Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 324 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Test euroncap Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite, LHD

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1385 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
34%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 81 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążeniowe wskazują na kontakt głowy kierowcy z kierownicą (zbyt niskie ciśnienie w poduszce powietrznej). Bez powyższych zastrzeżeń kierowca otrzymałby komplet punktów za ochronę wszystkich partii ciała. Kolana i uda kierowcy oraz pasażera były dobrze chronione podczas testu. Mitsubishi zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa dla pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. W przypadku zderzenia bocznego nota na poziomie 'bardzo dobrym' dla wszystkich obszarów. Obniżono liczbę punktów jedynie z powodu odblokowania drzwi kierowcy na skutek uderzenia. Ochronę klatki piersiowej w trakcie zderzenia ze słupem oceniono na 'słabą', z powodu silnego nacisku na żebra, ochrona brzucha - 'marginalna'. Również słabo w przypadku zabezpieczenia przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
14,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
5,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Tylko na podstawie pomiarów obciążenia, auto uzyskało komplet punktów za ochronę 3-latka podczas testów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
11,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

12 pkt | 34 %

Brak punktów za amortyzację nóg pieszego oferowaną przez maskę i przednią krawędź. Również 'bardzo słaba' ochrona ze strony krytycznych dla głowy dorosłego pól maski.

Głowa
7,5 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
4,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Z powodu nowego systemu ratingowego Euro NCAP, Mitsubishi zwiększyło dostępność systemu ESC. Od stycznia 2009 Mitsubishi Active Stability and Traction Control (MASTC) jest dostępny jako standard w większości wersji Lancer i jako wyposażenie opcjonalne w innych modelach dostępnych w Europie. Konsumenci powinni być świadomi, że nie wszystkie auta w sprzedaży posiadają MASTC - Euro NCAP zachęca do wybrania tych wyposażonych w ten system. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera dostępny w standardzie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy