Szukaj

Informacje o Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W takim wozie sporo osób widzi pewnie diesla pod maską. Ten mniejszy ma 2.0l i 140KM. Jest starym znajomym ze stajni VW - sporo osób pewnie stwierdzi, że jest trochę głośny, do tego sposób jego pracy idealnie pasuje do polskiego wyobrażenia o Niemcu – twardy i surowy. W dolnym zakresie obrotów nie jedzie, ale niewymagającym wystarczy, gdy już turbo zadziała. Drugi motor, francuski 2.2TD jest lepszy – mocniejszy, dynamiczniejszy, cichszy, delikatniejszy… ma sporo przyjemnych epitetów i warto nad nim pomyśleć. Najsłabszą wersję benzynową lepiej sobie odpuścić i zainteresować się czymś ciekawszym. 2.4l 160-170KM jest trafnym wyborem - całkiem zgrabnie radzi sobie z tym sporym autem i nawet przy wyższych prędkościach nie wydaje się być zbyt zmęczony. Wprawieni w pracy skrzynią biegów będą w stanie wydusić z niego nawet lepsze osiągi niż te, które podaje producent. Dla bogatszych przeznaczono doładowane 2.0l 203KM i flagowy 3.0l 220KM.
czytaj więcej
Powagosław

Nowy Outlander jest jak dobra piosenka, z którą trzeba się oswoić, by później polubić. I nawet warto, bo to niebrzydkie dzieło. Jest tylko jeden istotny szczegół, którzy burzy harmonię – cena. Zaporowa jak płyta z autografem Elvisa.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi porzuca „jet fightera”? Ok, świat się zmienia. Ale to zmiana na gorsze. Poprzedni Outlander miał znacznie więcej ikry niż nowy model. Ten jest jakimś ugrzecznionym elegancikiem z dziwnymi proporcjami.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~WojtekS2008
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Jest to bardzo dobry samochód, ocena jest subiektywna bo jestem fanem niemieckiej motoryzacji, stąd mniej pozytywne... ale tylko emocje. Auto można nazwać asystentem. Niezawodny, pakowny, niebrzydki, dający pewność że wyjedziesz ze śniegu czy pod górę i że zawsze dojedziesz z punktu A do punktu B. I to właśnie jest to co mi w nim brakuje. Małe emocje z prowadzenia, po prostu siadasz, jedziesz i jesteś spokojny ale jak się chcę prowadzić samochód i czuć drogę to nie najlepsza propozycja. Stąd w moim garażu są dwa auta a Outlander pełni funkcję strażnika :) Chciałbym również dodać że samochód z czasem stał się taką drugą skórą. Pomimo chęci sprzedaży (standardowo jeżdżę 3 lata jednym), gdy pojawił się klient sam odmówiłem i mam go do tej pory i mało tego mam zamiar jeszcze długo pojeździć. Myślę że to dużo mówi o tym samochodzie.
4,9
~AndrzejQ
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Uzytkuje go ponad 9 lat i patrząc z perspektywy czasu był to bardzo dobry zakup. Oczywiści elementy eksploatacyjne (akumulator, opony, elementy gumowe i rozrusznik) musiałem wymienić po ok7 latach, co nie jest złym wynikiem. Teraz mam drugi firmowy i nie chcę go sprzedawać, bo jest tani w utrzymaniu i bardzo się dobrze sprawuje i prowadzi, a drugi samochód zawsze się przyda. Powiem tylko, że zestarzał się technologicznie, bo nie ma tych wszystkich "wodotrysków" które są w nowych samochodach (nawigacje, kamery cofania, trzymanie się linii etc.) ale jak komuś zależy na samochodzie który ma mu służyć do różnych zadań (przewóz 7 osób od czasu do czasu, wyjazd w góry czy kopny śnieg, przewieźć coś większego, mieć bardzo praktyczną ławeczkę w bagażniku po otwarciu klapy etc. to polecam. Miałem już wiele samochodów, ale pierwszy raz mam poważny dylemat czy go sprzedawać.
3,7
~jaareek
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Plastiki maskujące w fotelach fakt, przy pasażerach z tyłu wykopane, ale to nie jest koszmar. Samochód bardzo praktyczny, tylna burta otwierana na płasko z podłogą, można na niej usiąść we dwie osoby, a klapa bagażnika służy jako dach. Wieziesz jakiś towar, to tylne siedzenia są składane automatycznie przyciskiem na ścianie bagażnika, tworzą bardzo dużo miejsca. Manualna zmiana napędu z 2 na 4 koła na sprzęgle i blokiem sztywnym 4x4 pod ręką automatycznie, w zimie czy terenie mistrzostwo świata. Widoczność i wygoda super, skręt kół jak na takie auto w z dużymi lusterkami wstecznymi bardzo dobry. Silnik ok, ale przy rozgrzanej turbinie i nigdy mnie nie zawiódł nawet w największe mrozy i tu duży plus. Moc 2 l. silnika jest taka sobie, nie przeszkadza, ale nie ma zacięcia samochodu wyścigowego jak by się z czasem chciało. Na trasie do 140 km/h pali 7,6l. i jest ok, szybciej spalanie robi się do 8,5 l. na 100 km. Zasięg na baku, cały załadowany 950 km. Miałem problem ze skrzynią, rozsypała mi się na 6 biegu na autostradzie i mam nauczkę że 6-sty bieg służy do podtrzymywania prędkości na trasie a nie podgazowywania do wyprzedzania. Koszt skrzyni i przy okazji dwumasy bo jak już rozebrany to za jednym razem wszystko 4,5 tys. po przejechaniu 214 tys. Problem miałem podobno z egr i tak mi mówili w serwisie mitsubishi, ale okazało sie że to był czujnik turbiny tracił moc w czasie jazdy, musiałem wyłączyć silnik, odpalić jeszcze raz by zrestartować by miał moc. Nie zawsze serwis ma racje. Ktoś napisał że problem z wymianą ksenonów, nie miałem z tym problemów, mechanik wymienił mi spalony w 4 minuty może. Ogólnie odpukać w niemalowane polecam, duży bezpieczny suv w tej cenie. Tylko ta skrzynia zabolała. Olej dolewam raz w roku prawie litr żeby poziom był na maximum, 70 % mojej jazdy to miasto. Pozdrawiam
Średnie spalanie dla Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Z tym silnikiem na prawdę można jeździć oszczędnie, myślałem , że będzie gorzej jak na taki dość spory samchód. Mam po chip-tuningu do 170KM i na trasie przy 90km/h osiągnać 6,5l/100km nie jest problemem, od czasu do czasu nawet wyprzedzając. W mieście bez problemu 7,5-8,5 to maks nawet przy żwawej jeździe. Po włączeniu napędu 4x4 startuje jak rakieta bez poślizgu kół, dlatego około 0,5-1,0l będzie więcej pokazywać. Dla nowokupujących - po uruchomieniu silnika zawsze pierwsze 1-2km średnie pokaże 11-12l później spada do rzeczywistej.
8,0
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Trasa Lublin-Rzeszów przy prędkościach 120, 90, 70, na tempomacie, 4 osoby, z wyprzedzaniem innych - spalanie 6,8. Przesiadłem się z Audi A3 Sportback 270km/360Nm co spowodowało, że początkowo przy dynamicznej jeździe "traktorem" miałem na trasie 7/8 litrów. Trasa Rzeszów-Lublin w nocy przy spokojnej jeździe, cztery osoby - 6,1. Przed Lublinem zszedł do 6.0. Potwierdzam, że taki wynik jest jak najbardziej możliwy. Wydaje mi się, że jak ktoś by się postarał to można zejść minimalnie niżej tylko czy warto kosztem zdrowia psychicznego. Lublin jest mocno zakorkowanym miastem dlatego spalanie w mieście jest dużo wyższe.
7,3
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Jestem ciekawy skąd te spalanie 6 litrów/100 km? Może ktoś mnie oświeci? Nie jest źle, ale jak czytam 6/100km ;););), to nie golf :):):) Generalnie auto ok. Ja przejechałem już ponad 250.000 km i nie ma się czego czepiać. Pilnować serwisowania. Unikać serwisów ASO. W Olsztynie to jakaś kpina. Miałem dwa razy (nie)przyjemność zgłosić usterkę na gwarancji. Załatwienie sprawy jak na bazarze. Po prostu kpina. Udało się dopiero w ASO w Warszawie. Nie się chłopaczki może zajmą handlem chińszczyzną :):):)
Padający szósty i trzeci bieg w manualnej skrzyni
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • układ napędowy
  • 236 tys. km
Pewnego pięknego dnia wracałem z delegacji do domu. I co ? nagle mi padła szóstka i musiałem max na piątce jechać. Oddałem do warsztatu, chłopaki stwierdzili, że padł ten bieg. Oddałem do regeneracji. Człowiek zajmujący się naprawami tylko i wyłącznie manualnych skrzyń biegów powiedział, że powyżej 200 tysięcy PLN - to TYPOWE, że pada szóstka w tej niby trwałej, bo japońskiej skrzyni biegów. Dodatkowo też często wypada bieg trzeci. Konstrukcyjnie te skrzynie tak mają, że te biegi są najbardziej obciążone po prostu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
przecieranie skóry na przednich fotelach
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Skóra na fotelach słaba dodatkowo odsłania po bokach stelarz fotela fatalnie to wygląda a szczycą się taką dokładnością.Brak możliwości wyekzekwowania wymiane na gwarancji . AUTO GT specjalista do spraw gwarancji odpisuje : W wyniku ogledzin przedmiotowego zużycia poszycia foteli przednich w dniu 30.06.2011 stwierdzam , że nie powstało ono w wyniku wady materiałowej ani wady kontrukcyjnej siedzenia.Miejscowe ptrzetarcie poszycia foteli jest zużyciem eksploatacyjnym i jako takie nie podlega naprawie ramach gwarncji. Odłonięte elementy konstrukcyjne foteli należy uznać za cechę produktu , nie wadę i jako taka nie podlega gwarancji. Co wy nato ? Przepraszam za rozpisanie się .
Pękające chyba wszystkie wężyki i rury od turbo
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
  • 250 tys. km
Wymieniłem chyba wszystkie możliwe rury i wężyki ot turbo: zimnego powietrza (doładowania), oleju, podciśnienia... No ze 3 zakupy przynajmniej robiłem w tym zakresie. Np. padające wężyki od podciśnienia czy od powietrza doładowującego - skutkują check engineami plus dramatycznym spadkiem mocy. A mocy i bez tego nie było za dużo w tej wersji silnika :/Wężyk od oleju - można zatrzeć silnik, jak wyssa przez turbo olej. A tak to się kończy szybszym zużyciem się samego turbo.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mitsubishi Outlander II