Szukaj

Informacje o Mini

Brytyjska marka, założona w 1969 roku przez British Motor Corporation. Od początku koncern zajmował się produkcją niewielkich aut miejskich. W 2000 roku został przejęty przez BMW, ale rodzaj pojazdów wypuszczanych na rynek nie uległ zmianie – firma wciąż projektuje jedynie małe samochody. W 2007 roku zaprezentowana została odmiana kombi, a w 2010 roku pojawił się pierwszy mini SUV.

Mini – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Mini

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mini

Oceny Aut 153 oceny

4,9
~Gero
Hatchback 1.6 i 16V 120KM 88kW
Mini Mini R56
Każdy kierowca, który ze zrozumianą aprobatą wypowiada się o tylnym zawieszeniu wielowahaczowym, w seryjnym R56 przeżyje zaskoczenie graniczące z szokiem. Samochodzik jeździ jak przyklejony do jezdni. Silnik z francuskim rodowodem, regularnie serwisowany i obserwowany w kierunku kapryśnego napędu układu rozrządu, nie powinien niemiło zaskoczyć. Posiadany przez nas egzemplarz posiada skrzynię automatyczną DSG z trybem sport i łopatkami przy kierownicy - jednym słowem jest fan :) Wnętrze zaskakuje stylistyką i charakterystyczną dla tego autka estetyką. Skórzane poszycie foteli wykazuje się trwałością charakterystyczną dla BMW, elektryka i elektronika raczej nie zawodzi. Przepalona kontrolka czy żarówka zdarza się w każdym pojeździe. Zużycie paliwa w trasie nie przekracza 7l, w mieście, przy krótkich dystansach bez szans na rozgrzanie silnika potrafi podskoczyć do 10l. Jakość Zabezpieczenie blacharskie zaskakuje trwałością, chociaż w naszym Cooper'ze pojawiły się małe wykwity, których nie należy bagatelizować i szybko reagować u zaufanego blacharza / lakiernika. Samochodzik ma swój charakter, nadal wzbudza sympatię a dodatkowe detale potrafią zwiększyć jego urok.
4,9
~MW
Kombi 1.5 102KM 75kW
Mini Clubman F54
Samochód kupiony dla żony w kolorze racing green z czarnymi felgami 17" prezentuje się bardzo dobrze. Mini prowadzi się pewnie, czuć myśl techniczną BMW. Zastanawiałem się czy starczy mocy (silnik tylko 102 KM) ale żona jest zadowolona :-) W sumie samochód będzie służył tylko do jazdy w mieście i na niewielkich dystansach (roczny przebieg max. 3 tyś. km). Słabszy silnik zamieniłem na bogatą konfigurację i różne dodatki, a w przypadku MINI nie jest to tanie. Automatyczna skrzynia 7 biegowa (dwusprzęgłowa) też sprawuje się dobrze. Generalnie samochód oceniam bardzo pozytywnie. Jeżeli ktoś lubi ten styl to będzie zadowolony (technicznie bez zastrzeżeń).
4,3
~Przemyslaw
Kombi 2.0 231KM 170kW
Mini Clubman F54
MINI CLUBMAN F54 JCW automat. Przerzuciłem się z MINI F56 1.5 benzyna i był to skok milowy... Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony powyższym autem. Wybornie się je prowadzi, jest zrywne, zwinne, szybkie, trzyma się drogi jak czołg, ponadto fotele sportowe kubełkowe doskonale trzymają nawet przy bardzo ostrych zakrętach. Auto kupiłem w pełnej opcji wyposażenia, skonfigurowane za 220 000zł, więc posiada wszystko co potrzebne na co dzień dla auta klasy premium. Układ jezdny i kierownica są jak dla mnie idealnie skonstruowane. Zawieszenie (jak na sportowe) bardzo dobrze sobie radzi nawet na mocnych nierównościach i kołach 225/35 R19. V-Max nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale 243 km/h spokojnie pojedzie na prostej drodze. Przyspieszenie jest ok, ale uważam, że przy tych parametrach mógłby być trochę bardziej zrywny. Myślę, że inżynierowie mogliby spokojnie z niego wycisnąć 6,0s do setki,a tak to wiadomo, realnie około 6,4s... Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa, to jak za tą cenę, brakuje mi asystenta pasa ruchu oraz czujnika martwego pola. To powinien być standard w przypadku auta powyżej 150 000zł za podstawę. Czujniki i kamera są bardzo dobrej jakości i działają poprawnie. Skrzynia biegów jest stosunkowo intuicyjna, ale mogła by trochę szybciej reagować na gaz, ponadto przy niskich obrotach czasami zdarza jej się szarpać. Napęd 4x4 radzi sobie świetnie w trudnych warunkach. Jakość wykonania foteli sportowych jak dla mnie jest na średnim poziomie ponieważ materiałowe elementy wykończeniowe szybką się brudzą i delikatnie przecierają (w tej cenie powinny być znacznie lepszej jakości). Jeśli chodzi o spalanie, to przy umiarkowanej jeździe w trybie mieszanym spokojnie można osiągnąć wynik 7,5l-8l. Tryb green, trasa można osiągnąć nawet 6,5l, poniżej raczej nieprawdopodobne. W mieście 10l to standard. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony autkiem, ale ma trochę niedociągnięć... Polecam, szczególnie fanom marki. W niedalekiej przyszłości na pewno będę chciał się przerzucić na wersję poliftową z 306KM silnikiem, który już ma znacznie lepsze przyspieszenie.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mini przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena