Szukaj
Mini
Mini
4,2 (166 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mini w pigułce

Test euroncap MINI Countryman Cooper D

MINI Countryman Cooper D
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1430 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
51%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.3 pkt | 90 %

Przedział pasażerski Countrymana pozostał stabilny w próbie zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mini pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze, siedzących na innych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, kierowca był chroniony co najmniej wystarczająco. Odczyty z manekina dla tylnego pasażera wykazały mierną ochronę klatki piersiowej. Poza tym ochrona była dobra lub wystarczająca. W obu próbach, zarówna bocznego zderzenia z barierą jak i bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i Countryman zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego dla tych miejsc. Countryman posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego, działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System spisał się na wystarczającym poziomie w testach Euro NCAP.

Uderzenie przodem
6,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.3 pkt | 80 %

W czołowym teście zderzeniowym, odczyty z manekinów wskazały dobrą lub wystarczającą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-letniego, której ochrona została oceniona jako mierna. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i Countryman zdobył maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie spełniała wymogów Euro NCAP i system nie został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Countryman jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem fotelików używanych na fotelu przedniego pasażera w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy ze względu na brak jasnej informacji dotyczącej stanu poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
22,8pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.2 pkt | 64 %

Countryman posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłownik podnosi pokrywę silnika zapewniając większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Mini pokazało, że system działa dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Na prawie całej powierzchni maski odnotowano dobre lub wystarczające wyniki. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona zapewniona dla obszaru miednicy była przeważnie bardzo słaba. Wykrywający pieszych autonomiczny system hamownia awaryjnego jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe i nie został zawarty w tej ocenie.

Głowa
19,9 pkt
Miednica
1,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.2 pkt | 51 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się działaniem na wystarczającym poziomie w próbach jego efektywności przy prędkościach pozamiejskich. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny