Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 324 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Test euroncap Mitsubishi Outlander PHEV, 2.0 petrol plug-in hybr

Mitsubishi Outlander PHEV, 2.0 petrol plug-in hybr
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1810 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Mitsubishi wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów zajmujących pozostałe miejsca. Czujniki umieszczone na piszczeli kierowcy wykazały marginesową ochronę goleni. W teście bariery bocznej, Outlander PHEV zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego wykazano marginesową ochronę klatki piersiowej. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci. Mitsubishi na bieżąco aktualizuje podręcznik użytkownika jasno zaznaczając kategorie fotelików dla dziecka, które są odpowiednie.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
22,3pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
22,3pkt
Instrukcja
10,3pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 64 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była w przeważającej mierze kiepska, za co model nie zdobył punktów. Powierzchnia maski oferowała dobrą lub odpowiednią ochronę, z słabym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby i na sztywnych filarach przedniej szyby.

Głowa
17,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Outlander PHEV wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia, spełnia wymogi dotyczące systemów tego typu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia