Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W140 Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 4973 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 320 KM (235 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96,5 x 85 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Tomek
Mercedes Klasa S W140
Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW
Każdy kto zna się na motoryzacji chciałby mieć takie auto. Potężny krążownik, który teleportuje cię w niesamowitej wygodzie. Nic specjalnie się nie psuje przy regularnych serwisach jak to w starym Mercedesie. Nie ma dziwnych niespodzianek, które nagle unieruchomią cię na trasie. To jest dla mnie największa zaleta - bezawaryjność. Jeśli coś poleci to przeważnie jakaś pierdoła, którą ogarnie się przy następnej wizycie u mechanika. Ceny części niestety nie należą do najtańszych. Natomiast w ASO wszystko jest i dostaniesz każdą śróbkę. Z tego punktu widzenia jest to klasyk, bezproblemowy - nie ma szukania po giełdach ani internetach (chyba, że szukasz czegoś taniej). Komfort absolutny. Lecisz 1000 km w jeden dzień i nawet specjalnie się nie zmęczysz. Głównie jest to zasługa ogromnych i wygodnych foteli, dużej przestrzeni dla kierowcy i ciszy wewnątrz. Auto ma kopnięcie - bez problemu wyprzedzisz wszystkie zawalidrogi.
4,5
~Tomek
Mercedes Klasa S W140
Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW
Każdy kto zna się na motoryzacji chciałby mieć takie auto. Potężny krążownik, który teleportuje cię w niesamowitej wygodzie. Nic specjalnie się nie psuje przy regularnych serwisach jak to w starym Mercedesie. Nie ma dziwnych niespodzianek, które nagle unieruchomią cię na trasie. To jest dla mnie największa zaleta - bezawaryjność. Jeśli coś poleci to przeważnie jakaś pierdoła, którą ogarnie się przy następnej wizycie u mechanika. Ceny części niestety nie należą do najtańszych. Natomiast w ASO wszystko jest i dostaniesz każdą śróbkę. Z tego punktu widzenia jest to klasyk, bezproblemowy - nie ma szukania po giełdach ani internetach (chyba, że szukasz czegoś taniej). Komfort absolutny. Lecisz 1000 km w jeden dzień i nawet specjalnie się nie zmęczysz. Głównie jest to zasługa ogromnych i wygodnych foteli, dużej przestrzeni dla kierowcy i ciszy wewnątrz. Auto ma kopnięcie - bez problemu wyprzedzisz wszystkie zawalidrogi.
Mercedes Klasa S W140 Coupe