Szukaj

Informacje o Nissan Primera I Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996

Lata produkcji: 1990 – 1996
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Primery (oznaczenie P10) produkowana w latach 1990-1998. Model był następcą Nissana Bluebirda, od którego już na pierwszy rzut oka odróżniał się znacznie bardziej opływową, choć mało wyszukaną sylwetką. Niedługo po wejściu na rynek Primera zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1990. W 1994 roku model został poddany niewielkiej modernizacji. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Primerę sprzedawano pod szyldem luksusowej marki Nissana – Infiniti (model Infiniti G20).
czytaj więcej
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~KaMKaJ89
Nissan Primera I
Sedan 2.0 16V 115KM 85kW
Bardzo sympatyczne autko, bardziej na trasę niż do miasta, ale da się żyć :) 5 lat jazdy i zrobione 100 tys. km. Niestety byłem tym właścicielem na którego trafił duży ciężar jeśli chodzi o wymianę elementów, które się zmęczyły. Jeśli znaleźć egzemplarz zadbany mechanicznie, na bieżąco konserwowany, odwdzięczy się niezawodnością. Jeśli ktoś narzeka na ciągłe awarie i usterki, trafił na egzemplarz ewidentnie zmęczony życiem, a szczególnie złym traktowaniem poprzednich właścicieli. Nikt nie sprzedaje tego samochodu "bo mu się znudził". Najczęściej swoje przejeździł i lista zużytych elementów jest długa, a ich wymiana była odkładana miesiącami.
4,2
~Justi1986
Nissan Primera I
Sedan 2.0 16V 115KM 85kW
Primera to naprawde dobre autko:) Co prawda jako nowy kierowca z pierwszym autem nie moge zbytnio wyrazac tu swoich opini bo po prostu jeszcze nie mam takiego pojecia jak weterani drogowi z kilkuletnim stazem:) Ale jedno moge powiedziec, wiadomo ze niedoswiadczony kierowca ma ze tak powiem wieksze tendencje do zlej obslugi i sposobu eksploatacji pojazdu a tym samym czesciej ze tak powiem \"zajeżdża\" swoje pierwsze autko, a tu prosze, jestem wlasnie takim niedoswiadczonym kierowca a autko jak na swoje lata i moja eksploatacje sprawuje sie dobrze i daleko mi do \"zajechania\" go:)
3,2
~limes
Nissan Primera I
Sedan 2.0 16V 115KM 85kW
Nissan Primera miał być samochodem bezawaryjnym lecz okazało się całkiem inaczej. Po zakupie pierwszej Primery z silnikiem 1.6 i ciągu nowych i powtarzających się usterek zdawało by się że taki egzemplarz, ale po zakupie drugiej z silnikiem 2.0 okazało się że raczej awarie to normalna rzecz tych samochodów. Kiedy jest sprawny radość z jazdy jest duża. Wygodnie się jeździ w długie trasy, ale na miasto raczej mało się nadaje. Można się przyzwyczaić do tego auta ale raczej do wiecznie pustego portfela już nie, ale albo jedno albo drugie. Części(zamienniki) kiedy już pasują to są krótkotrwałe a zamienniki sensownej jakości są drogie a więc koszty naprawy zwykle wahają się od 500-1000 zł.

Usterki Nissan Primera I

Liczba wpisów: 20
Nierówna praca na wolnych obrotach, gaśnięcie silnika.
  • Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995
  • silnik
Mam problem z moim w zasadzie bezusterkowym nissanem. Mam prostą instalację gazową do jednopunktu z silnikiem krokowym i sterownikiem stag. Przejechałem już 60 tys. km bez problemów. I wreszcie pojawił się. Auto pracuje nierówno, gaśnie na wolnych obrotach? Sprawdziłem kable wys. napięcia, kopułkę, wyczyściłem i sprawdziłem reduktor pod kątem jakichś uszkodzeń membran, wymieniłem wszystkie filtry na gazie i nic, wymieniłem silnik krokowy. Auto gaśnie, przy zmianie obciążenia zrywa. Jaka może być tego przyczyna? Silnik ma już 260 tys., ale benzynie chodzi ok.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Piszczenie w tylnym zawieszeniu
  • Nissan Primera I Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996
  • zawieszenie
Słyszalne piszczenie w tylnym zawieszeniu, dźwięk ocierającego metalu Są to regulatory siły hamowania, które się składają przy pracy zawieszenia. Składając się wchodzi jedna część w drugą, obydwie są metalowe i się ocierają. Zależy od możliwości, gdy mamy kanał to wjeżdżamy na niego wchodzimy do kanału i smarujemy smarem metalowe części, jeżeli kanału brak to można to zrobić na lewarku.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik slaby przerywa
  • Nissan Primera I Kombi 1.6 i 102KM 75kW 1994-1998
  • silnik
Odpala dobrze poczatkowo jest dobrze po zmianie biegu i zmniejszeniu obrotow szarpie niespalajac paliwa .wymienilem swiece 2byly okopcone a 2popielate ma przejechane=160 tys nissan primera 1,6 nagla
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nissan Primera I Sedan