Szukaj

Informacje o Nissan Pathfinder III Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 1986 roku. Pathfinder jest następcą modelu Terrano. Pierwsza generacja modelu została zbudowana na bazie pickupa Navara, z którym do dziś samochód ten jest blisko spokrewniony. Na podstawie Pathfindera II, oferowanego w latach 1995-2004, powstał luksusowy SUV Infiniti QX4 (to marka należąca do Nissana). Od 2005 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu bazująca na prototypie o nazwie Dunehawk z 2003 roku. Nazwa Pathfinder pochodzi od jednej z amerykańskich sond kosmicznych. W 2010 roku model przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Samochód dla kogoÅ›, dla kogo model Patrol jest zbyt surowy, a Murano – zbyt elegancki i zbyt miejski, jak na auto 4x4. Ta wszechstronność to niewÄ…tpliwy atut Pathfindera. Ale oceniajÄ…c caÅ‚oksztaÅ‚t, można dojść do wniosku, że to Nissan dla mniej wymagajÄ…cych. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
WidzieliÅ›cie film „Pathfinder”? Główny bohater wyglÄ…da jak zniewieÅ›ciaÅ‚y model Burberry, a w rzeczywistoÅ›ci jest wojownikiem, który w pojedynkÄ™ zmiata z powierzchni ziemi armiÄ™ wikingów. Z Nissanem Pathfinderem jest dokÅ‚adnie odwrotnie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 5552 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 314 KM (231 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 526 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Porządny w pełnym znaczenia słowa SUV - Sportowo Użytkowy Pojazd. "Sportowy"- no tak 5.6v8 daje sportowe wrażenia jeśli chodzi o przyspieszenie, szybkość, moc, dźwięk niema co debatować. Możliwość jazdy na tylnym napędzie. Skrzynia automatyczne z elektronicznym sterowaniem adaptującym się pod styl jazdy. "Użytkowy" - po złożeniu tyłu wyśpią się dwie osoby, przewieziesz lodówkę, wannę, wsadzisz EURO paletę. Zabierzesz 7 osób. Ubrudzone boczki drzwi umyjesz na myjni. Pociągniesz dużą przyczepę 3100kg. Przejedziesz przez wodę głębokości 550mm, parametry terenów jak kąty natarcia, zjazdu też całkiem ok jak na SUVa, napęd 4x4, reduktor. Liczne schowki i to obszerne nie pseudo skrytki na paczkę fajek tylko na wagon czy dwa. "Pojazd" - jak najbardziej ma koła, silnik i kabinę. Przemieszcza się z punktu A do B w miarę komfortowo i bezpiecznie. Masz klimatyzację, ogrzewanie, tapicerkę skórzaną, podgrzewane fotele i kierownice, Samo ściemniające lusterka, do tego boczne podgrzewane, wszystko elektryczne (szyby, szyberdach, ustawianie przednich dwóch foteli, ustawianie pedałów pod kierowcę, pamięć ustawienia pod dwóch kierowców), dobry system audio, nawigacja, kompas w lusterku, piloty do bramy garażu wbudowane w lusterku.
4,3
~Robert
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Przejechałem się już kilkoma Pathfaiderami. Same auto jest super przestronne i bardzo przemyślane wewnątrz. Liczne schowki, kieszenie i wygoda. Zewnętrznie wygląda muskularnie choć nie zajmuje więcej miejsca niż duże kombi. Diesel jest głośny, ma sporo wibracji, elastyczny ale raczej do spokojnej jazdy. 4.0L +LPG 270kM jest chyba lepszym wyborem niż klekot diesla i daje radość z jazdy. Kiedy przejechałem się 5.6v8 odczucie było jakbym jechał zupełnie innym autem. Cisza w środku po mieście na trasie również nawet większa niż w 4.0L. Miła aksamitna praca silnika. Natomiast przyspieszenie zrywa majta z tyłka. Skrzynia może troszkę ospałą ale pasuje do tego auta taka Amerykańska.
Åšrednie spalanie dla Nissan Pathfinder III Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW od 2004
22,0
l/100 km
17,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,2
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Komputer pokazuje średnie spalanie na lpg. Przy normalnym cyklu mieszanym 16,5 l/100km. Przy szybszej jeździe na autostradzie ~18 l/100km. W mieście przy staniu w korkach 20.4 l/100km. Oryginalny rozmiar opon 18cali. Przy ciąganiu ciężkiej przyczepy ~ 25 l/100km przy czym na benzynie 98 około 15 l/100km przy jednostajnej jeździe po autostradzie.
17,2
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Komputer pokazuje średnie spalanie na lpg. Przy normalnym cyklu mieszanym 16,5 l/100km. Przy szybszej jeździe na autostradzie ~18 l/100km. W mieście przy staniu w korkach 20.4 l/100km. Oryginalny rozmiar opon 18cali. Przy ciąganiu ciężkiej przyczepy ~ 25 l/100km przy czym na benzynie 98 około 15 l/100km przy jednostajnej jeździe po autostradzie.
18,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Silnik mocno reaguje poziomem spalania na styl jazdy. Jazda na trasie 90-100km/h bardzo delikatnie daje 13,2-14,5 litrów. Jazda mieszana ekostyl realnie 16,5-18 litrów. Miasto 18,5 w trybie mega eko raczej realne 19,5-21. Jak ktoś szaleje z ruszaniem spokojnie 25-28. Niema problemu poszaleć i spalić średnio 28-35 na dystansie 300km. Z takim motorem ciężko jeździć eko wiec na początku pali 20-25. Ja człowiek ochłonie do po mieście 20.
nagły spadek mocy , uruchamianie się systemu 4wd
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5dCi 171KM 126kW od 2009
  • silnik
zimą samochód miał falujące obroty po wizycie u mechanika i płukaniu układu paliwowego wszystko wróciło do normy ,po przejechaniu kilku kilometrów uruchomila sie kontrolka 4WD silnik stracił moc .Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok ,po kilku minutach pracy silnika ponownie uruchamia się kontrolka 4WD i sytuacja się powtarza, samochód byl w ASO w celu diagnostyki komputerowej pojawia się błąd pompy paliwowej oczywiście w ASO stwierdzono krótko pompa do wymiany koszt 8 tys. może ktoś miał podobne zdarzenie i mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania auta ,nie bardzo ufam ASO PROSZĘ O POMOC !
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
spadek mocy
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW 2004-2010
  • silnik
Po przejechaniu krótkiego odcinka silnik nagle traci moc obroty max.4000, po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy ale po krótkiej jezdzie znów traci moc. brak cisnienia w ukladzie zasilania
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
reduktor
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW od 2004
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
mam pytanie czy reduktor od wersji 2.5 diesel będzie pasował do wersji 4.0l w automacie 4 x4,i czy wiecie gdzie można naprawi taki reduktor ma on bicie na środkowym łożysku jeżeli można to interesuje mnie obszar warszawy i okolic.mam pathfindera 4.0l 4x4 w automacie rocznik 2006. łożysko w reduktorze
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nissan Pathfinder III Terenowy