Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2987 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~Cwany
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Auto wygodne dla kierowcy, świetnie się prowadzi i sprawia przyjemność z jazdy ale tylko wtedy gdy wszystko jest ok, a uwierzcie mi że nie zdarza się to zbyt często :) częste usterki, błędy na komputerze i wszechobecne odcinanie mocy to największe bolączki tego auta odbierające radość z jazdy. Dałeś 4000 zł za nowy sterownik do skrzyni i chciałbyś sobie pojeździć ciesząc się swoim autem? Spokojnie Mercedes wie że stać Cię na więcej i wyciśnie z Ciebie ostatnie oszczędności na zakup kolejnych modułów. Moja E klasa sprawiła że teraz kupiłem sobie Ładę Nive i jestem z niej zadowolony. Serio. Wszystkie moje koszmary senne związane z kolejnym to już podłączaniem star diagnozy i usuwaniem błędów zniknęły na amen. Teraz wiem że żyje. Na mercedesa to ja mogę teraz tylko popatrzeć i w życiu już mnie nikt na niego nie namówi. :) Fakt Mercedes ma swoje plusy w postaci dużego komfortu podróży, świetnego zawieszenia i wykonania wnętrza ale przy tym jest tak awaryjny że wszystkie plusy zaczynają blaknąć. Mój egzemplarz przez okres 3 lat stracił ponad połowę wartości. Dałem około 50 tysięcy a wziąłem coś około 20000 zł. Porażka! Do tego trzeba doliczyć około 6000 zł na części i remonty. Kupiłem zadbany egzemplarz z pewną historią potwierdzoną w ASO a i tak nic mi to nie dało. Silnik i skrzynia w tym aucie odbiorą wam smak życia.
3,6
~JacekP
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Kupiłem auto w salonie za ponad 390 tyś. w wersji max, do 90 tys. km sprawowało się idealnie. Dokładnie po 100 już po gwarancji zepsuła się skrzynia - naprawa 11 tys. zł. po następnych 10 tys. padło zawieszenie pneumatyczne i teraz psuje się regularnie co około 6 miesięcy mimo naprawy w renomowanych serwisach. Usterki układu elektrycznego to już norma - psują się pierdoły. Wczoraj odebrałem z salonu nowego CLA250 4Matic ale tym razem wykupiłem gwarancję na 5 lat za 1130zł.
4,2
~Radek
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Kupiłem egzemplarz z pewnego źródła z książką serwisową oraz potwierdzoną historią ASO Mercedes-Benz. Auto nie było tanie (spokojnie można było zapłacić 10-15tyś mniej za taki sam samochód). Nie żałuję wyboru. To już drugi mój Mercedes i gdyby nie usterki elektroniczne nie powiedziałbym złego słowa.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2009
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Wyniki są z tankowania pod korek nie ze wskazań komputera i dotyczą auta 4MATIC ze skrzynią automatyczną 5 biegową. Minimalne spalanie 6,8L / 100km z prędkością max 90km/h wlokąc się za sznurem ciężarówek. Przy normalnych warunkach drogi ekspresowej lub autostrady (120-140 km/h) spalanie w granicach 7,8L/100km, w mieście od 10 do 13L/100km w zależności od stopnia zakorkowania (Wrocław). Generalnie na spalanie duży wpływ mają koła 245/40R18 po przejściu na zimę na 205/60R16 spalanie spadło o około 0,3L/100km no i po wymianie olejów w skrzyni biegów, reduktorze i tylnym moście spadek o kolejne 0,3L/100km (najbardziej zauważalne w trasie).
10,3
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
W mieście przy spokojnej jeździe nie udało mi się zejść poniżej 10L, skrzynia 7G. Najlepszy wynik kręci się na autostradzie przy stałej prędkości ~140km/h wtedy można zejść do 7/8L. Dynamiczna jazda i srednie spalanie w przedziale 12/13L na 100km
8,4
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
"Nie ma nic droższego od taniego mercedesa" Ile zaoszczędzimy przy zakupie tyle lub więcej włożymy w doprowadzenie auta do właściwego stanu. Reszta to elementy eksploatacyjne, które do najtańszych nie należą.
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Rdza w ukladzie chlodzenia
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
  • układ chłodzenia
  • 285 tys. km
Niedawno nabylem auto po przejechaniu 200km przy predkosci 180-200km /h auto sie zagotowalo ubylo ok 4l plynu w ulkladzie chlodniczym pojawila sie rdza Przejechalem kolejne 300km trasy po dolaniu wody duzo syfu w ukladzie . W czym szukac problemu . Nie mam informacji ile samochod mogl stac nieuzytkowany
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211