto nie są wcale wysokie. Wcześniej jeździłem audi A6 i BMW E39 i tam części są o niebo droższe, ale za to Audi BMW nie rdzewieje, a W210 strasznie. Przykładowe ceny komplet tarcz i klocków p+t BOSCH około 900zł oryginalny przepływomierz pierburg 270zł komplet filtrów (olej, powietrze paliwo, kabinowy) 155zł więc tragedii nie ma. Dużym plusem jest przestrzeń i bezpieczeństwo na minus wyżej wspomniana rdza, nie ma co myśleć, że skoro jest gdzieś rdza to właściciel nie dbał- one po prostu tak mają i jest to normą dla W210. Spalanie jakie można zanotować. Miasto około 10 trasa około 7 mieszana jazda 8,3 Spalanie przy dynamicznej jeździe miasto 13 trasa 8,9 mieszana 10,5 Dynamiczna jazda to dla mnie ciągłe wyprzedzanie no i jak by nie było nie stosowanie się do przepisów... Minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 5.9 jadąc 90-100 na tempomacie. W styczniu jechałem nad Bałtyk 400 km średnia prędkość około 120-150 w aucie 4 osoby plus bagaże spalanie 8,1- wynik z tankowania a nie z tego co pokazuje komputer. Plusem też jest to, że jeżeli dba się o to auto to spokojnie pojedzie 500 000 bez jakichkolwiek problemów, lecz nie jest już tak trwały jak stare W123, czy W124któe robiły po 1 mln km bez problemów
9,1
Mercedes Klasa E W210
Kombi S210 3.2 CDI 197KM 145kW
Witam! Jestem posiadaczem tego auta od dwóch lat. Robię bardzo duże przebiegi. Auto kupiłem z przebiegiem około 320 tys km. Do tej pory teraz ma 410 tys. Jeżdżę dość agresywnie. Auto ma bardzo wysoki moment bo aż 470 Nm W aucie wymieniłem kilka rzeczy i w sumie naprawy jak na te auto nie są wcale wysokie. Wcześniej jeździłem audi A6 i BMW E39 i tam części są o niebo droższe, ale za to Audi BMW nie rdzewieje, a W210 strasznie. Przykładowe ceny komplet tarcz i klocków p+t BOSCH około 900zł oryginalny przepływomierz pierburg 270zł komplet filtrów (olej, powietrze paliwo, kabinowy) 155zł więc tragedii nie ma. Dużym plusem jest przestrzeń i bezpieczeństwo na minus wyżej wspomniana rdza, nie ma co myśleć, że skoro jest gdzieś rdza to właściciel nie dbał- one po prostu tak mają i jest to normą dla W210. Spalanie jakie można zanotować. Miasto około 10 trasa około 7 mieszana jazda 8,3 Spalanie przy dynamicznej jeździe miasto 13 trasa 8,9 mieszana 10,5 Dynamiczna jazda to dla mnie ciągłe wyprzedzanie no i jak by nie było nie stosowanie się do przepisów... Minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 5.9 jadąc 90-100 na tempomacie. W styczniu jechałem nad Bałtyk 400 km średnia prędkość około 120-150 w aucie 4 osoby plus bagaże spalanie 8,1- wynik z tankowania a nie z tego co pokazuje komputer. Plusem też jest to, że jeżeli dba się o to auto to spokojnie pojedzie 500 000 bez jakichkolwiek problemów, lecz nie jest już tak trwały jak stare W123, czy W124któe robiły po 1 mln km bez problemów
Mercedes Klasa E W210 Kombi S210