Szukaj

Informacje o Nissan Primera III Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Właściciel P12
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Przyznam szczerze, opinie (chyba obserwatorów a nie użytkowników) są zabawne. Wymysły o chlaniu oleju (straszne 1 litr na 10.000km straszne co? Normalna sprawa!) Kupiłem auto z przebiegiem małym od Niemca osobiście, środek wygląda jakby miał więcej ale materiał na fotelach i kierownicy nie wytrzymuje zbyt dużo jazdy miejskiej ciągłego parkowania, itp. Jedyna rzecz, która mogli producenci pominąć to wariator przez co chodzi trochę jak diesel. Faktycznie się nie urwie tylko będzie chodził głośniej - tyle. Jeździ się świetnie, komfortowo, wciąż budzi zainteresowanie ludzi jakby wyjechał z salonu. POLECAM!
3,5
~KOWI
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Auto dosyć trwałe, silnik trwały, podobnie zawieszenie. Jeśli ktoś szuka przysłowiowego "tłuka do roboty" niech kupuje (zdecydowanie trwalszy niż passat). Porażają tragicznie niewygodne fotele i beznadziejnie umieszczone zegary. Palił mi, co prawda niewiele, ale jednak więcej niż o moje obecne volvo s60 2.4T 200KM (a samochód zupełnie innej klasy i totalnie bezawaryjny okazuje się być tańszy w utrzymaniu, chodź rocznik 2001). Ze względu na jego bezawaryjność zdecydowałem się kupić żonie miejską micrę (ma o niebo wygodniejsze fotele niż primera!!!). Szkoda też że nissan odszedł od primery, zamiast ja ulepszyć. Właścicieli Tidy i Note nie pozdrawiam!!!
4,2
~MSKI
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
BEZAWARYJNE AUTKO - BENZYNA. SPORY W ŚRODKU, CICHY, IDEALNY NA DŁUŻSZE TRASY, W MIEŚCIE PRZYDATNA KAMERA COFANIA. JEDYNA WADA TO DELIKATNE ZAWIESZENIE, JAK NA NASZE DROGI - NIE WARTO NA NIM OSZCZĘDZAĆ.
Średnie spalanie dla Nissan Primera III Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW 2002-2007
8,4
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Samochodzik ogólnie OK. Mam go od roku i jestem zadowolony. Spalanie... w końcu to 2tonowy duży sedan z automatyczną skrzynią biegów - musi palić, więc jeśli ktoś przed zakupem patrzy na spalanie i mówi za dużo, to proponuję kupić corse lub inne maleństwo. Jeżdżę w miarę spokojnie tzn. miasto do 70km/h trasa do 110km/h i nie gaz do dechy "od świateł do świateł" tylko normalnie jak większość polaków - nie dziadki. Osobiście 90% trasy robię po mieście i na krótkich odcinkach(5-10km) wiec spalanie gazu plasuje mi się na 13 latem nawet 15 zimą(często korki i światła) do tego dochodzi benzyna. Na trasie trzeba liczyć około 10 - 11, jednak udało mi się osiągnąć w ramach testu 7,9 ale tempomat i max. 90km/h na ekspresówce (wyglądałem dziwnie:D).
8,6
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
MINIMALNIE TRASA PRZY 120 - 130 KM/H OK. 7,5 L. MAKSYMALNIE MIASTO ZIMA + KLIMA OK 11,5 L. WYMIENIAŁEM TYLKO ELEMENTY ZAWIESZENIA CENY PORÓWNYWALNE Z INNYMI AUTAMI TEJ KLASY Z NIEMIEC CZY Z FRANCJI.
9,0
Nissan Primera III
Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW
miasto dynamicznie 12,5 ekonomicznie bez korków 10,ale z 11,5. trasa 8 (przy 80 km/h 6.8). Dodam tylko, że mam obecnie volvo s60 2.4T 200KM i w tych samych warunkach pali mi ok 1 litr mniej, coś tu nie tak!!! Za co tu płacić?

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27
Nissan Primera III Sedan