Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW 2007-2015

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. Oczywiście z toru przeniósł ją na zwykłe drogi. No, może nie za pośrednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać się w tłum, 1.8l 143KM uchyli namiastkę sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że będziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna się wśród benzynowych 2.0l. Najsłabszy ma 240KM i jak na taką moc nie pochłania w jakimś zastraszającym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak kręcić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwości zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można się jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potęgują emocje – 295 oraz 350KM z pojemności 2.0l to szaleństwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 198 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~stefan53
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
Witam, model którego używam to Lancer Sedan 2,0 benzyna 156 KM z automatem CVT. Użytkuję auta od 7 miesięcy i jestem bardzo zaskoczony(pozytywnie) silnikiem oraz spalaniem paliwa. Średnio wychodzi mi jakieś 7l z groszami a znajomy straszył mnie że będzie około 10. Poważnie zastanawiałem się nad dobrą sekwencją ale na chwilę obecną sprawę odkładam. Osiągi bardzo dobre. Zawieszenie super. Wentylacja i nagrzewanie sie bardzo dobre. Wcześniej użytkowałem diesla więc w zimie rozgrzewał sie po przejechaniu 20 km. Jedyny mankament(według mnie)to skrzynia CVT. Może przesadzam ale DSG Volkswagena jest o wiele lepsza od skrzyń japońskich. Po za tym Lancer prowadzi się świetnie, wygląda nowocześnie i sportowo tak więc polecam niezdecydowanym nabywcom.
4,2
~John
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
Swietny samochod, prowadzi się go idealnie. W poprzednim samochodzie VW Bora przy prędkości 80 km/h to byl max zeby wejsc w niektóre zakręty, teraz 120 km/h bez problemu i bez efektu scinania. Troche za glosny pow 3500 obr, ale mozna sie szybko przyzwyczaic.
4,5
~kejdzi kejdzi@o2.pl
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
Niewiele brakowało a miałbym inne auto, ponieważ podczas poszukiwań wogóle nie brałem lancera pod uwagę twierdząc ze jest 2 razy droższy od reszty a okazał sie byc praktycznie najtańszy. w wersji intense dodaja m.in. plastikowe nakładki i 18" felgi co sprawia ze ato wygląda wprost genialnie, na ulicy cieżko znaleść kogoś kto się za nim nie odwróci.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW 2007-2015
7,5
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
Witam, modelu Mitsubishi użytkuję pirwszy raz. Miałem już różne doświadczenia z autami niemieckimi, francuskimi i szwedzkim. Co prawda Lancerem jeżdzę dopiero od niespelna dwóch lat ale złego słowa na temat mechniki powiedzieć nie mogę. Dziwię się nie co wpisom o średnim spalaniu powyżej 10l. Może przy dynamicznej jeździe tylko i wyłącznie w mieście tak ale średnio miasto/trasa raczej już nie. U mnie prawie od nowości zamontowana jest sekwencyjna instalacja gazowa i przy silniku 2,0 154 KM ze skrzynią automatyczną zużycie gazu jest na poziomie 8,5 - 9 l. Absolutnie nie narzekam. Wiem od innych użytkowników że te jednostki mają nizsze spalanie niż słabsze benzynowe o pojemności 1,8 l. Mozna się czepiać wykończenie auta, jakości plastików ale to chyba taki japoński urok(tu nowe modele niemieckie są zdecydowanie lepsze). Mechanicznie 5+.
7,4
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
Auto sprawuje sie naprawde dobrze :) silnik jak na ta moc jest zaskakujaco oszczedny. w miescie przy spokojnej jezdzie spalanie nie przekracza 7,5 litra. na trasie spalanie moze zejsc do nawet 6L/100km.
7,3
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 2.0 i 16V 156KM 115kW
no właśnie... producent podaje średnie spalanie 6,1 l, dla mnie nawet na autostradzie jest to wynik nie do osiągnięcia oczywiście to silnik 2,0 więc cudów nie oczekiwalem, ale dane producenta są mocno zaniżone
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sedan