Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4475 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1405 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1020 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 430 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Ironclad
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 90KM 66kW
Wygodny, niezawodny mimo wieku i przebiegu oraz rozsądny, jeśli chodzi o koszty eksploatacji samochód. Kupiony, jak większość moich dotychczasowych wozów - z potrzeby chwili - okazał się wiernym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Automatyczna skrzynia, która stanowiła dla mnie z początku powód do niepokoju, okazała się wyjątkowo przyjemnym dodatkiem, który czyni jazdę w korkach mniej uciążliwą. Oczywiście - w tej beczce miodu jest całkiem sporo dziegciu, ale przecież nie ma samochodów idealnych...
Dodane 7 lat temu
4,5
~Monika
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.9 DID 115KM 85kW
Auto rewelacyjne i niezawodne, mam bardzo ciężką nogę i nie umiem spokojnie jeździć, żadne auto nie wytrzymało ze mną dwa lata bez usterek, żadne poza carismą. Wymienia się tylko olej i klocki, auto ma 235 tys i praktycznie nie bierze oleju, turbina pracuje bez zastrzeżeń, auto fajnie trzyma się drogi i naprawdę jest wyczuwalne. Jakość wykończenia wnętrza bije na głowę niemieckie auta tej samej klasy, 14 letnie auto nie jest w środku powycierane ani podrapane, działa każdy najmniejszy guziczek i przełącznik. Nie ma śladu rdzy. Mam porównanie z drugim autem w domu (peugeot 308sw 2009r), mitsubishi mimo wieku jest lepsze i daje więcej frajdy. Przerabiałam Opla, vw, rovera, peugeota, citroena, forda i audi, żadne z nich nie umywa się do Japonca ;)
Dodane 9 lat temu
4,1
~paw
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 116KM 85kW
Auto sprawowało się wyśmienicie, nigdy nie stanął mi na drodze, jedyna awarią z racji przebiegu to był wysprzęglik (miękki pedał sprzęgła). Auto było sprowadzone oryginalnie z kraju jego produkcji czyli z Holandii, w aucie po zakupie wymieniono: kompletny rozrząd + pompa, nowe opony zimowe i letnie firmy Falken (bardzo dobrze spisywały się) tarcze przód, bębny tył, kocki przód tył, oleje wszyskie, filtry wszystkie, w zawieszeniu sprężyny, amorki, i to co należał juz wyminenić, żeby był spokój na dłóższy czas. Silnik był zdrowy, na autostradzie bez problemy osiągał 205km/h i to chyba było jego max, spokojnie można było go kręcić do odcięcia, u mnie przy 7000obr/min. W zakrętach zero przechyłu, jechał jak po szynach nawet z prędkością 140km/h. W środku beżowa tapicerka, pełna elektryka (4szyby, lusterka, klima, podgrzewane fotele, itp). Miał mały mankament, czasem falowały obroty, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego i regeneracji alternatora problem zniknął. Autem przejechałem 35tyś km i pewnego dnia przepuszczałem pieszych na pasach i pewna pani postanowiła zaparkować swoja Toyote Rav4 w moim bagażniku, aż nogi miękkie mi się zrobiły jak zepsuła moja Cari, auto było wspaniałe, można było się w nim zakochać, miał swoje drobne wady, ale to było auto z zacięciem sportowym, a nie limuzyna A8 :) Był troszkę głośny w środku powyżej 3000obr/min, ale to kwestia gustu, ja lubię jak słychać silnik (nie wycie jak w pandzie) tylko po prostu silnik jak przyśpiesza :) Był to lekki egzemplarz warzył jedynie 1070kg a wiec co za tym idzie miał dość przyzwoite osiągi. Bezpieczeństwo bardzo dobre, po kolizji z toyotą która wjechała w nas z prędkością 90km/h nic nam się nie stało, lekkie bóle w plecach, wiec oceniam to bardzo dobrze. Spalanie w mieście 10L kręcąc powyżej 4000obr/min, jeżdżąc do 3000obr mozna było zejść na 8L, na trasie do 100km/h spalenie 8L, powyżej 100km/h różnie od 8-10L. Widoczności bardzo dobra, lusterka duże, słabsza widoczność przy parkowaniu tyłem przez tylną szybę.
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Sedan
6,9 – 8,2
l/100 km
5,9 – 7,1
l/100 km
7,8 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
Dodane 11 lat temu
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
Kupując te auto sądziłem ze spalanie bedzie ogromne. szukałem samochodu o mniejszym silniku ale przez przypadek trafilem na Carisme. Powiem szczerze, że jestem naprawde pod dużym wrażeniem jego spalania. Generalnie mam ciężką nogę i sadzilem ze ten silnik o takich osiagach to bedzie palił niewyobrażalnie duzo ale myliłem sie. Trasa 120-130km/h 6l/100km. Miasto to wiaodmo o oszczędności nie ma co mowic i poniżej 10l/100km nie zejdę ale nie bójcie się kupować tego silnika sadząc, że będzie palić niewiadomo ile. Silnik o dobrych osiągach ale zarazem ekonomiczny. POLECAM
Dodane 11 lat temu
8,0
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW
no i tu pojawia sie pierwszy problem - kupilem auto sugerujac sie opiniami na tym forum - tak wiec 7-8 litrow w miescie mozna zapomniec, ja nie schodze ponizej 10 l i to nie wazne czy zima czy lato, czy szybko, czy wolno. po prostu tankuje 30 litrow i jak dobija do 300 km to zapala sie "komornik". kupilem to auto, bo myslalem, ze jest w miare ekonomiczne, ale okazalo sie inaczej. moze dodam, ze kolega ma volvo 170 ps w automacie i spala mu mniej niz mi... jedyny plus to jak do tej pory bezawaryjnosc i niskie jak dla mnie koszty wymiany plynow, filtrow itd. i to jest bardzo duzy plus. spalanie: tragedia awaryjnosc: rewelacyjnie (auto ma 12 lat i nic)
Dodane 12 lat temu

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów