Kompaktowe sedany pokroju Audi A3 Sedan czy Mazda3 Sedan to ostatnio niezwykle ciekawe i smakowite kąski na rynku. Jest to mała rewolucja na miarę niezwykle popularnych ostatnio crossoverów. Jak widać producenci wyczuwają potrzeby klientów i bardzo szybko starają się im sprostać.
Wojna produktowa na rynku niemieckim jest naprawdę zażarta, ale potencjalni klienci oraz zwykli obserwatorzy nie mogą na to narzekać - wręcz przeciwnie - jest bardzo ciekawie, zaś ceny powoli, acz systematycznie spadają. Nowy model będzie bazował na platformie UKL, która trafi do nowej Serii 1 GT oraz kilku modeli MINI.
Nowe BMW Serii 1 Sedan będzie częścią projektu NES, czyli New Entry-level Sedan. Informator z BMW powiedział: "Program NES jest bardzo ważnym elementem naszego rozwoju. Będzie to bardzo istotny filar w przyszłej Serii 1, szczególnie na rynku w USA i Chinach, gdzie sprzedaż kompaktowych sedanów dynamicznie rośnie."
I znów te Chiny. Jak widać musimy się przyzwyczajać do tego, że rynek w Europie powoli i nieubłaganie schodzi z najwyższego piedestału światowej motoryzacji ustępując miejscu rozpędzającym się Chinom. Wracając do modelu, Seria 1 Sedan jest w fazie "strategicznego planowania", w której to styliści i inżynierowie omawiają ogólną specyfikację. Rzecz jasna dyskusje na temat jednostek napędowych są zbyt wczesne, ale spodziewamy się kilku silników trzy- i czterocylindrowych, w planach jest również hybryda.
Fot. BMW Serii 1 Coupe