Odchudzanie General Motors
Amerykański gigant chce się pozbyć części swoich marek.
<strong>
Amerykański gigant chce się pozbyć części swoich marek.
</strong><br/>
<p class=maintext>
Ubiegłoroczna sprzedaż General Motors zamknęłam się w 8,35 mln samochodów, co w porównaniu z ubiegłym rokiem stanowi spadek o 11 proc. Szefostwo GM zapowiedziało, że będzie się koncentrowało na 4 markach: Buicku, Chevrolecie, Cadillacu i GMC. Pozostałe są więc w niepewnej sytuacji. Hummera, Saturna i Saaba próbowano już sprzedawać – na razie bez skutku. Pontiac zostanie pewnie mocno zredukowany – zostanie śladowa liczba modeli. </p>
<p class=maintext>
W najlepszej sytuacji zdaje się być Saab – GM przygotowuje go do samodzielnego funkcjonowania. Z jednej strony odciąży to General Motors, z drugiej powrót do szwedzkich korzeni może ułatwić starania o pomoc ye strony szwedzkiego rządu, choć prawdopodobnie będzie się wiązać z powrotem do Szwecji wszystkich prowadzonych obecnie w innych państwach działań firmy – produkcyjnych i konstrukcyjnych. To zapewne dobra wiadomość dla tych fanów Saaba, którzy twierdzą że wraz z wejściem go General Motors marka straciła swój wyjątkowy, niemal kultowy charakter.
</p>
<p class="rgh"><strong>(mysz)</strong></p>