Mocny silnik, rozbudowany system audio, elektronicznie regulowane zawieszenie, kontrola trakcji, tempomat i ABS. Tym razem nie mówimy o samochodzie. Tak bogate wyposażenie Triumph przewidział dla swojego nowego motocykla.
Trophy 1200 to idealna maszyna dla amatorów wypraw w nieznane. Wszystko, począwszy od silnika, poprzez kształt owiewek, skończywszy na wyposażeniu, podporządkowano wymaganiom motocyklowych turystów.
Sercem Triumpha Trophy 1200 jest trzycylindrowy piec o pojemności 1215 ccm. Silnik znany już z Triumpha Explorer produkuje 134 KM przy 8900 obr./min i 120 Nm przy 6450 obr./min, które za pośrednictwem bezobsługowego wału trafiają na koło. Inżynierowie dołożyli starań, by krzywa przebiegu momentu obrotowego była maksymalnie spłaszczona, a co za tym idzie – motocykl dobre reagował na odkręcenie gazu niezależnie od obrotów.
Jednostka napędowa została wyposażona w elektronicznie sterowaną przepustnicę oraz kontrolę trakcji. Drugą z wymienionych w razie potrzeby można wyłączyć. Firma WP dostarczyła elektronicznie regulowane amortyzatory, które będą standardowym wyposażeniem wersji Trophy SE. Motocyklista może wybrać jeden z trzech poziomów ich twardości.
Triumph zadbał także o inne udogodnienia. Tempomat zwiększa komfort jazdy po autostradzie oraz ogranicza zużycie paliwa, natomiast zespolony układ hamulcowy z systemem ABS zapewni sprawne i stabilne wytracanie prędkości nawet gdy motocyklista naciśnie wyłącznie na dźwignię tylnego hamulca.
Na pokładzie wariantu Trophy SE znajdzie się również system audio z dwoma głośnikami o mocy 20W. Radioodbiornik, złącza multimedialne oraz Bluetooth ułatwiają delektowanie się ulubioną muzyką podczas jazdy.
Konstruktorzy Trophy 1200 położyli szczególny nacisk na pozycję motocyklisty – ma być rozluźniona i nie męczyć nawet podczas długich podróży. Szyba z elektronicznie regulowaną wysokością zapewnia optymalną ochronę przed wiatrem. Dla ciepłolubnych Triumph przygotował opcjonalny zestaw podgrzewanych manetek i siedzeń. Wśród płatnych dodatków znajduje się też system monitorowania powietrza w oponach, uchwyt do GPS oraz zestawy kufrów i odzieży.
Bogato wyposażony motocykl z Wielkiej Brytanii będzie zabiegał o względy klienta przede wszystkim z jednośladami marki BMW, z flagowym K 1600 GT na czele. Wśród potencjalnych konkurentów można wymienić też Hondę Pan European, Kawasaki 1400 GTR oraz Yamaha FJR 1300 A. Przed podobnymi dylematami staną tylko bardzo zamożni. Nowy motocykl Triumpha będzie kosztował ponad 70 tys. złotych.