Szukaj

Informacje o Mini Countryman F60

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Auta małe

Debiutujący na rynku w roku 2017 Mini Countryman II pod względem stylistycznym jest nowym otwarciem designerskim marki – był pierwszym, w którym użyto nowych rozwiązań. W stosunku do poprzednika, odznacza się także większymi gabarytami – jest m.in. szerszy o 3 cm oraz dłuższy o 20 cm. Samochód powstał na platformie podłogowej BMW UKL2 Platform, podobnie jak m.in. Mini Clubman II generacji oraz BMW X1. Oferowany jest także w mocniejszym wariancie – Mini Countryman John Cooper Works.

czytaj więcej
Powagosław

Okazuje się, że rodzinne Mini to wcale nie był taki zły pomysł – wystarczy spojrzeć na popularność tzw. miejskich crossoverów. Countryman ma nad nimi jedną przewagę: nie jest kompromisem jeśli chodzi o rozmiary czy proporcje, nie jest też żadnym nowym, ryzykownym pomysłem stylistycznym (bywa w tej klasie). Jest po prostu sobą.

~Powagosław
Luzacjusz

Z praktycznego punktu widzenia auto bez większego sensu, ale i najbardziej sensowne ze wszystkich Mini. W sumie zawsze tak było: Countryman był propozycją dla fanów Mini, którzy chcieli crossovera. Więc wszystko się zgadza.

~Luzacjusz

Mini Countryman F60 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~dsto
Mini Countryman F60
John Cooper Works 2.0 JCW 306KM 225kW
Kiedyś, mocnych kilka lat temu trzymałem się zasady, że ten samochód jest wyłącznie wytworem ludzi działu marketingu, dla zwiększenia słupków sprzedażowych, zaś ideałem są klasyczne samochody sportowe w bryle sedan, czy tam copue, z nisko zawieszonym silnikiem, najlepiej wolnossącym, bo trzeba gardzić wszystkim co nowe (a nowe podejście to oczywiście niszczy prawdziwego ducha motoryzacji). Ale się myliłem ;-) Dziś sam poruszam się w wersji z najmocniejszym silnikiem i uważam, że czasami do czegoś po prostu trzeba dojrzeć i otworzyć się, by czerpać radość z życia z pełni, a nie trzymać się utarcie schematów.
4,8
~Artur
Mini Countryman F60
Crossover Plug-In 1.5 SE 220KM 162kW
Auto skrojone na wymiar. Jeśli ktoś szuka samochodu średniej wielkości ale całkiem pojemnego w środku to MC SE jest bdb wyborem. Wewnątrz jest sporo miejsca dla 4 osób i to przynajmniej po 185 cm wzrostu. Tylna kanapa jest obszerna, nad głową dużo miejsca. Fotele przednie bardzo wygodne, trzymanie boczne bez zarzutu. Ustawienie pod kierowcę wyśmienite ale chwilę trzeba przywyknąć do blisko osadzonych lusterek oraz dużego wyświetlacza centralnego. Regulacja siedziska duża więc zajęcie miejsca pod siebie nie robi problemu. Regulacja zarówno fotela kierowcy jak i pasażera. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, nie jest twarde. Samochód świetnie trzyma się w zakrętach i jazda po krętych drogach to ogromna przyjemność. Czucie auta wyśmienite. Prowadzenie miłe ale trzeba uważać bo każdy ruch kierownicą to bezpośrednie przeniesienie na napęd - pod tym względem auto jest czułe i "mniej" wybacza. Bagażnik nie jest może wielki ale pakowny, ponad 400 litrów. Fotele można ustawiać pod kątem zatem walizki nawet te większe wchodzą nie zawadzając o klapę. Generalnie to takie pudełko - całkiem ustawne w środku. Podczas jazdy cisza, na prądzie słychać delikatnie świt lusterek. Całość bardzo dobrze wykonana i spasowana. Jeśli ktoś wybrał podstawowy system nagłośnienia nie ma co rozpaczać :). Brzmi to ok ale można samemu wykonać wymianę głośników (jest mnóstwo do wyboru i dedykowanych) - szybko i sprawnie a dźwięk przypuszczam będzie znacznie lepszy niż instalowany HK. Swoje podmieniłem na Audison - dedykowany zestaw dla Mini i jestem bardzo zadowolony. Jakość muzyki z głośników słychać podczas postoju i jazdy (w aucie jest całkiem cicho). Silnik sprawuje się bardzo dobrze, właściwie jeżdżę na elektryku non stop. Ładuję z gniazdka. Do tej pory zatankowałem raz gdy wracałem od dilera :) musiałem jakoś dojechać ale mając do pracy ok. 15 do 20 km można spokojnie poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg realny ok. 40-42 km. W opcji tylko silnik elektryczny - schodzi się bliżej 38-40 km, jeśli to auto decyduje - zasięg jest większy - teoretycznie nawet te 50 km ale mi udało się osiągnąć maks 47 km. Osiągi miłe :) przyspieszenie jak trzeba wciska w fotel. Spalanie: na obecne czasy, mam wybór albo prąd albo paliwo. Jeśli jeździ jako hybryda aktualnie komputer wskazuje mi średnie 2,6l (zrobiłem dłuższą trasę wyłącznie na silniku spalinowym - średnie spalanie miałem 5,6l jadąc bardzo przepisowo) , ale tak jak wspomniałem głównie eksploatuję go jako pojazd elektryczny. Generalnie auto skrojone pod moje potrzeby.
4,0
~Przemysław Z
Mini Countryman F60
Crossover 2.0D 150KM 110kW
Auto posiada wiele plusów, ale tez pare minusów. Daje duża frajdę z jazdy, myśle ze można spokojnie wybrać się na tor. Natomiast do codziennego użytku przeszkadza średnia jakość wykonania, słabe wygłuszenie, słabo wybierające zawieszenie( na serpentynach świetna zabawa ale podczas jazdy na codzień czuć każda nierówność) oraz sztywny układ kierowniczy. Dodatkowo wnętrze jest mało przemyślane, a stosunek jakości do ceny dosyć słaby. Kupować należy najlepiej z małym przebiegiem roczne auto bo w ciągu pierwszego roku i pierwszych paru tysięcy kilometrów auto traci nawet niekiedy polowe swojej wartości.
Mini Countryman F60