Szukaj

Informacje o Mitsubishi Pajero IV

Lata produkcji: 2006 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Pajero to produkowany od 1982 r. samochód terenowy (segment I). Model okazał się rynkowym sukcesem Mitsubishi – na całym świecie znalazł już prawie 3 mln nabywców. Pierwowzorem koncepcyjnym Pajero był prototyp PX33. Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero wzorowana była na prototypach z roku 1973 oraz 1978 o tej samej nazwie. Słowo Pajero pochodzi od łacińskiej nazwy dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. Model, w krajach, w których mówi się w języku hiszpańskim, oferowany jest jako Montero, ponieważ słowo „pajero” w tym języku jest slangowym epitetem („idiota” lub „onanista”).
czytaj więcej
Powagosław
Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi. ~Powagosław
Luzacjusz
Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność. ~Luzacjusz

Mitsubishi Pajero IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~P0PO
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Mam to auto juz 8 lat od 2015r., zrobilismy jakies 100 000km. Oprocz regularnego serwisowania olejow i plynow to nie mialem jakis wiekszych usterek. Raz wymianialem tarcze i klocki bo troche zbyt szybko jazdzilem (przy normalnej, jezdzie nie ma problemow z hamulcami), przy przebiegu 150 000km wymienilem napinacz lancucha rozrzadu oraz gorne slizgi (mniej wiecej zgodnie z przebiegiem rekomendowanym w ks. serwisowej), a przy przebiegu 175 000km musialem tylko uszczelnic miske olejowa bo zrobil sie maly wyciek. Oprocz w/w kompletnie nic sie z autem nie dzieje. Fotele malo wygodne na trasy 800km +, ale na trasy do 8 godzin jazdy jest OK. Mega duzo miejsca w srodku. Dzieciecego wozka nie trzeba skladac. Jest 3ci rzad siedzen skladany w podloge bagaznika, ale zmiesci sie tam kazel lub dzieci. Mam wersje Navigator z naglosnieniem Rockford Acoustic Design + Sub i mega fajnie to wszystko gra w tak przestronnym wnetrzu. Ogolnie mowiac jest to duzy, bezpieczny i niezawodny krazownik szos i bezdrozy. Jezeli mial bym sie na cos zamienic to Hummer H2 ze wzgledu na jeszcze wiecej miejsca, albo Toyota Land Cruiser bo jakosciowa jest porownywalna jak nie lepsza.
4,8
~ls
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Auto jest super, bardzo niezawodne, świetnie się prowadzi, najlepszy napęd na świecie ;-). Mało spala, silnik 200KM w trasie pozwoli jechac na spalaniu około 7 i coś L/100km , niecałe 8 litrów. To zasługa silnika 200KM i automatu zestopniowanego lepiej niż roczniki do 2008. Oczywiście jak się ciśnie to spali więcej. Ale ma jeden mankament: rdza ruda ale z małym apetytem na pajero, która jakby go nie zabezpieczać, to by go jadła powoli. I troszkę głośne auto w porównainu z kombi klasy premium, z tym ż eto raczej trzeba porównywać z podobnymi ciezkimi autami o geometrii kostki rubika.
4,5
~Khedron
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Wspaniały samochód, spełnienie marzeń, ale tylko dla wiedzących czego chcą. Jeśli ktoś oczekuje osiągów GTI, rozczaruje się, spalania małęgo diesla, rozczaruje się, komfortu rodem z C6 - rozczaruje się. Pajero to rewelacyjny samochód z ogromną przestrzenią wewnątrz. Wózka dziecka nie trzeba składać, martwienie się o miejsce na bagaż dla rodziny przestaje istnieć. Samochód zachęca raczej do dostojnej jazdy, ale daje pewność, że dojedzie wszędzie i w każdych warunkach. Przestrzeni wewnątrz nigdy nie brakuje. W terenie może wszystko, ale pod warunkiem, że się wie jak korzystać z oferowanych przez niego możliwości - tutaj trzeba używać mózgu bo nie wyręczy nas komputer. Jak na swoją masę i rozmiary na trasie i w zakrętach prowadzi się znakomicie. Niestety, wspaniałe wrażenie jazdy czołgiem znika już po kilkunastu dniach, zastępowane przez przeświadczenie, że jeździmy normalnym samochodem, za to niemal wszystkie pozostałe są zbyt małe, nieporadne i ciasne.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Pajero IV
13,1 – 15,2
l/100 km
9,4 – 11,9
l/100 km
18,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Mitsubishi Pajero IV
SUV 3d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Jeśli ktoś szuka samochodu do oszczędzania to na pewno nie powinien kupować Pajero. Cudów nie ma a głupoty wypisywane przez sprzedających na portalach aukcyjnych nijak mają się do rzeczywistości. 2,5 tony masy, 200 KM, 3,2 litra pojemności, automatyczna skrzynia, napęd na 4x4 i opony 265 mm muszą swoje zdziałać. W mieście spalanie średnio 14l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe koło 9, na autostradzie przy niecałych 110 km/h i na tempomacie poniżej 7, ale wystarczy troszkę powyprzedzać i zaraz wartość idzie mocno w górę. W sumie, jak na swoje parametry to bardzo oszczędny samochód, ale tylko idiota może uwierzyć, że będzie palił jak Octavia 1.9 TDI.
10,4
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Pajero jak kazdy inny samochod moze palic malo ale trzeba odpowiednio go uzywac. Najwiecej mozna zaoszczedzic w trybie manualnym. Problemem jest to, ze jest tylko 4 biegi i oszczednosci nie moga byc zbyt duze. ostatni w miescie uzyskalem spalnie 10,7 l/100 km . Zmiana na wyzszy bieg juz przy ok. 1500 obr./min W trasie Krakow Katowice troche miasta i powrot srednia 9,6 Wiem ze mazna jezdzic inaczej lub byle jak mowiac kolokwialnie. Oszczednie mozna jezdzic lecz nie bierze sie to z niczego trzeba trenowac i nabierac nawykow. Nie ma sie co sugerowac wpisami innych uzytkownikow. trzeba porownac wlasne osiagi z tymi jakie podal producent a potem sprawdzic ile sie rozni a potem o ten wspolczynnik dokonac korekty w spalaniu podanym przez innego producenta i wyjdzie w pewnym przyblizeniu wynik jaki mozemy osiagnac w tym konkretnym interesujacym nas samochodzie. Pamietac nalezy, ze obecnie producenci scisle z obowiazujacymi normami dokonuja pomiarow spalania. To nasze pomiary sa subiektywne. Kazdy z nas uzywa samochodu w okreslonych warunkach w co wliczyc nalezy np. dl. trasy uksztaltowanie terenu, obciazenie samochodu , warunki na drodze, ilosc postojow. amplitudy predkosci struktury powierzchni drog, opony, zapylenie powietrza w przelozeniu na czestotliwosc wymiany filtra powietrza, wysokosc npm a wreszcie okres i dokladnosc pomiarow w korelacji z naszymi osobistymi umiejetnosciami. Pozdrawiam i zycze milej lektury.
11,4
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Jak na gabaryty pali dość mało... Można a nawet trzeba tą masę wykorzystywać. Części cenowo porównywalne do japończykow. Np amor 320zl za kyb - ta sama praktycznie cena co za amor do Legacy. Z pierdol to delikatne hamulce - łatwo pokrzywic tarcze.
Mitsubishi Pajero IV